Όταν τα όνειρα γίνονται πραγματικότητα! Ένα λαμπερό, μουσικό υπερθέαμα, που μαγεύει και διεκδικεί τρία από τα πιο σημαντικά βραβεία στις Χρυσές Σφαίρες 2018: Καλύτερης ταινίας (κωμωδίας ή μιούζικαλ), A’ Ανδρικού ρόλου (Χιου Τζάκμαν) και Καλύτερου Πρωτότυπου Τραγουδιού!
To “The Greatest Showman” είναι ένα τολμηρό και πρωτότυπο μιούζικαλ που εξυμνεί τη γέννηση του θεάματος και τον θαυμασμό που νιώθουμε όταν τα όνειρα γίνονται πραγματικότητα.
Εμπνευσμένο από την φιλοδοξία και την φαντασία του Φ.Τ. Μπάρνουμ, το “The Greatest Showman” αφηγείται την ιστορία ενός οραματιστή που από το τίποτα κατάφερε να δημιουργήσει ένα μαγευτικό θέαμα που εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο.
«Ο καθένας από εμάς είναι μοναδικός, και κανείς δε μοιάζει με τους άλλους»
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Ο Αυστραλός σκηνοθέτης, Μάικλ Γκρέισι, πραγματοποιεί το σκηνοθετικό του ντεμπούτο με το «The Greatest Showman», μία ιστορία που, στο larger-than-life πνεύμα του Φ.Τ. Μπάρνουμ, μετατρέπεται σε μία διάσταση τολμηρής φαντασίας, γεμάτη άκρως εθιστικά ποπ τραγούδια, αστραφτερούς χορούς και την εξύμνηση της δύναμης που αντλεί κανείς από την καλλιτεχνία, την αγάπη και την πίστη στον εαυτό του. Ο Γκρέισι συνενώνει νέα κομμάτια από τους βραβευμένους με Όσκαρ στιχουργούς, Μπεντζ Πέισεκ και Τζάστιν Πολ (La La Land), με ένα υπέρ-ταλαντούχο καστ, του οποίου ηγείται ο υποψήφιος για Όσκαρ, Χιου Τζάκμαν, ώστε να μαγέψει το κοινό με τις απαρχές της μαζικής διασκέδασης και των mega-celebrities της δεκαετίας του ’70… εννοούμε του 1870. Μια ταινία ταξίδι στον συναρπαστικό κόσμο της Χρυσής Εποχής της μετεμφυλιακής Αμερικής – μέσα από τον σύγχρονο φακό της ποπ κουλτούρας που μόλις γεννιόταν.
Μπορεί ο Φ.Τ. Μπάρνουμ να ζούσε πάνω από έναν αιώνα πριν, αλλά για τον Γκρέισι, ήταν ένας προπάτορας των καιρών μας. Κατά τη γνώμη του, ο Μπάρνουμ ήταν πρωτοπόρος των σημερινών οραματιστών και επιχειρηματιών που έχουν φέρει την επανάσταση στην κοινωνική μας ζωή, κάτι σαν τον Στιβ Τζομπς ή τον Jay-Z των ημερών του. Η ταινία είναι μία μουσική ονειροπόληση, μία ωδή στα όνειρα, και όχι μία βιογραφία. Στον πυρήνα της, όμως, βρίσκεται η βεβαιότητα του Μπάρνουμ πως η αγγαρεία της καθημερινότητας είναι κάτι που μπορείς να μεταμορφώσεις σε τόπο μαγείας, περιέργειας και της απόλαυσης του να είσαι περήφανα διαφορετικός από όλους τους άλλους.
Πάνω από όλα, ο Γκρέισι ήλπιζε να πετύχει εκείνο ακριβώς το συναίσθημα της στιγμής, της προσωπικής έμπνευσης ή της αποδοχής όταν η ζωή μοιάζει πολύ μεγαλύτερη από ό, τι περίμενες. «Όταν το κοινό ερχόταν να παρακολουθήσει ένα θέαμα του Φ.Τ. Μπάρνουμ, μεταφερόταν παντελώς εκτός κανονικότητας, και προσπαθούμε να κάνουμε το ίδιο με την ταινία, μεσα από μία σύγχρονη ματιά», λέει ο Γκρέισι.
«Πραγματικά, ο Μπάρνουμ ήταν ο πρώτος που έφερε τη διασκέδαση στις μάζες, με έναν απόλυτα δημοκρατικό τρόπο», λέει η παραγωγός, Τζένο Τόπινγκ. «Γιατί το θέατρο και πολλές από τις μορφές τέχνης –συναυλίες κτλ- ήταν προορισμένες αποκλειστικά για τα υψηλά στρώματα. Ήταν ένα πραγματικά λαϊκό θέαμα».
Ο Χιου Τζάκμαν είχε αφιερωθεί για χρόνια στην προσπάθεια να μεταφέρει την ταινία στον κινηματογράφο: «Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως ο Μπάρνουμ οδήγησε στην σύγχρονη εικόνα της Αμερικής –και ειδικά στην ιδέα πως το ταλέντο, η φαντασία και η ικανότητά σου να δουλεύεις σκληρά, πρέπει να είναι τα μόνα πράγματα που καθορίζουν την επιτυχία σου. Ήξερε πώς να φτιάξει κάτι από το τίποτα, πώς να κάνει τα λεμόνια, λεμονάδα. Πάντα λάτρευα αυτό το χαρακτηριστικό. Ακολούθησε το δικό του δρόμο και μετέτρεψε κάθε εμπόδιο σε κάτι θετικό. Τόσα πράγματα στα οποία αποσκοπώ στη ζωή, ενσαρκώνονται σε αυτόν τον χαρακτήρα», είναι τα λόγια του σπουδαίου Αυστραλού σταρ.
Το «The Greatest Showman» αφορά και σε άλλη μία ιδέα εκείνων των καιρών: αυτή των οικογενειών που δημιουργούνται και επιτρέπουν στους ανθρώπους που τις απαρτίζουν να εκφραστούν όπως θέλουν, χωρίς ενδοιασμούς. «Μία μεγάλη ιδέα της ταινίας είναι ότι ο πραγματικός πλούτος είναι οι άνθρωποι που επιλέγεις να σε περιτριγυρίζουν και αυτοί που σε αγαπούν», λέει ο Γκρέισι. «Ο Μπάρνουμ έφερε κοντά ανθρώπους που, διαφορετικά, θα είχαν αγνοηθεί από τον κόσμο. Φέρνοντας τον καθέναν από αυτούς στο προσκήνιο, δημιούργησε μία οικογένεια που θα βρισκόταν πάντα εκεί, ο ένας για τον άλλο. Στην πορεία της ταινίας, ο Μπάρνουμ σχεδόν χάνει και την πραγματική του οικογένεια και αυτή του τσίρκου –άλλα, τότε, τον βλέπεις να ανακαλύπτει πως το σημαντικότερο πράγμα που μπορεί να κάνει είναι να τους φέρει και πάλι όλους κοντά.»
Η Γέννηση ενός Showman
«Ο Φ.Τ. Μπάρνουμ είναι αυτό που θα χαρακτηρίζαμε σήμερα ως κάποιον που διαταράσσει την παραδοσιακή ροή των πραγμάτων», λέει ο Χιου Τζάκμαν για τον άνθρωπο του οποίου την υποβλητική περσόνα αναλαμβάνει να ενσαρκώσει στο «The Greatest Showman». «Πίσω στο 1850, η Αμερική δεν ήταν όπως την ξέρουμε σήμερα. Ήσουν περιορισμένος από την οικογένειά σου και την κοινωνική σου τάξη. Τότε, η ιδέα της διασκέδασης απλά και μόνο για να διασκεδάσεις, θεωρούνταν οριακά σατανική. Το γεγονός αυτό, όμως, φούντωσε τη φλόγα που έκαιγε μέσα στον Μπάρνουμ για να ξεφύγει από αυτή την κοινότυπη ύπαρξη. Ξεκίνησε να ζει τη ζωή των ονείρων του. Κι αυτό ακριβώς έκανε.»
Γεννημένος στο Μπέθελ του Κονέκτικατ το 1810, ο πραγματικός Φ.Τ. Μπάρνουμ ήταν όσο περίπλοκος όσο κι η εποχή στην οποία ζούσε, γεμάτος αντιφατικές παρορμήσεις, ταυτόχρονα ανθρώπινες και οπορτουνιστικές. Είχε μία φυσική κλίση για τη δημοσιότητα και την προώθηση, αρχίζοντας να πουλά λαχεία από την ηλικία των 12. Αργότερα, κέρδισε την αγάπη της κατά πολύ πλουσιότερης γυναίκας του, χάρη στην αγνή του ικανότητα να προκαλεί την προσοχή. Αφού δοκιμάστηκε σε διάφορες δουλειές, ο Μπάρνουμ κατέληξε σε αυτό που αποκαλούσε «σόουμπιζ», όπου η φαντασία του δεν θα γνώριζε όρια. Σύντομα, θα μετατρεπόταν σε ιδιοφυία, σε μία βιομηχανία που επρόκειτο να καθορίσει την Αμερική.
Μετακομίζοντας στη Νέα Υόρκη, έγινε μία από τις πιο αγαπημένες φιγούρες της πόλης, που άνθιζε τότε. Εκεί, άνοιξε αυτό που θα γινόταν ένας τρομακτικά δημοφιλής προορισμός: το Αμερικανικό Μουσείο Μπάρνουμ στο Μπρόντγουεϊ, γεμάτο επιστημονικά εργαλεία, παράξενα αντικείμενα, πληθώρα εξωτικών ζώων, ένα ενυδρείο, θεατρικές παραστάσεις και αρκετά ζωντανά «εκθέματα». Όταν το μουσείο του Μπάρνουμ κάηκε ολοσχερώς, σκέφτηκε μία ακόμα φρέσκια ιδέα: το show στη σκηνή, που έγινε γνωστό ως «Το Μεγαλύτερο Θέαμα στη Γη», μία ιδέα που θα έμενε γνωστή για πολύ μετά τον θάνατό του και θα ενέπνεε την εξέλιξη της Αμερικής ως τη Μέκκα της Διασκέδασης της υφηλίου.