Οι Εκδόσεις ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ κυκλοφορούν το βιβλίο της Χριστίνας Αργυροπούλου με τίτλο «Γυναικεία πορτρέτα στα Ομηρικά έπη».
Οι γυναικείες μορφές στα ομηρικά έπη κινούν φανερά ή κρυφά τα νήματα στη ζωή των ανδρών και έχουν περισσότερη ελευθερία από τις γυναίκες των κλασικών χρόνων. Τα προρτρέτα τους συγκροτούνται από τα κύρια χαρακτηριστικά και τη δράση τους. Η Εκάβη είναι μια τραγική και υπερήφανη μάνα, ενώ ο θρήνος της για τον Έκτορα συγκλονίζει. Η Πηνελόπη παρουσιάζεται ως πιστή σύζυγος, καλή μάνα, άριστη οικονόμος του οίκου του Οδυσσέα, συνετή και ευφυής. Η Θέτις γνωρίζει ότι ο γιος της, ο Αχιλλέας, είναι ολιγόχρονος, αν βγει στη μάχη. Όμως, για να απαλύνει τον πόνο του, τρέχει στον θεό Ήφαιστο, που κατασκευάζει τα νέα όπλα του ήρωα σε μια νύχτα.Έτσι, τα δραματικά γεγονότα επιταχύνονται και η δράση οδηγείται από κορύφωση σε κορύφωση, παρασύροντας στο παιχνίδι τής ζωής και του θανάτου τον Αχιλλέα και τον αναγνώστη. Η Ήρα έχει προβλήματα με τον πατριαρχικό και “ερωτύλο” σύζυγό της, τον Δία. Οπότε, επιννοεί δόλους, στήνει παγίδες και σκηνές ζηλοτυπίας και διεκδικεί τα δικαιώματά της ως αδελφή και ομόκλινή του. Ως Αργεία υποστηρίζει σταθερά τους Αχαιούς κατά των Τρώων, συνεργαζόμενη με τη θεά Αθηνά, που σταθερά είναι με το μέρος των Αχαιών. Οι πολεμικές σκηνές εναλλάσσονται με τις ειρηνικές και ανθρώπινες σκηνές, που εικονογραφούνται και αναδεικνύουν τον εξαίρετο ομηρικό ανθρωπισμό.
Η Χριστίνα Αργυροπούλου γεννήθηκε στο Σκούρα Πατρών. Αποφοίτησε από το Α’ Γυμνάσιο Θηλέων Πατρών και από τη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών. Πήρε με άριστα τη διδακτορική της διατριβή από το Πανεπιστήμιο Βρυξελλών (ULB) με θέμα “Η Γλώσσα στην ποίηση του Ε. Κακναβάτου” και το DEA από το ίδιο Πανεπιστήμιο (ULB) με άριστα και με θέμα “Γλώσσα και εξουσία στην Ελλάδα 1967-1994”. Αποφοίτησε με άριστα από το Διδασκαλείο Μέσης Εκπαίδευσης και έχει παρακολουθήσει πολλά σεμινάρια ως επιμορφούμενη, εκ των οποίων δύο ήταν ετήσια στη Μεθοδολογία της Ιστορίας και στη Διδασκαλία της μητρικής γλώσσας σε Πανεπιστήμια της Μελβούρνης (Αυστραλία). Μιλάει πολύ καλά Αγγλικά και Γαλλικά.
Έχει υπηρετήσει ως φιλόλογος σε γυμνάσια και λύκεια της Ελλάδας και του εξωτερικού (Μελβούρνη και Ευρωπαϊκό σχολείο του Λουξεμβούργου), έχει διδάξει σε ΑΕΙ εσωτερικού και εξωτερικού, άσκησε συμβουλευτικό και καθοδηγητικό έργο ως σχολική σύμβουλος στον Πειραιά (1999) και ερευνητικό, παιδαγωγικό και επιστημονικό έργο ως σύμβουλος στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (2000-2006). Συμμετέχει με εισηγήσεις σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, με θέματα λογοτεχνίας, διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας, διαπολιτισμικά, πολυγραμματισμού, και παιδαγωγικά. Έχει πλούσιο ερευνητικό, συγγραφικό και αρθρογραφικό έργο σε ελληνικά και ευρωπαϊκά λογοτεχνικά και παιδαγωγικά περιοδικά.