Το Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη μας προσκαλεί στη συναυλία – αφιέρωμα με τίτλο Γύρω από τον Scriabin, με αφορμή τα 100 χρόνια από τον θάνατό του.

Ο θεματικός άξονας αυτής της εκδήλωσης αφορά στην πορεία της διαμόρφωσης του συνθετικού ιδιώματος του συνθέτη – από τα έργα της πρώτης περιόδου, που έχουν προφανείς τις επιρροές από τον Chopin, μέχρι τα δημιουργήματα των επόμενων φάσεων, της πρώτης και της δεύτερης δεκαετίας του 20ού αιώνα.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Τίνα Μαλικούτη, πιάνο

ΜΕΡΟΣ Ι

S. Rachmaninoff: Φανταστικό κομμάτι op. 3 Νο 1 (1892)
“Ελεγεία”
J. Brahms: κομμάτια για πιάνο op. 118, αρ. 5 και 6 (1893)
Romanze
Intermezzo
A. Scriabin: 24 Πρελούδια op. 11 (1888-1896)
• αρ. 1 σε ντο μείζονα
• αρ. 2 σε λα ελάσσονα
• αρ. 3 σε σολ μείζονα
• αρ. 4 σε μι ελάσσονα
• αρ. 5 σε ρε μείζονα
• αρ. 6 σε σι ελάσσονα
• αρ. 7 σε λα μείζονα
• αρ. 8 σε φα δίεση ελάσσονα
• αρ. 9 σε μι μείζονα
• αρ. 10 σε ντο δίεση ελάσσονα
• αρ. 11 σε σι μείζονα
• αρ. 12 σε σολ δίεση ελάσσονα
• αρ. 13 σε σολ ύφεση μείζονα
• αρ. 14 σε μι ύφεση ελάσσονα
• αρ. 15 σε ρε ύφεση μείζονα
• αρ. 16 σε σι ύφεση ελάσσονα
• αρ. 17 σε λα ύφεση μείζονα
• αρ. 18 σε φα ελάσσονα
• αρ. 19 σε μι ύφεση μείζονα
• αρ. 20 σε ντο ελάσσονα
• αρ. 21 σε σι ύφεση μείζονα
• αρ. 22 σε σολ ελάσσονα
• αρ. 23 σε φα μείζονα
• αρ. 24 σε ρε ελάσσονα

ΜΕΡΟΣ ΙΙ

A. Scriabin: Σονάτα No 4 op. 30 σε φα δίεση μείζονα (1903)
• Andante
• Prestissimo volando

A. Scriabin: 2 χοροί op. 73 (1914)
• “Guirlandes”
• “Flammes sombres”

E. Granados: Goyescas op. 11, I, No 3 (1911)
“El Fandango de Candil”

C. Debussy: Πρελούδιο αρ. 12 από το 2ο βιβλίο (1913)
“Feux d’ artifice”

Μ. Καλομοίρη: “Νυχτιάτικο”, έργο 4 αρ. 1 (1906/1908)

ΤΙΝΑ ΜΑΛΙΚΟΥΤΗ

Γεννήθηκε στον Πειραιά. Στη μητέρα της κυρίως οφείλει τη μουσική εκπαίδευση, παιδεία και καλλιέργεια. Ολοκλήρωσε τις σπουδές πιάνου στο Εθνικό Ωδείο, στην τάξη της Χαράς Καλομοίρη, από όπου αποφοίτησε με το Α’ Βραβείο και το Αριστείο. Στο διάστημα 1989-1992, παρακολούθησε μεταπτυχιακό τμήμα μουσικής ερμηνείας με τους καθηγητές Julia και Konstantin Ganevi στη Θεσσαλονίκη. Συμμετείχε επίσης σε σεμινάρια πιανιστικής ερμηνείας στη Βιέννη και τις Βρυξέλλες.

Ρεσιτάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό, συναυλίες μουσικής δωματίου, καθώς και ηχογραφήσεις, στοιχειοθετούν την καλλιτεχνική της δραστηριότητα. Η πρώτη ατομική της εμφάνιση γίνεται στην Αίθουσα Τελετών του Πανεπιστημίου Αθηνών το 1986. Ακολουθούν ρεσιτάλ στις αίθουσες συναυλιών του Πειραϊκού Συνδέσμου, του Ωδείου «Φ. Νάκας», στο Μουσικό Γυμνάσιο Παλλήνης, στα Πνευματικά Κέντρα των Δήμων Αμαρουσίου, Νέου Ηρακλείου και Χολαργού, και επανειλημμένα στην αίθουσα «Παρνασσός». Στη συνέχεια, συμμετέχει σε συναυλίες στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων, στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών, στο Εθνικό Θέατρο της Ρόδου και στη Βασιλική του Αγίου Μάρκου στο Ηράκλειο Κρήτης. Παράλληλα, είναι σολίστ της Ορχήστρας του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου. Το 1989, παίρνει μέρος στο Β’ Διεθνές Φεστιβάλ Σητείας με ατομικό ρεσιτάλ. Το 1991, παίζει στο Κέντρο Τεχνών της Σόφιας, μετά την πρόσκληση του Συνδέσμου Βουλγάρων Συνθετών.

Έχει διδάξει στο Εθνικό Ωδείο και στο Μουσικό Γυμνάσιο Παλλήνης, ενώ έχει συνεργαστεί με τον συνθέτη Γιάννη Δροσίτη και τη βιολονίστα Έφη Χριστοδούλου σε συναυλίες μουσικής δωματίου. Από το 2007, συνεργάζεται με την πιανίστα Σοφία Μοσχογιάννη, παρουσιάζοντας έργα για δύο πιάνα.

Έχει ηχογραφήσει για τον ραδιοφωνικό σταθμό της Σόφιας και για το ΡΙΚ, καθώς και έργα Scriabin και Shostakovich για τη δισκογραφική εταιρεία Musica Viva.

Είναι διδάκτωρ Αρχιτέκτων Μηχανικός του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου και τακτική Καθηγήτρια στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Τ.Ε. του Τ.Ε.Ι. Πειραιά. Είναι υποψήφια διδάκτωρ στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, με θέμα διατριβής «Η ερμηνεία της αμφισημίας στα έργα για πιάνο του Beethoven και του Brahms».