Την Παρασκευή 16 Ιανουαρίου 2015 εγκαινιάζεται η ατομική έκθεση ζωγραφικής του Χάρη Κοντοσφύρη με τίτλο «Η αγιότητα είναι πειρασμός» στη Γκαλερί Παπατζίκου.
Η συνάντηση Αγ. Αντωνίου του νεώτερου εκ Βεροίας με τον Αγ Αντώνιο τον Μέγα εξ Αλεξανδρείας.
Σχεδιαστικές συνεργατικές προτάσεις του Αντώνη Παππά και τατουάζ σχέδια του Νίκου Μαραντίδη συμπεριλαμβάνονται στην έκθεση.
Κείμενο Έκθεσης: Αβραμίδης Δημοσθένης
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Σχεδιασμός Αφίσας: Βγόντζας Γιάννης
Τι ομολόγησε ο Άγιος Αντώνιος ο Μέγας στον Αγ Αντώνιο τον Νεώτερο; όταν συναντήθηκαν σε ένα όραμα του τελευταίου:
“Η αγιότητα είναι βιασύνη, η αγιοσύνη ξαπόσταμα”
Σαράντα έργα ζωγραφικής περιγράφουν επεισόδια μιας φανταστικής ασκητικής ζωής προσπαθώντας να αποδώσουν τα κίνητρα ζωής για την ιερότητα.
Ο Δημοσθένης Αβραμίδης ζωγράφος και επίκουρος καθηγητής Εκλησιαστικών τεχνών στην Σχολή Καλών Τεχνών της Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας σημειώνει:
« (…)η τεράστια επιτυχία του εκκλησιαστικού γεγονότος έναντι της τραγικότητας της ανθρώπινης ιστορίας, είναι η παραγωγή αγίων. Αυτή η υπαρκτική δυνατότητα θα δικαιώνει την ύπαρξη της εκκλησίας στο διηνεκές, νομίζω, αποτελώντας ταυτόχρονα ελπίδα αναγέννησης για όλο το ανθρώπινο γένος(…) ».
Για τον Χάρη Κοντοσφύρη αναφέρει (…) Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η εικαστική του γλώσσα ως «νεορομαντική», υπό την έννοια ότι αυτό το «Άλλο» καταλαμβάνει με χειρονομιακό τρόπο ασύμμετρα όλη την έκταση των επιφανειών του και σε πολύ μικρή κλίμακα, έξυπνα τοποθετημένα, καταγράφει ένα μικροεπεισόδιο που εντείνει το θέμα του άλλοτε προς την έκσταση, άλλοτε προς το παράδοξο του πειρασμού, καθιστώντας το μέσω αυτής της κλίμακας υπαρκτό, (…).
(…)Οι προσπάθειες αυτές μοιάζουν με ψίθυρο μιας προσευχής, με αναζήτηση του ιερού σε κατάσταση γνόφου, ενός ομιχλώδους σκηνικού που καταγράφεται η αίσθηση με άμεσο τρόπο πλησιάζοντας αυτό το Άλλο. Ο ιερός πυρήνας αυτής της αναζήτησης καθιστά τα ζητήματα αυτά προσλήψιμα, ανεπιγνώστως τις περισσότερες φορές, από το καλλιτεχνικό ένστικτο. Κι αυτό ίσως διότι αποτελεί ανθρωπολογική σταθερά από το Ιερό να παράγεται όχι μόνο θρησκεία αλλά και τέχνη. Άλλωστε αυτό νομίζω πως ενδιαφέρει τον Χάρη Κοντοσφύρη: να μας καταστήσει θεατές μιας εμπειρίας αινιγματικής που συμβαίνει μπροστά στα μάτια μας, εδώ και τώρα, και για την οποία μόνο σε εικασίες για το τι ακριβώς συμβαίνει μπορούμε να προβούμε, αφήνοντας τα έργα του ανοικτά σε πολλαπλές αναγνώσεις. Αυτός όμως είναι ένας σημαντικός ρόλος που επιτελούν οι εικαστικές τέχνες (…) ».
Σύντομα Βιογραφικά
Ο Χάρης Κοντοσφύρης γεννήθηκε στη Μυτιλήνη της Λέσβου το 1965. Ζει και εργάζεται στην Φλώρινα. Σπούδασε σκηνοθεσία στη Σχολή Χατζίκου στην Αθήνα (1984-1987) και στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (Α.Σ.Κ.Τ.) στην Αθήνα (1987-1993). Έχει συμμετάσχει στην 3η Μπιενάλε Νέων Καλλιτεχνών Μεσογειακών Χωρών στηΜπολώνια της Ιταλίας (1988), στο Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ (1991), στην Configura2 στην Ερφούρτη της Γερμανίας (1995), στο Φεστιβάλ Δρόμου στο Ισμίτ της Τουρκίας (2001), με εγκαταστάσεις του στο Μοναστήρι Φυρογίων της Σίφνου από το 1999έωςτο 2001, στο Ίδρυμα Κυδωνιέως στην Άνδρο (2007) και στη Γκαλερί Λόλα Νικολάου στη Θεσσαλονίκη μαζί με τον Γιώργο Τσακίρη (2008). Το 2004 παρουσίασε το «Αθήνα-Πεκίνο» στην Αθήνα (σε συνεργασία με την Cheapart), στην 26η Μπιενάλε του Σάο Πάολο της Βραζιλίας (2004) με Εθνική Επίτροπο την Ειρήνη Σαβαννή και στη 2η Διεθνή Μπιενάλε του Πεκίνου (2005). Το 2007 παρουσίασε την ατομική έκθεση «AdornoinLove» στην GlobeGallery, Newcastle της Αγγλίας και διοργάνωσε στην Αθήνα από κοινού με τους εικαστικούς Ζωή Παππά και Chirstian Rupp την εικαστική έκθεση «Trauma Queen». Το 2009 συμμετείχε στην Μπιενάλε της Θεσσαλονίκης στην έκθεση «Πράξις: Προσωπικό=Πολιτικό» στην 2η σε επιμέλεια Θοδωρή Μάρκογλου και Αρετής Λεοπούλου. Το 2010 πραγματοποίησε την ατομική έκθεση «Δύση» στο Πολιτιστικό Κέντρο ‘Λεωνίδας Κανελλόπουλος’ στην Ελευσίνα σε επιμέλεια της ΛουϊζαςΚαραπιδάκη. Το 2014 παρουσίασε τρεις συνεργατικές ερευνητικές εκθέσεις πάνω στην θεματική του “Νέου Ερειπίου”.
Αθήνα – Θεσσαλονίκη- Πτολεμαΐδα.
Συνεργάζεται συστηματικά με η Γκαλερί Ζουμπουλάκη / Αθήνα, Γκαλερί Λόλα
Νικολάου / Θεσσαλονίκη, και περιοδικά με την Γκαλερί Τεχνοχώρος / Αθήνα,
Γκαλερί Παπατζίκου / Βέροια, 512 Gallery / Πτολεμαΐδα. Έχει πραγματοποιήσει 23 ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το 2003 εξέδωσε το βιβλίο του Έσοπτρο και το 2010 το βιβλίο του Έσοπτρο+ από τις εκδόσεις Futura. Δίδαξε στο Τμήμα Πλαστικών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (2007-2010).
Από το 2010 είναι Επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στη Φλώρινα.
Ο Δημοσθένης Αβραμίδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1965. Σπούδασε ζωγραφική στην Α.Σ.Κ.Τ., παρακολούθησε τα Εργαστήρια Φορητής Εικόνας-Νωπογραφίας, Ψηφιδωτού και Σκηνογραφίας. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Νομικής A.Π.Θ. και του Τμήματος Συντήρησης Αρχαιοτήτων & Έργων Τέχνης Τ.Ε.Ι. Αθηνών. Έργα του υπάρχουν στο Άγιον Όρος (τοιχογραφίες στους Ι.Ν. Γενεσίου Θεοτόκου, Παναγίας Τριχερούσης, Αγ. Νικολάου Πλανά Κελλίου Μαρουδά) στο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων (Ψηφιδωτά μεγάλης κλίμακας Ι.Μ. Αγ. Γερασίμου Ιορδανίτου) καθώς και σε ναούς και ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Από το 2007 διδάσκει Εκκλησιαστική Ζωγραφική και Ψηφιδωτό στο Τ.Ε.Ε.Τ.-Π.Δ.Μ. Eρευνητικά του ενδιαφέροντα αποτελούν η εικαστική γλώσσα του Ιερού διαπολιτισμικώς, η προφορική και γραπτή διδασκαλία των εικαστικών τεχνών, η τεχνολογία υλικών-κατασκευών.
Ο Νίκος Μαραντίδης γεννήθηκε στις 20 Απριλίου του 1992 στην Βέροια. Το 2004 βραβεύτηκε στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό της 2ηςBiennale Παιδικής Ζωγραφικής . Το 2011 εισήχθη στην Σχολή Καλών Τεχνών της Φλώρινας όπου και φοιτά, με συντονιστή τον Χάρη Κοντοσφύρη και Θωμά Ζωγράφο. Έχει πάρει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις, δράσεις και εκδηλώσεις σε Φλώρινα, Βέροια, Πτολεμαϊδα και Θεσσαλονίκη. Από το 2013 ασχολείται και με την τέχνη του Τατουάζ.
«Ο Αντώνης Παππάς γεννήθηκε στην Αθήνα στις 11 Σεπτεμβρίου του 1984. Είναι απόφοιτος του τμήματος Πληροφορικής με Μεταπτυχιακό στην Διαχείριση Πληροφοριών του Πανεπιστημίου Strathclyde στη Γλασκώβη, Σκωτία. Το 2010 αποφάσισε να συνεχίσει τις σπουδές του στον τομέα των εικαστικών με αποτέλεσμα ένα χρόνο αργότερα να εισαχθεί στην Σχολή Καλών Τεχνών Φλώρινας όπου και εξακολουθεί να φοιτά μέχρι σήμερα με συντονιστή τον Χάρη Κοντοσφύρη και Θωμά Ζωγράφο. Ο κύριος τομέας ενασχόλησης του είναι η εικονογράφηση.»
Ευχαριστίες εκφράζονται προς τους Αρχιμανδρίτη Σωσίπατρο Πιτούλια, Σάββα Βουνοτρυπίδη, Θωμά Ζωγράφο, Θανάση Μπλιούμη, Μαρή Θεοφίλου και μεταφορές Κοζάνης Πούχιας για την αμέριστη Υποστήριξη.