Το έργο «Η Αναρχική» έχει παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο “Από Μηχανής Θέατρο”.

Για την υπόθεση του έργου

Έχοντας ήδη εκτίσει τριανταπέντε χρόνια από την ποινή ισόβιας κάθειρξης στην οποία είχε καταδικαστεί, η Κάθι αιτείται την απελευθέρωσή της. Με τον σκοπό αυτό συναντά για τελευταία φορά την Ανν, που την επιτηρούσε όλα αυτά τα χρόνια στη φυλακή και την μόνη που μπορεί να εκδώσει την απόφαση της αποφυλάκισής της. Η Κάθι έχει διαπράξει όμως – ως μέλος ενός ριζοσπαστικού κινήματος, ένα πολιτικά φορτισμένο έγκλημα και η Ανν ως αντιπρόσωπος της πολιτείας, οφείλει να αξιολογήσει την αυθεντικότητα της μεταμέλειας της κατηγορουμένης.

Για το έργο

Το έργο «Η Αναρχική» του David Mamet παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2012 στο Broadway της Νέας Υόρκης και πυροδότησε αμφιλεγόμενες αντιδράσεις από κοινό και κριτικούς, ίσως λόγω των αιρετικών θεμάτων με τα οποία επιλέγει ο συγγραφέας να καταπιαστεί. Ο Mamet αφορμάται από τα πραγματικά γεγονότα που έπληξαν την Αμερική τη δεκαετία του ’70, με την δράση της επαναστατικής οργάνωσης Weather Underground και την ληστεία του Brink η οποία κατέληξε στον θάνατο δύο αστυνομικών. Χρησιμοποιώντας ως αφετηρία τα αιματηρά γεγονότα, ο Mamet ξεδιπλώνει την προβληματική του πάνω στην βία που προκύπτει με την ενηλικίωση των πολιτικών μας συνειδήσεων και από την στιγμή εκείνη που ερχόμαστε κατά πρόσωπο με το πολιτικά παράλογο.

Ο συγγραφέας αντιπαραβάλλει δύο εκ διαμέτρου αντίθετες γυναίκες, σύμβολα δύο εκ διαμέτρου αντίθετων ιδεολογιών: η Ανν αντιπρόσωπος του κράτους, η Κάθι ηγετική μορφή μιας αντιεξουσιαστικής οργάνωσης. Τα ερωτήματα που εγείρονται από την συνύπαρξη ενός τέτοιου δίπολου είναι τόσο ουσιαστικά αλλά και τόσο περίπλοκα που δύσκολα θα τα έθετε στις μέρες μας κανείς δημόσια. Σε τι διαφέρει η βία που ασκεί το κράτος από την βία μιας επανάστασης; Οφείλει μια νέα γενιά να υποτάσσεται ή να επαναστατεί; Η εξουσία που διαχειρίζεται το κράτος είναι διάφορη από την εξουσία που διαχειρίζονται εκείνοι που επαναστατούν; Στην σύγχρονή μας πραγματικότητα που συχνά σπεύδουμε να χωριστούμε στα δύο και να συστρατευθούμε με τους μεν ή τους δε, να υποστηρίξουμε με πάθος ή να κατακεραυνώσουμε, ο Mamet σέβεται το κοινό του και προσδοκά από αυτό το μέγιστο: να μην απαντήσει και απλώς να σκεφτεί.

Για τους Ηθοποιούς

Ανν – Όλγα Καπαγιορίδου

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Θεσσαλονίκη όπου και καταπιάστηκε με το θέατρο από την ηλικία των έξι ετών στον ΘΕιΚΚ «Πούπουλο». Το 2016 φοίτησε στην Ανώτερη Δραματική Σχολή «Αρχή» της Νέλλης Καρρά από όπου και αποφοίτησε. Έκτοτε έχει εργαστεί ως ηθοποιός σε παραστάσεις όπως «οι Σοφολογιότατες» του Μολιέρου σε σκηνοθεσία Βασίλη Μαυρογεωργίου και ως βοηθός σκηνοθέτη σε παραστάσεις στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών στο πλευρό του Μιχάλη Κωνσταντάτου. Έχει επίσης ασχοληθεί με την διασκευή θεατρικών έργων (2020, The Odd Couple- Neil Simon) και από το 2020 είναι μέλος του Demidov Studio Laboratory του πρώτου ensemble ηθοποιών που ερευνούν την τεχνική υποκριτικής του Nikolai Demidov στην Ελλάδα, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και με καθοδηγήτρια την σκηνοθέτη Βίκυ Γεωργιάδου.

Κάθι – Κατερίνα Φαχούρι

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Τρίπολη. Το 2012 σπούδασε Αγγλική Φιλολογία με κατεύθυνση στη Λογοτεχνία στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έχει επίσης φοιτήσει μέρος των σπουδών της στο Ανατολικό Πανεπιστήμιο Φινλανδίας. Το 2019 αποφοίτησε από την Ανώτερη Δραματική Σχολή «Αρχή» της Νέλλης Καρρά. Από το 2019 έως σήμερα έχει συνεργαστεί ως ηθοποιός μεταξύ άλλων με τους σκηνοθέτες: Βασίλη Μαυρογεωργίου, Μιχάλη Κωνσταντάτο, Μαριάννα Καβαλλιεράτου και Κυριακή Σπανού. Έχει εμφανισθεί επίσης σε επεισόδια της τηλεοπτικής σειράς «Άγριες Μέλισσες» και έχει συμμετάσχει στην κινηματογραφική ταινία του Μιχάλη Κωνσταντάτου «All the Pretty Little Horses». Έχει εργασθεί επίσης με τον ίδιο, ως βοηθός σκηνοθέτη στην παράσταση «Επικίνδυνες Σχέσεις» (2020, Hotel Ermou). Η Κ. Φαχούρι είναι επίσης μέλος του Demidov Studio Laboratory.

Για την σκηνοθετική προσέγγιση

Μετά την σε βάθος ενασχόλησή μας με την σχολή υποκριτικής του Nikolai Demidov αποφασίσαμε να ανεβάσουμε το έργο χρησιμοποιώντας εξ’ ολοκλήρου την τεχνική αυτή, η οποία βασίζεται στην θεώρηση πως ο ηθοποιός δεν πρέπει να αναπαριστά αληθοφανώς τις συνθήκες του έργου, αλλά ελευθερώνοντας τις πρώτες παρορμήσεις του, να τις βιώνει επί σκηνής. Μια τέτοια προσέγγιση υποστηρίζει ο Demidov μπορεί να αποκαταστήσει την πραγματική δύναμη του θεάτρου. Μιας και η τεχνική του Demidov δεν είναι ακόμη οικεία στην χώρα μας, θα ήταν μεγάλη μας χαρά να γνωστοποιήσουμε την πολύτιμη αξία της σε κοινό και συναδέλφους.

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Κατερίνα Φαχούρι, Όλγα Καπαγιορίδου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Εύα Μοσχολιδάκη
Ηθοποιοί: Κατερίνα Φαχούρι, Όλγα Καπαγιορίδου
Μετάφραση από τα αγγλικά: Μαριλού Ταμβάκη
Πρωτότυπος ήχος: Γιώργος Καραμανλής
Παραγωγή: Omikron3 και D’art – The Art Society
Φωτογράφος Αφίσας: Βλαδίμηρος Γιαννακάκος
Φωτογραφίες: Νάσια Τσιάμα

Διάρκεια: 100 λεπτά