Η άνοδος του Αρτούρο Ούι, του Μπέρτολτ Μπρεχτ σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη για 3η χρονιά στο Θέατρο ARK

Το έργο «Η άνοδος του Αρτούρο Ούι», του Μπέρτολτ Μπρεχτ σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, ανεβαίνει ξανά στο Θέατρο ARK.

Για δύο σεζόν σημείωσε απανωτά sold out με τα διαθέσιμα εισιτήρια να είναι δυσεύρετα.

Η παράσταση του Άρη Μπινιάρη, «Η άνοδος του Αρτούρο Ούι», επιστρέφει στο Θέατρο ΑRK σαν σκοτεινή υπόμνηση της σύγχρονης ανόδου του φασισμού και μας προσκαλεί για άλλη μια χρονιά σε ένα αλληγορικό ταξίδι στον κόσμο της εξουσίας, της διαφθοράς και της ανθρώπινης αδυναμίας.

Η σκηνοθετική οπτική του Άρη Μπινιάρη αποπνέει μία σκοτεινή ατμόσφαιρα και ένταση και μεταμορφώνει τη μακάβρια φάρσα του Μπρεχτ σε καθηλωτική θεατρική εμπειρία με δυστοπικές σύγχρονες διαστάσεις.

Ο Γιώργος Χρυσοστόμου στον ρόλο του Αρτούρο Ούι δίνει μια από τις πιο στιβαρές ερμηνείες της σύγχρονης ελληνικής σκηνής αποδίδοντας με ακρίβεια την αδίστακτη φιλοδοξία, την υποκρισία και τον αμοραλισμό του μπρεχτικού ήρωα.

Το έργο

Το έργο του Μπέρτολτ Μπρεχτ, «Η άνοδος του Αρτούρο Ούι», ένα αριστουργηματικό μείγμα σάτιρας, πολιτικού σχολιασμού και σκοτεινού χιούμορ, παραμένει εξαιρετικά επίκαιρο. Ο Μπρεχτ, γράφοντάς το έργο αυτό το 1941, κατάφερε να προβλέψει με ακρίβεια πολλές από τις μεθόδους που θα χρησιμοποιούσαν οι Ναζί  για να κατακτήσουν την εξουσία.

Ο χαρακτήρας του Αρτούρο Ούι είναι εμπνευσμένος από τη φιγούρα του Αδόλφου Χίτλερ. Και οι δύο άντρες ξεκίνησαν από τα βάθη της κοινωνίας, εκμεταλλεύτηκαν τις κοινωνικές αναταραχές και τον φόβο των ανθρώπων, χρησιμοποίησαν τη ρητορική και τη διαφήμιση για να κερδίσουν την εξουσία και, τελικά, κατέστρεψαν εκατομμύρια ζωές.

Με φόντο τον υπόκοσμο του Σικάγο του Μεγάλου Κραχ, τα γεγονότα του έργου αντικατοπτρίζουν την άνοδο του Αδόλφου Χίτλερ και του ναζιστικού καθεστώτος στη Γερμανία και “σημαδεύουν” τους μηχανισμούς που στηρίζουν και εκτρέφουν τον φασισμό.

Τελικά, «Η άνοδος του Αρτούρο Ούι» λειτουργεί σαν προειδοποιητικό παράδειγμα ενάντια στη γοητεία της δημαγωγίας και του αυταρχισμού και υπενθυμίζει πως η χειραγώγηση της πληροφορίας μπορεί να επηρεάσει νευραλγικά την κοινή γνώμη και να εδραιώσει την εξουσία.

Η παράσταση

Ο Άρης Μπινιάρης με τον μοναδικό ιδιοσυγκρασιακό του τρόπο απεικονίζει την άνοδο της δημαγωγικής φιγούρας του Αρτούρο Ούι και μεταμορφώνει το θέατρο ΑΡΚ σε μία σκοτεινή και απόκοσμη πασαρέλα πάνω στην οποία βλέπουμε τους θλιβερούς αντικατοπτρισμούς της κοινωνίας μας.

Απόλυτα συμπορευόμενος με τον Μπρεχτ υποστηρίζει ότι ο φασισμός δεν είναι ένα φαινόμενο αποκομμένο από το κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον. Αντίθετα, αποτελεί μια λογική συνέπεια του καπιταλισμού, όταν αυτός οδηγεί σε ακραίες ανισότητες και κοινωνικές συγκρούσεις.

Στον ρόλο του Αρτούρο Ούι ο Γιώργος Χρυσοστόμου, που ερμηνεύει με τρόπο μοναδικό τον αποτρόπαιο αυτόν γκάνγκστερ του μεσοπολέμου, ενώ οι Μιχάλης Βαλάσογλου, Θανάσης Ισιδώρου, Άρης Κασαπίδης, Τάσος Κορκός, Κώστας Κορωναίος, Δαυίδ Μαλτέζε, Ερρίκος Μηλιάρης, Μάριος Παναγιώτου, Μαρία Παρασύρη, Αλεξία Σαπρανίδου, Φοίβος Συμεωνίδης συμπληρώνουν την εξαιρετική διανομή δημιουργώντας ζωντανούς και πολυδιάστατους χαρακτήρες.

Η διαρκώς παρούσα μουσική σύνθεση του Αλέξανδρου Κτιστάκη δημιουργεί μία υποβλητική ατμόσφαιρα με την οποία εναρμονίζονται οι ατμοσφαιρικοί φωτισμοί της Στέλλας Κάλτσου και τα εξαιρετικά σκηνικά και κοστούμια του Πάρι Μέξη.

Ταυτότητα Παράστασης

* Από τον Φεβρουάριο οι Κίμων Κουρής και Σωτήρης Τσακομίδης αντικαθιστούν τους Μιχάλη Βαλάσογλου και Κώστα Κορωναίο.

Διαβάστε επίσης την κριτική της παράστασης:

Η Άνοδος του Αρτούρο Ούι – Φανατισμός και άλλες ιστορίες ακροτήτων | Κριτική από την Τόνια Τσαμούρη

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ