Είναι η πρώτη φορά που εκτίθεται το συγκεκριμένο σύνολο έργων με πίνακες, σχέδια, χαρακτικά, φωτογραφίες και γλυπτική, αποκαλύπτοντάς μας τα πρότυπα, τις προτιμήσεις, τις εμμονές, τις επιθυμίες στα όρια του προσιτού της αγοράς για έναν καλλιτέχνη, δώρα και αντίδωρα, συντάσσοντας ταυτόχρονα ένα ημερολόγιο ταξιδιού, συναντήσεων, θαυμασμού και φιλίας με άλλους ομότεχνούς του.

Η έκθεση είναι χωρισμένη σε δέκα ευανάγνωστα κεφάλαια στις δύο αίθουσες του μουσείου και καλύπτει όλες σχεδόν τις εκφάνσεις της απόδοσης της μορφής και της δραστηριότητας του ανθρώπου με παραδείγματα από την αρχαιότητα έως τους καλλιτέχνες του σήμερα.

Από το πορτρέτο, το θέατρο, την πολιτική, το υποσυνείδητο, τον έρωτα, τη νόσο έως το θείο, παρουσιάζονται 220 έργα 90 καλλιτεχνών όπως οι:

Valerio Adami, Camilla Adami, Γιάννης Αδαμάκης, Αλέξης Ακριθάκης, Kosta Alex, Pat Andrea, Δημήτριος Αντωνίτσης, Agnes Bâillon, Peter Blake, Louise Bourgeois, Dico Byzantios, Henri Cartier-Bresson, Leonardo Cremonini, Σάββας Γεωργιάδης, Dado, Στέφανος Δασκαλάκης, Rebecca Driffield, Martine Franck, Μαρία Γιαννακάκη, Cristina Guinazu, Abraham Hadad, David Hockney, Ειρήνη Ηλιοπούλου, Γιάννης Κεφαλληνός, R.Β. Kitaj, Γιάννης Κόττης, Αντώνης Κυριακούλης, Λάζαρος Λαμέρας, Γιώργος Λάππας, Robert McCabe, Μιχάλης Μαδένης, Nalini Malani, Andrea Martinelli, Ειρήνη Ματσούκη, Γιάννης Μιγάδης, Τάσος Μισούρας, Denis Monfleur, Γιάννης Μόραλης, Χρόνης Μπότσογλου, Helmut Newton, Νίκος Νικολάου, Ζάφος Ξαγοράρης, Νίνα Παππά, Didier Paquignon, Jaume Plensa, Βασίλης Πούλος, Γιώργος Ρόρρης, Jean Rustin, Εδουάρδος Σακαγιάν, Antonio Seguí, Σωτήρης Σπαθάρης, Nora Speyer, Όλγα Σταυρίδου, Νίκος Στέφανου, Γιώργος Tουρκοβασίλης, Γιάννης Τσαρούχης, Αλέκος Φασιανός, Μαρία Φιλοπούλου, Γιαννούλης Χαλεπάς, Vladimir Velickovic  κ.α.

Είναι  αληθινά ευτυχής η στιγμή που ένας δημόσιος χώρος, καθαυτό αρχειακός και μουσειακός, χώρος φύλαξης, διατήρησης και προβολής της ιστορικής μνήμης,  μεταβάλλεται ταυτόχρονα,  μέσω μιας έκθεσης, σε έναν αληθινό “χώρο αρχειοθέτησης της Τέχνης”, σε ένα πολύτιμο “Αρχείο καλλιτεχνικών έργων, παραστάσεων, χρωμάτων και εντυπώσεων”.

Η περιπέτεια της ανθρώπινης μορφής στην τέχνη γιατί όπως έγραψε ο Ώντεν στο «Γράμμα στον Λόρδο Βύρωνα»:

«θαρρώ το θέμα της τέχνης είναι πλασμένο

από ανθρώπινο πηλό…

…όλα τα μήλα του Σεζάν θα έδιωχνα από εδώ, για έναν Γκόγια μικρό ή έναν Ντωμιέ.»


Φωτογραφία θέματος: Αντόνιο Σεγκί, “Οι δύο σκάλες”