Η BELLEΛEN ταξιδεύει στην Ελλάδα και το εξωτερικό

Αμέσως μετά την Αθήνα και την Κρήτη, το τελευταίο έργο του Δημήτρη Φοινίτση, «BELLEΛEN», παρουσιάστηκε με ιδιαίτερη επιτυχία στο 13ο HIGH FEST – International Performing Arts Festival στο Ερεβάν της Αρμενίας, το Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2015.

Αμέσως μετά την Αθήνα και την Κρήτη, το τελευταίο έργο του Δημήτρη Φοινίτση, «BELLEΛEN», παρουσιάστηκε με ιδιαίτερη επιτυχία στο 13ο HIGH FEST – International Performing Arts Festival στο Ερεβάν της Αρμενίας, το Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2015.

Σε μια κατάμεστη αίθουσα από θεατές της αρμενικής πρωτεύουσας και συμμετέχοντες καλλιτέχνες από την Ευρώπη και την Αμερική παρουσιάστηκε στο Θέατρο της Ενώσεως Αρμενίων Εργατών, η μυθοπαρωδία «BELLEΛEN – Η (αιώνια) τραγωδία της Ελένης» αποσπώντας θερμό χειροκρότημα και ιδιαιτέρως εκδηλωτικές επευφημίες από το κοινό. Η Φένια Αποστόλου κέρδισε με την ερμηνεία της την προσοχή ενός απαιτητικού ακροατηρίου, επικοινωνώντας με τρόπο καθηλωτικό το έργο παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες της γλώσσας. Αξίζει να σημειωθεί πως η παράσταση ήταν η μοναδική συμμετοχή από την Ελλάδα και πως πραγματοποιήθηκε με έξοδα του Χοροθεάτρου Λυδία Λίθος.

Η «BELLEΛEN» θα συνεχίσει το ταξίδι της στην Ελλάδα με επόμενους σταθμούς την Πάτρα, τη Λαμία, τη Ρόδο, την Κέρκυρα και τη Θεσσαλονίκη.

Κυνηγημένη από την κρίση, όχι του Πάρι αλλά του χρηματοπιστωτικού συστήματος, η Ωραία Ελένη καταφεύγει σε ευημερούσες οικονομίες της Δύσης προσφέροντας επί χρήμασι την -ακόμη σφύζουσα από ηδονή- σάρκα της. Υιοθετώντας το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο «BELLEΛEN» χορεύει προκλητικά και υπόσχεται στιγμές άκρατου πάθους στα έκπληκτα μάτια που τη θωπεύουν. Ιδιαίτερα λαλίστατη εξηγεί πως βρέθηκε στην αλλοδαπή, τη λατρεία που τρέφει στην Αφροδίτη (αν και θεραπαινίδα στο ναό της Αρτέμιδος), εξυμνεί τη μεγαλύτερη ιστορία αγάπης στην ελληνική μυθολογία ανάμεσα σ’ αυτήν και τον Πάρι και καταριέται τον πανάσχημο Μενέλαο αποκαλύπτοντας πως την απέκτησε με προξενιό. Η κόρη του Διός ομιλεί, εξ ανάγκης, την αγγλική∙ φρικτά τουριστικά. Κύριο μέλημά της να κατακτήσει την απόλυτη προσοχή των απανταχού μισοκοιμισμένων ανδρών που διασκεδάζει. Να τους κάνει να δουν τον άνθρωπο και όχι το κορμί, να (απ)ελευθερώσει ένα κομμάτι της ψυχής της ύστερα από αιώνες αφόρητης σιωπής. Ένας μονόλογος που αποκαθιστά τη μυθολογική αλήθεια, εκθέτοντας ανεπανόρθωτα τον Ευριπίδη (!)

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Κείμενο – σκηνοθεσία: Δημήτρης Φοινίτσης

Μετάφραση: Χριστίνα Μπάμπου-Παγκουρέλη

Ερμηνεία – χορογραφία: Φένια Αποστόλου

Μουσική επιμέλεια: Νατάσα Λιτσαρδοπούλου

Φωτισμοί: Τάσος Σκλαβούνος

Παραγωγή: Χοροθέατρο Λυδία Λίθος

Ακούγονται οι ηθοποιοί:

Κωνσταντίνα Τάκαλου –  Αφροδίτη

Γιώργος Παπαγεωργίου – Πάρις

Μηνάς Χατζησάββας – Διόσκουροι

Διάρκεια παράστασης: 60 λεπτά

Το έργο πρωτοπαρουσιάστηκε την άνοιξη του 2015 στο Από Μηχανής Θέατρο της Αθήνας.

Το κείμενο κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Αιγόκερως με εισαγωγικό σημείωμα της καθηγήτριας Θεατρολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Καίτης Διαμαντάκου – Αγάθου.

Επόμενες παραστάσεις:

 

9, 10, 11 Οκτωβρίου: Πάτρα (Θέατρο Act)

14 Νοεμβρίου: Λαμία (Δημοτικό Θέατρο)

20, 21, 22 Νοεμβρίου: Ρόδος (Ρωγμή του Χρόνου)

9, 10 Ιανουαρίου: Κέρκυρα (Πολύτεχνο)

Μάρτιος: Θεσσαλονίκη (Black Box)

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ