Έντονος ρυθμός, χιούμορ, χορευτικοί «υπαινιγμοί» και καλοκαιρινή, εορταστική διάθεση χαρακτηρίζουν το πρόγραμμα με τα έργα που επέλεξε η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών για την συναυλία που θα δώσει, με ελεύθερη είσοδο, την Παρασκευή 21 Ιουνίου, στις 22:15, στους κήπους του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ημέρας Μουσικής.

Η Ορχήστρα υπό την μουσική διεύθυνση του ανερχόμενου Ολλανδού αρχιμουσικού Μπας Βήγκερς και με σολίστ τον πιανίστα Απόστολο Παληό, ερμηνεύει μερικές από τις πιο γοητευτικές σελίδες του ρεπερτορίου του 20ού αιώνα: «Candide», εισαγωγή για ορχήστρα του Λέοναρντ Μπερνστάιν, «Γαλάζια Ραψωδία» για πιάνο και ορχήστρα του Τζορτζ Γκέρσουιν και «Το βόδι στη στέγη», έργο 58 του Νταριούς Μιγιώ.

Ηταν το 1956, περίπου έναν χρόνο πριν την δημιουργία του πασίγνωστου μιούζικαλ West Side Story, όταν ο Λέοναρντ Μπερνστάιν καταπιάσθηκε με την σύνθεση της δίπρακτης οπερέττας Candide, η οποία βασιζόταν στο ομώνυμο, φιλοσοφικό μυθιστόρημα του Βολταίρου. Το πρώτο ανέβασμα του έργου, σε μορφή μιούζικαλ, στο Broadway, τον Δεκέμβριο του 1956, γνώρισε όμως παταγώδη αποτυχία. Στη συνείδηση των ακροατών διασώθηκε μόνον η σχετικά σύντομη εισαγωγή της οπερέττας, η οποία έκανε την πρώτη της εμφάνιση στο συναυλιακό ρεπερτόριο ως αυτόνομο κομμάτι τον Ιανουάριο του 1957, από την Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης, υπό την διεύθυνση του ίδιου του Μπερνστάιν. Μέσα σε δύο χρόνια η εισαγωγή είχε καταστεί τόσο δημοφιλής, ώστε να συμπεριληφθεί στο ρεπερτόριο 100 διαφορετικών ορχηστρών!

Στα τέλη του 1923, ο διευθυντής ορχήστρας Πολ Γουάιτμαν ζήτησε από τον Τζορτζ Γκέρσουιν να συνθέσει ένα έργο για ένα πολυδιαφημισμένο κοντσέρτο, το οποίο περιγραφόταν ως Πείραμα στη Μοντέρνα Μουσική. Αποτέλεσμα της συνεργασίας τους ήταν το έργο για πιάνο και ορχήστρα Rhapsody in Blue («Γαλάζια Ραψωδία»), που πρωτοπαρουσιάστηκε τον Φεβρουάριο του 1924 στο Aeolian Concert Hall της Νέας Υόρκης, εξασφαλίζοντας ενθουσιώδη υποδοχή από κοινό και κριτικούς. Έκτοτε η Γαλάζια Ραψωδία θεωρείται ένα από τις σημαντικότερα και πρωτοπόρα έργα του ευφυούς Αμερικανού συνθέτη, τραγουδοποιού και πιανίστα Γκέρσουιν που τότε, μόλις στα 26 του χρόνια δηλαδή, πρωτοεισήγαγε  τζαζ στοιχεία στη συμφωνική μουσική.

Ο Γάλλος συνθέτης Νταριούς Μιγιώ, μέλος της ιστορικής «Ομάδας των 6» επιδραστικότερων δημιουργών του 20ου αιώνα, έγραψε το έργο Le Boeuf sur le toit (Το βόδι πάνω στη στέγη),  μετά την λήξη του Α’ παγκόσμιου πολέμου, έχοντας μόλις επιστρεψει στο Παρίσι ύστερα από μακρόχρονη παραμονή στη Βραζιλία. Επηρεασμένος από ένα ομώνυμο, βραζιλιάνικο δημοφιλές τραγούδι, ο συνθέτης χαρακτήρισε το έργο του “Κινηματογραφική Συμφωνία” ευελπιστώντας ότι ίσως αυτό θα τραβήξει την προσοχή του Τσάρλι Τσάπλιν ώστε να το χρησιμοποιήσει σε κάποια ταινία του. Πρόλαβε ο ποιητής Ζαν Κοκτώ που ακούγοντας «Το Βόδι στη στέγη» το έκρινε κατάλληλο για μια “τρελή” θεατρική παραγωγή (“The Nothing-Doing bar”) η οποία πραγματοποιήθηκε λίγο αργότερα από τους ακροβάτες και τον κλόουν Φρετελλίνι του τσίρκου Μεντράνο.

Συμπαραγωγή με τον Ο.Μ.Μ.Α

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ  ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

Παρασκευή, 21 Ιουνίου, 22.15

Κήποι Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Συμπαραγωγή με τον Ο.Μ.Μ.Α

 ΛΕΟΝΑΡΝΤ ΜΠΕΡΝΣΤΑΪΝ (1918-1990)

«Candide», εισαγωγή για ορχήστρα

 ΤΖΟΡΤΖ ΓΚΕΡΣΟΥΙΝ (1898-1937)

«Γαλάζια Ραψωδία» για πιάνο και ορχήστρα

ΝΤΑΡΙΟΥΣ ΜΙΓΙΩ (1892-1974)

«Το βόδι στη στέγη», έργο 58

Σολίστ  Απόστολος Παληός, πιάνο

Μουσική Διεύθυνση Μπας Βήγκερς