H Graveyard Cafe Band: στο Blender Festival

Το Blender Festival υποδέχεται επί σκηνής την Graveyard Café Band, την μπάντα που δημιούργησε ο μουσικός Κώστας Δαλακούρας.

Το Blender Festival υποδέχεται επί σκηνής την Graveyard Café Band, την μπάντα που δημιούργησε ο μουσικός Κώστας Δαλακούρας. Τις ερωτήσεις μας για αυτή την ιδαίτερη μπάντα, αναλαμβάνει να απαντήσει ο σκηνοθέτης -και μέλος της μπάντας- Γιάννης Σκουρλέτης.
Συνέντευξη στη Μαρία Κωφίδου

CultureNow: Πώς προέκυψε η ιδέα Graveyard Cafe Band και το concept των μουσικοθεατρικών παραστάσεων;

Γιάννης Σκουρλέτης: Η ιδέα ανήκει στον φίλο μου και συνεργάτη Κώστα Δαλακούρα, ο οποίος ξεκίνησε να συνθέτει μουσικές πάνω σε στίχους ρομαντικών Ελλήνων ποιητών με θέμα τον θάνατο. Παράλληλα εγώ είχα ασχοληθεί στα εικαστικά με τις αισθητικές αποδόσεις του θανάτου. Έτσι το concept για μια music performance αυτής της θεματικής ήρθε πολύ αυθόρμητα και μετά από τις πρώτες εμφανίσεις της μπάντας ιδρύσαμε και την καλλιτεχνική ομάδα bijoux de kant.

C . N.: Μετά την πρώτη παράσταση In Extremis με βασικό άξονα την ματαιότητα, έρχεται το Alive, με μια διαφορετική, πιο “ζωντανή” προσέγγιση. Γιατί επιλέξατε την Παλιά Αθηναϊκή Σχολή το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα και στην εποχή των «Ρομαντικών ποιητών». Τι το ιδιαίτερο είδατε;

Γ. Σ.: Ασχοληθήκαμε με την Παλιά Αθηναϊκή Σχολή της εποχής των Ρομαντικών γιατί αποτελεί μια ιδιαίτερη γενιά Ελλήνων ποιητών, οι οποίοι κινούμενοι καλλιτεχνικά και προσωπικά προς τη ματαιότητα, καλλιέργησαν μια αισθητική ιδεά του θανάτου, έζησαν και έγραψαν μελαγχολικά και τελικά οι περισσότεροι πέθαναν και πολύ νέοι, σαν να το ήξεραν. Όσον αφορά στη διαφορά μεταξύ της πρώτης και της δεύτερης performance, υπάρχει μια μετακίνηση ως προς την «κατάσταση» στην οποία βρίσκονται τα πλάσματα που τραγουδούν επί σκηνής. Στο In extremis οι performers  βρίσκονταν «με το ένα πόδι στον τάφο». Τώρα, στο Alive, τα ίδια πλάσματα θέλουν να μιλήσουν και για τη ζωή, σαν να πίστεψαν για λίγο ότι μπορούν να «επανέλθουν». Ταυτόχρονα υπάρχει και αισθητικά μια μετακίνηση, από το «παραμύθι» στην «έκρηξη». Και στις δύο περιπτώσεις, πάντως, αυτό που τελικά δεσπόζει είναι η ιδεά της αντιμετώπισης του θανάτου μέσα από τον σάρκασμο.

C . N.: Πως θα χαρακτηρίζατε τις παραστάσεις σας και γιατί;

Γ. Σ.: Τόσο στις εμφανίσεις της Graveyard Café Band, όσο και στις δύο παραστάσεις που παρουσιάσαμε ως bijoux de kant φέτος στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, τα «Χρώματα» και τον «Βέρθερο» του Γκαίτε, δείξαμε ότι στόχος μας είναι να παρουσιάζουμε θεάματα στα οποία κυριαρχεί η αισθητική απόδοση του ρομαντικού λόγου επί σκηνής, η πρωτότυπη μουσική σύνθεση και η καθοριστική συμβολή των βίντεο, με τελικό σκοπό τη συνολική σύνθεση μιας «νεας εικόνας» για το θέατρο. Αυτό δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ακριβώς με μια λέξη, αλλά είναι σαφές στη δική μας πρόθεση.

C . N.: Υπάρχει κατά τη γνώμη σας χώρος για νέες προτάσεις από νέους ανθρώπους στο  σήμερα της Τέχνης;

Γ. Σ.: Ουσιαστικά ποτέ δεν υπήρχε χώρος για νέες προτάσεις στην Τέχνη και ταυτόχρονα πάντοτε τελικά υπάρχει. Θέλω να πω πως, οι νέοι άνθρωποι και οι φρέσκιες ιδέες, πάντα θα βρίσκουν χώρο να αποδοθούν και να ειπωθούν, γιατί τελικά -όσο και αν το καταλαβαίνουμε εκ των υστέρων- οι «χώροι» φτιάχνονται από τους ίδιους, δεν προϋπάρχουν.

C . N.: Πόσο σημαντικό θεωρείτε ότι είναι να αναγνωρίζονται οι αξιόλογες προσπάθειες,  όπως συνέβη και με τη δική σας παρθενική παράσταση;

Γ. Σ.: Όταν βραβεύεσαι για μια νέα ιδέα, νιώθεις μια μικρή δικαίωση, που παρά τις αντιξοότητες, αυτή την ιδέα την υποστήριξες ως το τέλος. Και για έναν καλλιτέχνη ή μια ομάδα, είναι πολύ σημαντικό το αίσθημα της δικαίωσης.

C . N.: Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Γ. Σ.: Υπάρχουν στο μυαλό μας ορισμένες ιδέες για το μέλλον τόσο της Graveyard Café Band, όσο και της bijoux de kant, ωστόσο δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί μέσα μας επαρκώς για να μπορούν να ανακοινωθούν. Αν με ρωτάτε προσωπικά, πρόκειται να σκηνοθετήσω το Retropolis Project που θα επαναληφθεί στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης στις 16 και 17 Ιουνίου, ύστερα από τη μεγάλη επιτυχία που είχε στις 3 Μαϊου.

Info: Για τη σκηνοθεσία της παράστασης Graveyard Café Band / IN EXTREMIS ο Γιάννης Σκουρλέτης βραβεύτηκε με την Τιμητική Διάκριση «Νέου Δημιουργού» από την Ένωση Ελληνών Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών, για τη σεζόν 2009 – 2010. Στην απονομή δήλωσε ότι μοιράζεται το βραβείο με τον μουσικό Κώστα Δαλακούρα.

Η bijoux de Kant δημιουργήθηκε το 2010 από τον εικαστικό και σκηνοθέτη Γιάννη Σκουρλέτη και τον μουσικό Κώστα Δαλακούρα

Συντελεστές:
Μουσική: Κώστας Δαλακούρας  / Σκηνοθεσία – Σκηνογραφία: Γιάννης Σκουρλέτης
Βίντεο -Σχεδιασμός Φωτισμών: Ευθύμης Θεοδόσης
Performers: Φρόσω Ζαγοραίου,  Θεμιστοκλής Καρποδίνης , Σαμψών Φύτρος

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ