Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης εμφανίζεται στη Ρώμη, προσκεκλημένη της Ελληνικής Πρεσβείας στην πρωτεύουσα της Ιταλίας, στο πλαίσιο των εορτασμών για την επέτειο της Ελληνικής Επανάστασης του 1821, με ένα πρόγραμμα που ρίχνει γέφυρες επικοινωνίας ανάμεσα στους λαούς της Ελλάδας και της Ιταλίας συνδυάζοντας το σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό με τον αντίστοιχο ιταλικό, σε ένα μουσικό ταξίδι δύο αιώνων, από το 1750 ως το 1950, με βάση την αλληλεπίδραση που άσκησε η μουσική του ενός λαού στους δημιουργούς του άλλου.
Συμπράττει η κορυφαία Ελληνίδα σοπράνο Μυρτώ Παπαθανασίου. Στο πόντιουμ της Κ.Ο.Θ. ο Βασικός Αρχιμουσικός της Leo McFall.
Την εκδήλωση παρουσιάζει ο δημοσιογράφος Θεόδωρος Ανδρεάδης-Συγγελάκης.
Πληροφορίες εκδήλωσης
- Τρίτη, 26 Μαρτίου 2024, ώρα 19:00
- Sala Sinopoli, Ρώμη (Ιταλία)
Πρόγραμμα:
- Τζοακίνο Ροσσίνι (1792-1868): Εισαγωγή από την όπερα ‘Η Πολιορκία της Κορίνθου’
- Τζοακίνο Ροσσίνι (1792-1868): Άρια ‘L’ora fatal s’appressa… Giusto ciel’ από την όπερα ‘Η Πολιορκία της Κορίνθου’
- Γεώργιος Αξιώτης (1875-1924): Δειλινό – Επιμέλεια μουσικού υλικού: Εβελίνα Χαρτοφτάκη, Γιάννης Σαμπροβαλάκης, Κέντρο Ελληνικής Μουσικής
- Οτορίνο Ρεσπίγκι (1879-1936): ‘Il Tramonto’ για σοπράνο και ορχήστρα
- Μαριώ Φωσκαρίνα-Δαμασκηνού (1850-1921): ‘Οι Μάσκες’ από τη ‘Βενετσιάνικη Σουίτα’
- Σπυρίδων Σαμάρας (1861-1917): Άρια ‘Dieu , faites que he le revoie …” από την όπερα ‘Δεσποινίς ντε Μπελίλ’
- Τζάκομο Πουτσίνι (1858-1924): Άρια ‘Vissi d’ arte’ από την όπερα ‘Τόσκα’
- Γιάννης Κωνσταντινίδης (1903-1984): Δωδεκανησιακή σουίτα αρ.1
Η Κ.Ο.Θ. ευχαριστεί την Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών για την ευγενή παραχώρηση της παρτιτούρας και του ορχηστρικού υλικού των έργων της Μ. Φωσκαρίνας- Δαμασκηνού και του Σ. Σαμάρα. Την παραγωγή του υλικού για το έργο του Σαμάρα φρόντισε ο Λεόντιος Τσόκας. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ΦΟΑ Βύρων Φιδετζής πραγματοποίησε την αναστατική παρουσίαση καθώς και την πρωτογενή μουσικολογική επιμέλεια και αποκατάσταση των δύο αυτών έργων. Η ιστορική έρευνα για το έργο και τη ζωή της Μ. Φωσκαρίνας-Δαμασκηνού οφείλεται στον μουσικολόγο Γεώργιο Κωνστάντζο (1950-2023).