Επίλεκτα μέλη από τις δύο κορυφαίες ορχήστρες του κόσμου – της Φιλαρμονικής της Βιέννης και του Βερολίνου – ενώνουν τις δυνάμεις τους σε ένα σύνολο δωματίου υψηλών προδιαγραφών: την Kammerorchester Wien-Berlin. Με την Ορχήστρα συμπράττει ο «βασιλιάς των τενόρων» Jonas Kaufmann ερμηνεύοντας τα Τραγούδια του Οδοιπόρου του Μάλερ σε μεταγραφή για έγχορδα του Σαίνμπεργκ.
Το πρόγραμμα της βραδιάς
– Felix Mendelssohn: Sinfonia αρ. 10, για έγχορδα
– Gustav Mahler: Τραγούδια του οδοιπόρου (μεταγραφή για έγχορδα: A. Schoenberg)
Jonas Kaufmann τενόρος
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
– Richard Strauss: Σεξτέτο από την όπερα «Καπρίτσιο» έργο 85
– Arnold Schoenberg: Εξαϋλωμένη Νύχτα
Kammerorchester Wien-Berlin
Κορυφαίοι της Φιλαρμονικής της Βιέννης και του Βερολίνου
Ορχήστρα Δωματίου Βιέννης – Βερολίνου
Δύο είναι παγκοσμίως οι ορχήστρες που κατά ομοφωνία κοινού και κριτικών διεκδικούν την κορυφή: Η Φιλαρμονική της Βιέννης και η Φιλαρμονική του Βερολίνου. Θα έπρεπε λοιπόν να απαριθμήσουμε τα σημεία υπεροχής και των δύο: ανάλαφρη κομψότητα, αρχοντιά και «βελούδινα» έγχορδα χαρακτηρίζουν τους Βιεννέζους, πάθος, γοητεία και ο λαμπερός ήχος των πνευστών τους Βερολινέζους. Δεν είναι μυστικό από την άλλη μεριά ότι οι δύο αυτές ορχήστρες είναι εμπορικά ανταγωνίστριες στη διεθνή αγορά της μουσικής. Εντούτοις είναι αρκετά τα κοινά χαρακτηριστικά που τις συνδέουν, κυρίως το γεγονός ότι τις έχουν διευθύνει οι ίδιοι μεγάλοι μαέστροι όπως ο Φουρτβαίγκλερ, ο Κάραγιαν, ο Αμπάντο και ο Σερ Σάιμον Ρατλ. Ο τελευταίος έχει αφήσει έντονα τη σφραγίδα του και στα δύο σύνολα και μάλιστα από μια δική του αρχική ιδέα δημιουργήθηκε η Kammerochester Wien – Berlin.
Συγκεκριμένα ο Ρατλ πήρε την πρωτοβουλία και ζήτησε να διευθύνει σε μια κοινή συναυλία και τις δύο ορχήστρες (σε μια εκδήλωση για τα πεντηκοστά γενέθλιά του), ενώνοντας έτσι για πρώτη φορά τη Φιλαρμονική της Βιέννης και τη Φιλαρμονική του Βερολίνου. Η εμπειρία ήταν τόσο θετική που το εγχείρημα δεν έμενε παρά να έχει συνέχεια. Έτσι, γεννήθηκε η Kammerochester Wien – Berlin που απαρτίζεται από επίλεκτα μέλη των δύο συνόλων. Φιλοδοξία όλων των μουσικών της είναι να συνδυάσουν τη φινέτσα και τον ανάλαφρο ήχο ενός συνόλου δωματίου με τη στιβαρή δύναμη μιας συμφωνικής ορχήστρας. Το αποτέλεσμα είναι πραγματικά μοναδικό.
Εξάρχων και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του συνόλου είναι ο Ράινερ Χόνεκ (concert master της Ορχήστρας της Όπερας της Βιέννης από το 1984 και concert master της Φιλαρμονικής της Βιέννης από το 1992).
Jonas Kaufmann
«Η δύναμη και η κομψότητα, η απαλότητα της φωνής και η γλώσσα του σώματος, συνδυασμένα με τη μουσικότητα και τη λαμπερή του παρουσία, τον κάνουν τον αδιαμφισβήτητο σταρ της όπερας του 21ου αιώνα.» – Opera News
Το κοινό του Μεγάρου είχε ήδη την ευκαιρία να απολαύσει τον διάσημο γερμανό τενόρο σε δύο ατομικά ρεσιτάλ (Ιανουάριος 2009 και Οκτώβριος 2011). Ο Γιόνας Κάουφμαν επιστρέφει στην Αθήνα συμπράττοντας αυτή τη φορά με την περίφημη Ορχήστρα Δωματίου Wien-Berlin.
Μετά το εντυπωσιακό ντεμπούτο του στη Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης με την Τραβιάτα το 2006 ο Γιόνας Κάουφμαν συγκαταλέγεται πλέον στους μεγάλους σταρ της όπερας. Ο διεθνής Τύπος τον χαρακτηρίζει ως τον «καινούργιο βασιλιά των τενόρων», ενώ οι γνώστες της όπερας τον θεωρούν ως τον σημαντικότερο γερμανό τενόρο μετά τον Φριτς Βούντερλιχ.
Η ερμηνεία του σε ρόλους όπως Βέρθερος, Καβαραντόσσι, Δον Χοσέ, Ζήγκμουντ, Φάουστ, έχει προκαλέσει αίσθηση σε κοινό και κριτικούς. Ο Κάουφμαν εκτός από την υπέροχη φωνή του, διαθέτει θεατρικότητα και μια σπάνια ικανότητα να ταυτίζεται απόλυτα με τους ήρωες που υποδύεται.
Η διεθνής του καριέρα ξεκίνησε με τη συνεργασία του με την Όπερα της Ζυρίχης (2001) και έκτοτε εμφανίζεται στα μεγαλύτερα λυρικά θέατρα του κόσμου και τα σημαντικότερα φεστιβάλ (Λυρική Όπερα του Σικάγου, Όπερα του Παρισιού, Κόβεντ Γκάρντεν, Σκάλα του Μιλάνου, Γερμανική και Κρατική Όπερα του Βερολίνου, Όπερα της Βιέννης, Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης, Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ και του Μπάιροϋτ κλπ). Συνεργάζεται με μαέστρους όπως ο Τζέιμς Ληβάιν, ο Σερ Σάιμον Ρατλ και ο Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ.