Η Καρίνα Κανελλάκις διευθύνει τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Λονδίνου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Λονδίνου (London Philharmonic Orchestra) έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με ένα πρόγραμμα με έργα των Brahms, Mussorgsky και Shostakovich.

Στο πρόγραμμα της συναυλίας του κορυφαίου βρετανικού συνόλου, η επιβλητική 4η Συμφωνία του Brahms, το Πρελούδιο από την όπερα Χοβάνστσινα του Mussorgsky και το 1ο Kοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα του Shostakovich.

Μία από τις πλέον περιζήτητες αρχιμουσικούς της εποχής μας, η ελληνικής καταγωγής Αμερικανίδα Karina Canellakis [Καρίνα Κανελλάκις], εμφανίζεται για πρώτη φορά στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών την Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου στις 8:30 μ.μ., ως επικεφαλής της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Λονδίνου (London Philharmonic Orchestra), η οποία, το 2020, ανέθεσε στην Canellakis, τη θέση της πρώτης προσκεκλημένης αρχιμουσικού, θέση που για πρώτη φορά στην ιστορία του συνόλου κατέχει μία γυναίκα.

Με την ιστορική βρετανική Ορχήστρα και την παγκοσμίου φήμης μαέστρο συμπράττει ο γερμανός βιρτουόζος βιολονίστας Christian Tetzlaff [Κρίστιαν Τέτσλαφ], που θα ερμηνεύσει το εκρηκτικό Πρώτο κοντσέρτο για βιολί σε σι ελάσσονα του Dmitri Shostakovich [Ντμίτρι Σοστακόβιτς]. Την ίδια βραδιά, το κοινό θα έχει επίσης την ευκαιρία να απολαύσει δύο συνθέσεις του ρεπερτορίου του 19ου αιώνα: την επιβλητική Τέταρτη Συμφωνία σε μι ελάσσονα του Johannes Brahms [Γιοχάννες Μπραμς] και το Πρελούδιο («Αυγή στον ποταμό Μόσχοβα») από την όπερα Χοβάνστσινα του Modest Mussorgsky [Μοντέστ Μούσοργκσκι]. 

Η παρουσία της Karina Canellakis αναδεικνύει με εμφατικό τρόπο καίρια κοινωνικά θέματα που συνδέονται με την εξάλειψη των έμφυλων στερεοτύπων. Θέματα που συνιστούν τον πυρήνα του προγράμματος EQUALL, μέσα από το οποίο η Τράπεζα Πειραιώς αναπτύσσει πρωτοβουλίες που προωθούν την ενίσχυση των γυναικών και συμβάλλουν στη διαμόρφωση μιας συμπεριληπτικής κοινωνίας.

The London Philharmonic Orchestra perform Beethoven’s Piano Concerto No.3 with soloist Stephen Hough and Shostakovich Symphony No.10, conducted by Principal Guest Conductor Karina Canellakis. Royal Festival Hall, Wednesday 1 December 2021. The concert was also dedicated to the memory of Bernard Haitink, LPO Principal Conductor 1967–79 who died in October 2021.
Photo by Mark Allan

Karina Canellakis | διεύθυνση ορχήστρας

Διεθνώς αναγνωρισμένη για τις συναισθηματικά φορτισμένες προσεγγίσεις της, την τεχνική της αρτιότητα και το βάθος των ερμηνειών της, η Καρίνα Κανελλάκις είναι μία από τις πιο περιζήτητες μαέστρους της γενιάς της. Κατέχει τις θέσεις της Βασικής Αρχιμουσικού της Φιλαρμονικής της Ολλανδικής Ραδιοφωνίας και της Βασικής Προσκεκλημένης Αρχιμουσικού της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Λονδίνου, με την οποία εμφανίζεται φέτος σε Αθήνα, Μόναχο και Βιέννη.

Αυτή τη σεζόν, διευθύνει, μεταξύ άλλων, ως Artist-in-Residence της περίφημης Musikverein της Βιέννης, τις Συμφωνικές Ορχήστρες της Βιέννης και της Αυστριακής Ραδιοφωνίας (ORF) σε έργα Γιάνατσεκ, Σοστακόβιτς και Μπετόβεν. Επίσης, ως προσκεκλημένη αρχιμουσικός συνεργάζεται με τη Συμφωνική της Βοστώνης, την Ορχήστρα του Κλίβελαντ, τη Συμφωνική του Σαν Φρανσίσκο και άλλες γνωστές ορχήστρες, ενώ συμπράττει με την Κονσέρτχεμπαου του Άστερνταμ καθώς και με τη Φιλαρμονική της Ολλανδικής Ραδιοφωνίας σε σύγχρονο αλλά και κλασικό ρεπερτόριο. Μετά τη μεγάλη επιτυχία της συνεργασίας της με το τελευταίο σύνολο σε όπερες του Γιάνατσεκ, διευθύνει, τη φετινή καλλιτεχνική περίοδο, την «Υπόθεση Μακρόπουλος» του ίδιου συνθέτη. Το οπερατικό ρεπερτόριό της περιλαμβάνει επίσης έργα Ρίχαρντ Στράους, Ρίχαρντ Βάγκνερ, Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι, Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ κ.ά.

Μετά τη βράβευσή της στον διαγωνισμό διεύθυνσης ορχήστρας «Γκέοργκ Σόλτι» (2016), η Καρίνα Κανελλάκις συνεργάστηκε με κορυφαία σύνολα σε όλο τον κόσμο, ενώ υπήρξε η πρώτη γυναίκα που διηύθυνε την πρεμιέρα των BBC Proms στο Λονδίνο (2019) και τη συναυλία για το Βραβείο Νόμπελ στη Στοκχόλμη (2018).

Η Καρίνα Κανελλάκις, πριν στραφεί στη διεύθυνση ορχήστρας κατόπιν προτροπής του Σερ Σάιμον Ρατλ, είχε αξιόλογη καλλιτεχνική πορεία ως δεξιοτέχνης του βιολιού, τόσο ως σολίστ, όσο και ως μέλος σχημάτων μουσικής δωματίου, ενώ είχε διετή συνεργασία και με την Orchester-Akademie της Φιλαρμονικής του Βερολίνου.

Christian Tetzlaff | βιολί

Το άστρο του Κρίστιαν Τέτσλαφ μεσουρανεί εδώ και πολλά χρόνια στο διεθνές μουσικό στερέωμα. Mε περισσότερες από 100 συναυλίες ετησίως, ο συναρπαστικός γερμανός βιολονίστας ανανεώνει διαρκώς το ενδιαφέρον του κοινού, ανακαλύπτοντας νέες πτυχές ακόμη και στα πιο πολυπαιγμένα έργα, αναδεικνύοντας ξεχασμένα αριστουργηματικά κοντσέρτα των Βιόττι και Γιόαχιμ και προβάλλοντας συνθέσεις του σύγχρονου ρεπερτορίου.

Την προηγούμενη σεζόν, περιόδευσε με διακεκριμένες γερμανικές ορχήστρες και με τη Φιλαρμονική του Λονδίνου, συνεργάστηκε με τις Ορχήστρες Δωματίου του Μονάχου και του Παρισιού και συνέπραξε ως προσκεκλημένος σολίστ με τις Συμφωνικές της Φρανκφούρτης και της Ραδιοφωνίας του Βερολίνου, την Κρατική Ορχήστρα της Στουτγάρδης, την Γκεβάντχαους της Λειψίας καθώς και με ορχηστρικά σύνολα της Ισπανίας, της Φινλανδίας και της Σουηδίας. Επίσης, προσκλήθηκε να συμπράξει ως σολίστ με φημισμένα ορχηστρικά σύνολα της Ιαπωνίας και των ΗΠΑ.

Έχει εμφανιστεί με τις σημαντικότερες ορχήστρες του κόσμου και έχει συνεργαστεί με θρυλικούς μαέστρους (Τσελιμπιντάκε, Χάιτινκ, Μαζούρ κ.ά.) και με μεγάλα ονόματα του πόντιουμ, όπως οι Χάρντινγκ, Γαίρβι, Νέλσονς, Ρατλ, Τίλσον Τόμας, Μέτσμαχερ, Νάγκανο κ.λπ.

Το 1994, ίδρυσε με την αδελφή του, την τσελίστα Τάνια Τέτσλαφ, το δικό του κουαρτέτο εγχόρδων (βραβείο Diapason d’Or, 2015), με το οποίο δίνει συναυλίες και περιοδεύει σε διάφορες χώρες κάθε χρόνο. Επίσης, κάνει συχνά περιοδείες με το τρίο που δημιούργησε με την αδελφή του και τον πιανίστα Λαρς Βογκτ, το οποίο ήταν υποψήφιο για βραβείο GRAMMY το 2016. Επιπλέον, ο Κρίστιαν Τέτσλαφ εμφανίζεται ως σολίστ σε ρεσιτάλ στην Ασία και τη Βόρεια Αμερική.

Οι ηχογραφήσεις του έχουν τιμηθεί με πολυάριθμα βραβεία από τον ευρωπαϊκό μουσικό Τύπο και από εγνωσμένου κύρους καλλιτεχνικούς φορείς.

Παίζει με βιολί του γερμανού κατασκευαστή Πέτερ Γκράινερ και διδάσκει τακτικά στην Ακαδημία του Κρόνμπεργκ.

Photo Credit: Mark Allan

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ