«Το έδαφος δείχνει να τρέμει και εγώ μένω σε τούτο τον κόσμο ζωντανά ακίνητη και πνευματικά ευθυτενής». Η Ανδρονίκη Μαραθάκη μαζί με μια ομάδα δημιουργών-συντελεστών, μοιράζεται με το κοινό το 1ο μέρος της νέας της θεματικής· ένα ειρωνικό και αυτοαναφορικό solo, για έναν δημιουργό έργων χορού, πάνω σε ένα «παλλόμενο έδαφος».
Η θεματική, με τον τίτλο It’s not about if you will love me tomorrow, εμπνέεται από τον Ιαπωνικό όρο Ma (ενδιάμεσος ή αρνητικός χώρος) και τη γραμμή του ορίζοντα, τη γραμμή που διαχωρίζει γη και ουράνιο θόλο· μια ευθεία η οποία «υπάρχει» μόνο λόγω της θέσης του παρατηρητή.
Υπό το ίδιο πρίσμα εξερευνάται και ο δημιουργός: ο τρόπος που τοποθετείται μέσα σε συστήματα νόησης και αντίληψης, συστήματα που έχουν μορφοποιήσει τη σχέση του ανθρώπου ως προς τη δράση, ως προς μία «ανισορροπία» η οποία μόνο μέσω της κινητικότητας και του ρυθμού μπορεί τελικά να «ισορροπήσει».
Η διερεύνηση επικεντρώνεται στον κενό χώρο μεταξύ δύο «σημείων» ―όπου σημείο νοείται ο τόπος, ο χρόνος, ο Λόγος, ο άνθρωπος― και μελετά τον πιο σύντομο δρόμο μεταξύ τους, καθώς και τον ενδιάμεσο που δίνει την όποια μορφή τελικά στο οτιδήποτε.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Το έργο, προβάλλοντας την αναγκαιότητα ως μοναδική πηγή μορφής, πειραματίζεται με την αναγκαιότητα της κατάστασης του χορού μέσα στον κύκλο τάξης και αταξίας, και την προσπάθειά της να τοποθετηθεί σε μια σκηνή που ο θεατής παρατηρεί ατενίζοντάς τη από τους πιο σύντομους δρόμους, όπως ακριβώς παρατηρεί τον ορίζοντα.
Ανδρονίκη Μαραθάκη
Η Ανδρονίκη Μαραθάκη γεννήθηκε το 1981. Σπούδασε αρχικά στην Σχολή Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης και μετά αλλάζοντας κατεύθυνση σπούδασε χορό.
Ως υπότροφος του Ι.Κ.Υ. συνέχισε τις σπουδές της σε μεταπτυχιακό επίπεδο όπου και ξεκίνησε τη μελέτη της πάνω στις «μετατροποιήσιμες χορογραφίες». Η έρευνά της αφορά τις δομές σύνθεσης και τη χορογράφηση ροών κίνησης. Στα έργα που έχει παρουσιάσει μέχρι στιγμής δοκιμάζει τα στοιχεία που συνήθως διαμορφώνουν ένα θέαμα, επεξεργάζεται τη λειτουργικότητα στην κίνηση και εκτιμά την επιφανειακότητα ως δυνητικά δημιουργικό πεδίο.
Έχει μοιραστεί με το κοινό τις παραστάσεις: Biograms (2009), Οmfalia (2011), Κυριακή (2015) ενώ τα τελευταία δύο χρόνια επεξεργάστηκε τη θεματική με τίτλο «Έρωτας & Επανάσταση» η οποία περιλαμβάνει τα εξής έργα: Η ανωμαλία του ελάχιστου (2016) [χορηγία Ίδρυμα Ι. Φ. Κωστοπούλου], Προς-ευχές (2017), Ένα masturdating (2018) [επιχορήγηση ΥΠΠΟ], Hi Jack. Hijack! (2018) [παραγωγή Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, 5ο Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων].
Παράλληλα με την καλλιτεχνική της δραστηριότητα εργάζεται ως εκπαιδευτικός στον χορό διδάσκοντας κίνηση και αυτοσχεδιασμό σε ενήλικους και ανήλικους χορευτές, ενώ από το 2014 είναι μέλος της ομάδας χορευτών του εκπαιδευτικού προγράμματος Dancing to Connect (Στέγη Ιδρύματος Ωνάση) το οποίο πραγματοποιείται σε σχολεία της Αττικής και της ελληνικής περιφέρειας με στόχο την εξοικείωση των μαθητών με την τέχνη του χορού.
Τέλος, πέραν των προσωπικών χορογραφικών εργασιών της, έχει οργανώσει και επιμεληθεί αυτοσχεδιαστικές δράσεις με την συμμετοχή κοινού και performer όπως: Σωσίβια (Rabbithole & Σ.Ε.ΧΩ.ΧΟ.), καθώς και τις long-durational performances: Λέλα (2015) [Break The Chain Festival] και Διαρροή (2011) [3η Μπιενάλε Αθήνας], ενώ έχει επίσης συνεργαστεί με τον σκηνοθέτη Κωνσταντίνο Ντέλλα (Ματωμένος Γάμος 2016, Αντιγόνη Σοφοκλή- Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, Μικρή Επίδαυρος 2018) και την Άννα Κοκκίνου (REM 2018).
Συντελεστές
Καλλιτεχνική διεύθυνση & ερμηνεία: Ανδρονίκη Μαραθάκη
Σχεδιασμός και κατασκευή πλατφόρμας: Φίλιππος Βασιλείου
Διαδραστικός ηχητικός σχεδιασμός και προγραμματισμός: Λάμπρος Πηγούνης
Φωτιστικό τοπίο: Νύσος Βασιλόπουλος
Σκηνικός Λόγος: Κωστής Καλλιβρετάκης
Σύμβουλοι Λόγου: Νίκος Φλέσσας, Άγγελος Πέτροβας
Συνέβαλλαν στην κατασκευή της πλατφόρμας: Νίκος Σταθόπουλος, Γιώργος Βασιλείου, Βασίλης Βασιλείου
Εξωτερικό μάτι: Βιτόρια Κωτσάλου
Επικοινωνία/γραφείο Τύπου: Βασίλης Γρετσίστας
Documentation – βίντεο & φωτογραφία: Αλέκος και Χρήστος Μπουρελιάς
Οπτική επικοινωνία: Ευτυχία Λιάπη
Οργάνωση-εκτέλεση παραγωγής: Delta Pi
Με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού (2019).
Με την υποστήριξη των Ινστιτούτου “Κοινός Τόπος”, Duncan Dance Center και Apparat.
Θερμές ευχαριστίες στον Αναστάσιο Μπονάκη.