Η Πεντάμορφη και το Τέρας, με έξτρα ημερομηνίες στο Christmas Theater On Line

Μία από τις ωραιότερες ιστορίες αγάπης όλων των εποχών, Η Πεντάμορφη και το Τέρας, μεταμορφώνεται σε ένα παραμυθένιο μπαλέτο και έρχεται σπίτι μας στο Christmas Theater On Line.

Ο Τιερί Μαλαντέν είναι ένας από τους σπουδαιότερους Γάλλους χορογράφους της εποχής μας. Το Μπαλέτο του με έδρα την πόλη Μπιαρίτζ της Γαλλίας παρουσιάζει σπουδαίες παραστάσεις γεμάτες συναίσθημα και δύναμη. Μια από τις καλύτερες χορογραφίες του, έρχεται στο Christmas Theater on line. Η Πεντάμορφη και το Τέρας παρουσιάζεται με εντυπωσιακά σκηνικά και κοστούμια εποχής κάτω από τους ήχους της σπουδαίας έκτης συμφωνίας του Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι.

Η συγκεκριμένη παράσταση έκανε πρεμιέρα στην μοναδική Royal Opera του παλατιού των Βερσαλλιών.

Η Πεντάμορφη και το Τέρας είναι ένα υπέροχο παραμύθι της εποχής του Διαφωτισμού που έγραψε αρχικά η Γαλλίδα Γκαμπριέλ Μπαρμπό το 1741 αλλά έγινε διαδεδομένο στην εκδοχή που ξανά-έγραψε το 1756 μια άλλη Γαλλίδα, η Ζαν Μαρί Λεπρένς ντε Μπωμόν.

Πολλές παραλλαγές της αρχικής ιστορίας έχουν δημιουργηθεί σε όλο τον κόσμο από τότε, ταινίες, όπερες και τώρα μπαλέτο.

Η ιστορία μιλάει για μια νεαρή κοπέλα η οποία θέλοντας να σώσει τη ζωή του πατέρα της, αποφασίζει να ζήσει στον πύργο ενός ανθρωπόμορφου τέρατος, για να ανακαλύψει ότι εκείνο δεν είναι καθόλου σκληρό και άκαρδο, όπως φαίνεται αρχικά.

Η Πεντάμορφη είναι εντυπωσιακά σεμνή, σχεδόν Αγία, όσον αφορά στο πώς έμπρακτα θυσιάζεται για την οικογένειά της αφοσιωμένη στον πατέρα της. Γεμάτη κατανόηση και συγχώρεση. Ανακαλύπτει την αγάπη, την μόνη, την πραγματική, την αληθινή, σε ένα Τέρας. Ένα ανθρωπόμορφο Τέρας που μέσα στην αγκαλιά μιας πεντάμορφης Αγίας, θα μεταμορφωθεί ξανά σε άνθρωπο και μάλιστα πολύ όμορφο.

Ο χορογράφος Τιερί Μαλαντέν εξηγεί την δική του εκδοχή: “Μία από τις μεγαλύτερες ιστορίες αγάπης όλων των εποχών έρχεται να μας βοηθήσει να καταλάβουμε την δυαδικότητα της ύπαρξης. Η Πεντάμορφη Μπελ ενσαρκώνει την ψυχή μας ενώ το Τέρας, την ζωτική δύναμη και τα ένστικτά μας. Η ιστορία αυτή αναδεικνύει την ουσία του χορού, αυτό το μοναδικό σύμπαν που ξεδιπλώνεται μέσα μας και δίνει ώθηση στην αναζήτηση της ισορροπίας ψυχής και σώματος. Ο μεγάλος ποιητής σκηνοθέτης Ζαν Κοκτώ στην δική του κινηματογραφική εκδοχή αυτής της ιστορίας αναφέρει πως Το ταξίδι μέσα μας είναι ακόμα πιο συναρπαστικό από κάθε άλλο ταξίδι. Το σώμα μας μοιάζει στέρεο, αλλά τα μόρια που το συνθέτουν είναι χωρισμένα από διαστήματα το ίδιο τεράστια όσο αυτά που μας φαίνονται να χωρίζουν τα άστρα. Το μόνο δυνατό άπειρο είναι μέσα μας..”

Η χορογραφία δημιουργήθηκε πάνω σε μια σπουδαία μουσική. Την έκτη συμφωνία του Τσαϊκόφσκι σε σι ελάσσονα, έργο 74, την λεγόμενη παθητική, που ήταν το τελευταίο έργο που έγραψε. Όπως έλεγε και ο ίδιος: Όλα είναι μαγευτικά, όπως ένα παραμύθι… Τι είναι όμως αυτό στο οποίο οφείλεται όλη αυτή η λαμπρότητα και οι τόσες πολλές τιμές που μου γίνονται; Το ασήμαντο γεγονός ότι μπορώ να μετατρέπω τους πόνους μου και τις ταπεινώσεις μου σε ήχους.

Οι ιδιοκτήτες θα αναγκάσουν τον Άλμπρεχτ να διακόψει την σχέση του με την Ζιζέλ και να γυρίσει στην αρραβωνιαστικιά του. Η Ζιζέλ θα τρελαθεί και οι ιδιοκτήτες θα την σκοτώσουν χωρίς να αναλάβουν ποτέ την ευθύνη αυτής της δολοφονίας.

Πολλά χρόνια αργότερα, κυνηγημένος από τις τύψεις, ο Άλμπρεχτ θα γυρίσει στο εργοστάσιο – φάντασμα και θα αναζητήσει ξανά την Ζιζέλ προσπαθώντας να πάρει εκδίκηση για την δολοφονία της.

Εκεί θα συναντήσει την Μίρθα, την βασίλισσα των αερικών, τα φαντάσματα όλων των εργαζομένων στο εργοστάσιο, που αναζητούν δικαίωση για τις αδικίες που έζησαν.

Η Μίρθα θα τον βοηθήσει να συναντήσει ξανά την Ζιζέλ, το πιο όμορφο αερικό του εργοστασίου, που τριγυρίζει αναζητώντας τη αγάπη..

Οι εραστές επανενώνονται για λίγο στο κατώφλι ζωής και θανάτου και η Ζιζέλ συγχωρεί τον Άλμπρεχτ. Τα αερικά μαζί με την Ζιζέλ αναχωρούν και ο Άλμπρεχτ μένει μόνος, γεμάτος θλίψη..

Το μπαλέτο προσαρμόστηκε με μεγάλη επιτυχία πάνω σε αυτό το μοναδικό μουσικό αριστούργημα και έτσι ο «μάγος του χορού» Μαλαντέν δημιούργησε μια από τις σπουδαιότερες χορογραφίες της σύγχρονης ιστορίας.

MALANDAIN BALLET FRANCE

Το μπαλέτο Μαλαντέν δημιουργήθηκε από τον σπουδαίο χορογράφο Τιερί Μαλαντέν στην πόλη και αποτελείται από χορευτές που συνδυάζουν τον κλασικό με τον σύγχρονο χορό, κάτι που ακολουθεί και ο ίδιος πιστά σε όλη του την πορεία. Όπως αναφέρει: «Ο χορός που αγαπάω είναι σαν το DNA που έχουν όλα τα ζωντανά κύτταρα και το μεταφέρουν από γενιά σε γενιά. Οι πληροφορίες αυτές μπορεί να τροποποιηθούν με την πάροδο του χρόνου για να οδηγήσουν σε μια ποικιλία ειδών και να βοηθήσουν στην εξέλιξη. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το στυλ του δικού μου χορού αφήνει χώρο για παραλλαγές. Θεωρούμαι κλασικός χορογράφος για ορισμένους, σύγχρονος για κάποιους άλλους ή ακόμη και νεοκλασικός. Η αλήθεια πάντως είναι ότι είμαι συνεχώς σε επιφυλακή για να ανακαλύψω έναν χορό που μου αρέσει. Έναν χορό που όχι μόνο θα αφήσει ίχνη ευχαρίστησης, αλλά θα αναβιώσει και την ουσία του Ιερού, ως απάντηση στη δυσκολία της ύπαρξης..»

Η ΠΕΝΤΑΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΡΑΣ – THE BEAUTY AND THE BEAST

Μπαλέτο με 22 χορευτές
Μουσική: Πιοτρ Ίλιτς Τσαικόφσκι (6η Συμφωνία σε σι ελάσσονα, έργο 74)
Βασισμένο στο παραμύθι της Γαλλίδας μυθιστοριογράφου Γκαμπριέλ-Σουζάν Μπαρμπό ντε Βιλενέβ (1741)
Χορογραφία: Τιερί Μαλαντέν
Σκηνικά – κοστούμια: Ζωρζ Καλαρντό
Φωτισμοί: Φρανσουά Μαναέρ
Με το Μπαλέτο Μαλαντέν της Γαλλίας και την Συμφωνική Ορχήστρα των Βάσκων
Διεύθυνση ορχήστρας: Άιναρς Ρούμπεκις
ΣΟΛΙΣΤ:
Μπελ: Κλερ Λοσάμπ
Τέρας: Μίκαελ Κόντε
Παγκόσμια πρεμιέρα: 11 Δεκεμβρίου 2015, Βερσαλλίες

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 90 ΛΕΠΤΑ

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ