Στην πιο ανθρωποκεντρική της έκθεση έως σήμερα, η Ισμήνη Μίχα υμνεί τις γυναίκες. Οι δικές της γυναίκες είναι νεαρές, αλλά ώριμες, αποφασιστικές, σαγηνευτικές και συνειδητοποιημένες. Η εικαστικός, εμπνευσμένη από την Αναγέννηση, τοποθετεί τις ρεαλιστικές μορφές της σε ένα μπαροκικό, θεατρικό σκηνικό, προσδίδοντας τους μια μυστηριακή διάθεση. Τα πρόσωπα στα έργα της συνήθως δεν φαίνονται, δυσκολεύοντας τον θεατή να προσεγγίσει τα μάτια τους- τον καθρέφτη της ψυχής τους. Είναι, όμως, η γλώσσα του σώματός τους που μαρτυρά πολλά για τον εσωτερικό τους κόσμο…
Σημείωμα Ισμήνης Μίχα
Η λαχτάρα μου να εκφραστώ, αλλά και η αγάπη μου για την τέχνη με έκαναν να ετοιμάσω αυτή την έκθεση, γιατί η ζωγραφική για μένα είναι ανάσα ζωής. Είναι μεγάλη η χαρά μου που μου δίνεται η δυνατότητα να υμνήσω τη γυναίκα, την γεννήτρα του κόσμου, ενός κόσμου που στις μέρες μας δοκιμάζεται σε κάθε επίπεδο. Πιστεύω ότι αν κάθε γυναίκα μπορούσε να εκφραστεί ως καλλιτέχνης, τις ίδιες εικόνες θα εμπνεόταν. Γυναίκες- αερικά σε ένα σουρεαλιστικό περιβάλλον, ευθείες μιας τεθλασμένης.
Από τον κατάλογο της έκθεσης Με πάθος και μεράκι για την ζωγραφική εμφανίζεται για άλλη μια φορά μετά από αρκετά χρόνια απουσίας από την καλλιτεχνική σκακιέρα η Ισμήνη Μίχα. Χωρίς δισταγμούς και με φάρο το πείσμα, χοροστατεί εκ νέου και διάγει την μαγική περιπέτεια της δημιουργίας. Αν και αυτοδίδακτη, το έργο της παρουσιάζει μια άρτια επιδεξιότητα, μια συνέπεια στις αρχικές της θέσεις αλλά και μια εξελικτική πορεία. Εργατική από τη φύση της δουλεύει με επαγγελματικούς ρυθμούς και κάθε φορά μας εκπλήσσει με την ταχύτητα παραγωγής των έργων της. Ως ρηξικέλευθος σκαπανέας της τέχνης της, σκύβει με αφοσίωση πάνω στο τελάρο και δημιουργεί το δικό της οπτικό σύμπαν.
Λίμπερτη Πολύζου, Ιστορικός Τέχνης
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Η ζωγραφική της Ισμήνης Μίχα είναι όλο Δροσιά. Οι δύο σειρές έργων της έχουν ως θέματα αντιστοίχως τα άνθη της φύσεως και τα άνθη της ανθρώπινης παρουσίας. Στα πρώτα οι χρωματικές δεσπόζουσες είναι πολλαπλές με κυρίαρχο χρώμα (στις μεγάλες της συνθέσεις) το ερυθρό. Στα δεύτερα όπου κυριαρχεί το γυναικείο ημίγυμνο το ερυθρό είναι το στοιχείο που τονίζει τις γραμμές του περιγράμματος κατά αντίστιξη. Οι μορφές αναδεικνύονται δυναμικά και επιβάλλονται με γνήσια άρθρωση.
Η ωριμότητα της σχεδίου και χρώματος είναι αυταπόδεικτη και επιβάλλεται στον θεατή. Η συμπλοκή των δύο θεματικών τονίζει την πληρότητα της εμπνεύσεως. Η τεχνική επεξεργασία είναι αξιοθαύμαστη.
Ε. Μουτσόπουλος, Ακαδημαϊκός
Βιογραφικό Ισμήνης Μίχα
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο κέντρο της Αθήνας. Μαθήτρια του Μαρασλείου, συμμετείχε σε διαγωνισμούς ζωγραφικής, αποσπώντας πολλά βραβεία. Την δεκαετία του ’90 ασχολήθηκε εντατικά με την τοιχογραφία, φιλοτεχνώντας καταστήματα και την Παιδιατρική Κλινική της Βέροιας. Έχει μελετήσει μεγάλους ζωγράφους, ενώ αντλεί έμπνευση κυρίως από την περίοδο της Αναγέννησης.
Το 2000 παρουσίασε την πρώτη ατομική της έκθεση «Αναδρομές στην Αναγέννηση», ένα χρόνο αργότερα επέστρεψε με μια σειρά έργων υπό τον τίτλο «Από την Αναγέννηση μέχρι σήμερα», ενώ το διάστημα 2002-2003 παρουσίασε τις «Αναδρομές». Εμβαθύνοντας όλο και περισσότερο στα μυστικά της τέχνης της, το 2005 παρουσίασε την έκθεση με τίτλο «Εμπνεύσεις». Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις, ενώ αυτή την περίοδο εγκαινιάζει τη νέα ατομική της δουλειά «Η Τεθλασμένη του Κόσμου». Έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα.