Η θάλασσα είναι πάντα μακριά: Oμαδική έκθεση στην αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος

Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος παρουσιάζει την ομαδική έκθεση με τίτλο «Η θάλασσα είναι πάντα μακριά {εικόνες, σχήματα, ήχοι}», η οποία είναι αφιερωμένη στη μνήμη των Γιούλια Γαζετοπούλου, Μιχαήλ Μήτρα και Νατάσας Χατζιδάκι.

Σχεδόν μία δεκαετία μετά από την τελευταία έκθεση Οπτικής Ποίησης, η οποία είχε πραγματοποιηθεί στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ), η Ελληνική ομάδα Οπτικής Ποίησης επανενώνεται μετά από το κάλεσμα της ιστορικού τέχνης Λένας Κοκκίνη. Η Λένα Κοκκίνη σε συνεργασία με τον Δημοσθένη Αγραφιώτη επέλεξαν νέους εικαστικούς που δρουν πάνω στο αντικείμενο της Οπτικής Ποίησης με σκοπό τη συμμετοχή τους στην έκθεση που πραγματοποιείται τον Ιανουάριο.

Πρόκειται για εικαστικούς που έχουν εμπνευστεί και αγαπάνε πολύ την Ελληνική Οπτική Ποίηση με δράση τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Οι παλαιοί και καταξιωμένοι καλλιτέχνες που απαρτίζουν την ομάδα θα έρθουν σε ένα διάλογο με τους νέους δημιουργούς σε μία έκθεση που είναι αφιερωμένη στους τρεις σημαντικούς εκλιπόντες Νατάσα Χατζιδάκη, Γιούλια Γαζετοπούλου και Μιχαήλ Μήτρα.

Δημοσθένης-Αγραφιώτης

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Δημοσθένης Αγραφιώτης, Μιχάλης Αδάμης, Ειρήνη Ασπρίδου, Βασιλική Γεροκώστα, Ραφαέλα Δεληγιάννη, Pavel Zarutskiy, Νέλα Κωνσταντίνου, Ηλέκτρα Μάιπα, Γεωργία Μανταλιά, Σοφία Μαρτίνου, Κωνσταντίνος Ξενάκης, Κωνσταντίνος Παπαχαλάμπος, Άστρα Παπαχριστοδούλου, Milo Santantonios, Κύριλλος Σαρρής, Δανάη Στεφάνου, Έρση Σωτηροπούλου και οι Θανάσης Χόνδρος – Αλεξάνδρα Κατσιάνη.

Την έκθεση επιμελείται η ιστορικός τέχνης Λένα Κοκκίνη σε συνεργασία με τον εικαστικό η Δημοσθένη Αγραφιώτο οποίος ασχολήθηκε με την ανεύρεση και συμμετοχή νεότερων καλλιτεχνών που ασχολούνται με την Οπτική Ποίηση.

Γεωργία-Μανταλιά

Δημοσθένης Αγραφιώτης

Ο Δημοσθένης Αγραφιώτης μεταξύ άλλων αναφέρει: «Η έκθεση με τίτλο «Η θάλασσα είναι πάντοτε μακριά»* εγγράφεται στην πρόσφατα αναθεωρημένη υπόσταση της οπτικής ποίησης, όπως αυτή τείνει να ενσωματώσει και να αξιοποιήσει τις εμπειρίες των διάτεχνων έργων και των εγκάρσιων πειραματισμών στο πεδίο της νεωτερικής τέχνης. Δηλαδή, με την ανανέωση της οπτικής ποίησης μέσω του διαλόγου της με την ηχητική τέχνη την επιτέλεση(performance), την τέχνη του διαδικτύου.» και συνεχίζει λέγοντας «Οι γόνιμοι συνδυασμοί εικόνων, σχημάτων, λέξεων και ήχων αναδύονται με ιδιαίτερο τρόπο σε όλες τις πολιτιστικές-κοινωνικές περιόδους. Στην παρούσα συγκυρία η προαναφερόμενη ανάδυση πραγματώνεται (σε παγκόσμια κλίμακα) σ΄ ένα ορυμαγδό νέων φαινομένων: “big data”, πανίσχυρων τεχνολογικών συστημάτων επικοινωνίας και πληροφόρησης, επιδημιών-πανδημίας, οικολογικών καταστροφών, κοινωνικής ανισότητας κ.ά. Οι ποιητές και καλλιτέχνες που χρησιμοποιούν τα παραπάνω τέσσερα στοιχεία καλούνται να αναμετρηθούν με εν συναίσθηση και εξυπνάδα με την (παρούσα & μελλούμενη) τρικυμιώδη διεθνοποιημένη δυσανεξία.»

*Ο τίτλος της έκθεσης είναι εμπνευσμένος από στίχο του Μιχαήλ Μήτρα (1944-2019).

* Η είσοδος στο χώρο της έκθεσης επιτρέπεται μόνο με την επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης σε ισχύ είτε με αρνητικό διαγνωστικό rapidή pcrtestκατά του κορονοϊού σύμφωνα πάντα με τα ισχύοντα μέτρα.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ