Τρεις από τους πιο σημαντικούς Έλληνες δεξιοτέχνες μουσικούς θα βρεθούν μαζί για δυο βραδιές στη σκηνή του Half Note Jazz Club

… στις 13-14 Δεκεμβρίου 2012.

Τρεις από τους σημαντικότερους Έλληνες δεξιοτέχνες μουσικούς σε μία σπάνια συνάντηση κορυφής: ο Haig Yazdjian (ακουστικό, ηλεκτρικό ούτι, τραγούδι), ο Γιώτης Κιουρτσόγλου (ηλεκτρικό μπάσο) και ο Βαγγέλης Καρίπης (κρουστά, τύμπανα), συμπράττουν για δύο βραδιές, την Πέμπτη 13 και την Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου στη σκηνή του Half Note ως trio και αναμένεται να μας καταπλήξουν για άλλη μια φορά! Δεν είναι τυχαίο πως ο κάθε ένας τους θεωρείται κορυφαίος στο είδος του, με διεθνή αναγνώριση.

Πρώτη ύλη για τις κοινές τους ζωντανές εμφανίσεις αποτελούν τα γνωστά και αγαπημένα κομμάτια του Haig Yazdjian, καθώς και υλικό από τις προσωπικές δουλειές τόσο του Γιώτη Κιουρτσόγλου (το CD με τον τίτλο Hapopsis) όσο και του Βαγγέλη Καρίπη (με το γκρουπ κρουστών Κρόταλα). Σίγουρα όμως ο αυθορμητισμός και η μαγεία της στιγμής θα ορίσουν τον τόνο.

Σε αυτές τις εμφανίσεις, θα έχουμε την ευκαιρία να ακούσουμε αποκλειστικά και σε «πρώτη ακρόαση» και κάποια καινούρια κομμάτια που έχουν συνθέσει από κοινού και θα περιλαμβάνονται στο άλμπουμ που ετοιμάζουν.

ΧΑΙΚ ΓΙΑΖΙΤΖΙΑΝ
Ο Χάικ Γιαζιτζιάν, γεννημένος στη Συρία από γονείς Αρμένιους, ζει και εργάζεται στην Ελλάδα από το 1980. Είναι παράξενο, αλλά όντας στην Ελλάδα ανακάλυψε τα σαγηνευτικά στοιχεία της ανατολίτικης μουσικής και βρήκε στο ούτι τον δρόμο να εκφράσει τις μουσικές του αναζητήσεις. Σύντομα έγινε γνωστός τόσο ως σολίστας στο ούτι όσο και ως δεξιοτέχνης ερμηνευτής που συγκινεί με την εκφραστική αμεσότητα της φωνής του.

Η κυκλοφορία του πρώτου δίσκου του, Talar («Αειθαλές»), το 1996, μεγάλωσε τη φήμη του αλλά κυρίως ανέδειξε έναν από τους πλέον ταλαντούχους και πολλά υποσχόμενους συνθέτες της γενιάς του. Ο Χάικ Γιαζιτζιάν ξεχώρισε για τον μοναδικό τρόπο με τον οποίο αναμιγνύει ετερόκλητα στοιχεία των παραδοσιακών μουσικών της ανατολικής Μεσογείου, πιστεύοντας ακλόνητα πως η παράδοση είναι μια ζωντανή, δημιουργική δύναμη. Και όλα αυτά με έναν αέρινο, ατελεύτητο τρόπο, όπως ο τίτλος του Talar υπονοεί. Δύο χρόνια μετά, κυκλοφορεί ο δεύτερος δίσκος του με τίτλο Garin και το single Gift και γίνονται δεκτά με ενθουσιασμό τόσο από το κοινό όσο και από τους κριτικούς. Ταυτόχρονα έρχεται ο σεβασμός και η αναγνώριση από σημαντικά ονόματα της ελληνικής μουσικής με τους οποίους ο Χάικ συνεργάστηκε.

Το καλοκαίρι του 2000 κυκλοφορεί σε CD η μουσική που έγραψε για το θεατρικό έργο Το κτήνος στο φεγγάρι που ανέβηκε στην Αθήνα τη σεζόν 1999-2000, ένα άλμπουμ που σηματοδοτεί μια νέα στροφή στις μουσικές του αναζητήσεις.  Το 2001, σ’ ένα σημείο εκφραστικής και εκτελεστικής ωριμότητας, κυκλοφορεί το άλμπουμ Yeraz, ένας ονειρικός κόσμος για ακροατές με τις ίδιες ευαισθησίες. Το 2007 σηματοδοτεί την κυκλοφορία του πρώτου στούντιο άλμπουμ του Χάικ Γιαζιτζιάν, με τον τίτλο Amalur. Amalur στη γλώσσα των Βάσκων σημαίνει «Μάνα Γη». O Χάικ, ένας πολίτης του κόσμου αισθάνεται πως ο ήχος της λέξης Amalur «χτυπά» στον ίδιο ρυθμό με τη μουσική του. Ακούγοντας τη μουσική του άλμπουμ θα καταλάβετε γιατί…

Ένας από τους σημαντικότερους δημιουργούς που έδωσαν το στίγμα τους στην ελληνική world-jazz σκηνή, ο Χάικ Γιαζιτζιάν έρχεται να μας ξαφνιάσει μια ακόμη φορά με τη νέα του δουλειά. Έχοντας ως αφετηρία το ιδιαίτερο συνθετικό του ύφος και το μοναδικό ήχο από το ούτι, το Amalur παρακολουθεί και καταγράφει τη μουσική πορεία του Χάικ στα τελευταία πέντε χρόνια, μέσα από τις ζωντανές εμφανίσεις του, τη συνεργασία του με διεθνούς φήμης μουσικούς (Loreenna McKennitt, Theodossii Spassov, Glen Velez, Djivan Gasparyan, κ.α.) αλλά και τον πειραματισμό του σε νέους τρόπους έκφρασης όπως το ηλεκτρικό ούτι (είναι η πρώτη καταγραφή του οργάνου σε δίσκο διεθνώς). Αξίζει να σημειωθεί πως στο Amalur ο Χάικ τραγουδάει για πρώτη φορά σε προσωπικό του δίσκο και στα ελληνικά (σε 2 τραγούδια) πάνω σε στίχους του Ηλία Κατσούλη και της Ίριδος Λουκά.

Όπως και για πρώτη φορά σε προσωπικό του δίσκο, ο Χάικ συνεργάζεται με την Ελευθερία Αρβανιτάκη. Η Ελευθερία ερμηνεύει με τον μοναδικό δικό της τρόπο το τραγούδι Η έρημος πάνω σε στίχους του Νίκου Μωραΐτη. Αλλά στο Amalur θα βρούμε και μία ακόμη σημαντική συμμετοχή: πρόκειται για τον διεθνούς φήμης ουτίστα Άρα Ντιγκτζιάν (Ara Dinκjian) από τους θρυλικούς Night Ark, που μας χαρίζει στο κομμάτι Ara έναν υπέροχο αυτοσχεδιασμό. Ένα παραδοσιακό τραγούδι από το Ιράκ, το Fog el-nakhel, ένα παραδοσιακό αρμένικο τραγούδι, το Yareh martou yara gouda, όπως και τέσσερα ακόμη οργανικά κομμάτια συμπληρώνουν το δίσκο. Προσέξτε ιδιαίτερα το κομμάτι Rudolstadt και ακούστε έναν Χάικ όπως δεν τον έχετε ακούσει ποτέ, με φανκ και γκρούβι ήχο.

Ο Χάικ Γιαζιτζιάν έχει συνεργαστεί με πολλούς σημαντικούς Έλληνες συνθέτες και τραγουδιστές καθώς και με σολίστες διεθνούς κύρους. Μεταξύ αυτών, με τον Νίκο Ξυδάκη, τη Σαβίνα Γιαννάτου, τη Μαρία Φαραντούρη, τη Δήμητρα Γαλάνη, την Έλλη Πασπαλά, τον David Lynch, τον Μιχάλη Νικολούδη, τον Dave Spilain, τον Omar Faruk Tekbilek, τον Djivan Gasparyan, τον Theodossii Spassov και τον Glen Velez.

ΓΙΩΤΗΣ ΚΙΟΥΡΤΣΟΓΛΟΥ
Ο Γιώτης Κιουρτσόγλου γεννήθηκε στην Κοζάνη το 1965. Σπούδασε ηλεκρολόγος μηχανολόγος στη Θεσσαλονίκη ενώ παράλληλα έκανε τζαζ και αρμονία στο ‘ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ’. Συνέχισε τις σπουδές του στη μουσική παίρνοντας μαθήματα ηλεκτρικού μπάσου στο ‘Musicians Institute’ του Λος ‘Αντζελες (1987- 89), όπου τιμήθηκε με το ‘MI scholarship award’, βραβείο καλύτερου σπουδαστή της χρονιάς, με δασκάλους όπως ο Garry Willis, ο Carl Schoeder, ο Jeff Berlin και ο Scot Henderson.

Έχει στο ενεργητικό του μια πλούσια δισκογραφία με τα γκρουπ ‘Electric Jazz Trio’ (με τους Manny Boyd και Danny Hayes), ‘Exit’, ‘Ίασις’, ‘Tilman’ και ‘Lauenen’, στα περισσότερα από τα οποία υπήρξε ιδρυτικό μέλος. Παράλληλα συμμετείχε ως guest στα άλμπουμ των David Lynch, Μάρκου Αλεξίου, Τάκη Μπαρμπέρη και Trilok Gurtu.

Έχει συμμετάσχει σε φεστιβάλ σε Ελλάδα, Κύπρο, ΗΠΑ, Χονγκ Κονγκ, Ελβετία, Γερμανία, Ισπανία, Ισραήλ και Αγγλία και σε συναυλιακούς χώρους όπως το Linkloln Center, το Queen Elisabeth, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Θέατρο της Ακροπόλεως και το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου.  Έχει συνεργαστεί με σημαντικούς καλλιτέχνες μεταξύ των οποίων οι John Stubblefield, Billy Hart, Manny Boyd, Danny Hayes, Interbalcan Orchestra, Διονύσης Σαββόπουλος και Αλκίνοος Ιωαννίδης και ήταν σολίστας της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δήμου Αθηναίων.  Έχει συνθέσει μουσική για κινηματογράφο, θέατρο και παραστάσεις χορού. Με τον Σταύρο Λάντσια και τον David Lynch φτιάχνουν το 1998 το γκρουπ ‘Human Touch’ και εκδίδουν το πρώτο τους ομώνυμο άλμπουμ. Τον Ιανουάριο του 2004 κυκλοφορεί το δεύτερο άλμπουμ των ‘Human Touch’ με τίτλο MOVIN’, ενώ παράλληλα ο Κιουρτσόγλου ηχογραφεί το πρώτο προσωπικό του άλμπουμ που θα εκδοθεί από τη LIBRA MUSIC, μια δουλειά που το κοινό του περίμενε από πολύ καιρό.  Τα τελευταία χρόνια ο Γιώτης Κιουρτσόγλου διδάσκει στο Ωδείο Φίλιππος Νάκας.

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΑΡΙΠΗΣ
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Ασχολήθηκε με την Ελληνική παραδοσιακή μουσική από μικρή ηλικία σπουδάζοντας ούτι και βυζαντινή μουσική ενώ από 17 ετών άρχισε τη μελέτη των κρουστών.

Έχει συνεργαστεί με πολλούς Έλληνες και ξένους συνθέτες και τραγουδιστές συμμετέχοντας σε συναυλίες και διεθνή φεστιβάλ. (Διονύσης Σαββόπουλος, Νίκος Κυπουργός, Σωκράτης Μάλαμας, Αλκίνοος Ιωαννίδης, Ελευθερία Αρβανιτάκη, Γιώργος Νταλάρας, Δόμνα Σαμίου, Χρόνης Αηδονίδης, Ara Dinkjian, Zohar Fresco, Theodossi Spasov, Ηaig Yazjian, Loreena Mckennitt). Χαρακτηριστική είναι η συμμετοχή του στην Ελληνική δισκογραφία τα τελευταία 12 χρόνια.  Τον Ιανουάριο του 2004 εκπροσώπησε την Ελλάδα στην διεθνή συνάντηση για κρουστά που διοργανώθηκε στην Τύνιδα στο πλαίσιο του προγράμματος medimusses. To 1997 μαζί με τον Πέτρο Κούρτη και τον Ανδρέα Παππά δημιουργούν το σύνολο κρουστών Κρόταλα και συμμετέχουν σε συναυλίες στο 5ο φεστιβάλ κρουστών στο Μουσικό Κολέγιο Berkleey Boston, Rhymstick Festival (Λονδίνο 2003), Forum 2004 Βαρκελώνη, Expo 2005 Ιαπωνία.  Παρακολούθησε σεμινάρια κρουστών με σημαντικούς μουσικούς του χώρου: Tricy Sankaran, Joe Santos, Jamey Haddad, Ahmet Misirli. Έχει εκδώσει τα άλμπουμ «Κρουστά» (1995) και «Φωνές Κρουστών» (2005).

Συμμετείχε στις ηχογραφήσεις της μουσικής για την τελετή έναρξης και λήξης των ολυμπιακών αγώνων της Αθήνας.  Διδάσκει παραδοσιακά κρουστά στην μουσική σχολή Modern music School στην Αθήνα.