Η πολυαναμενόμενη ταινία επιστημονικής φαντασίας της Κλερ Ντενί, καταφθάνει στην Ελλάδα λίγες μέρες μετά την παγκόσμια πρώτη της στο Φεστιβάλ του Τορόντο και τις εντυπωσιακές κριτικές που έλαβε από τον ξένο Τύπο.

Έτη φωτός μακριά από αυτό που οι περισσότεροι θεατές περιμένουν από μια ταινία η οποία εκτυλίσσεται στο διάστημα, πλησιέστερα σε λογική στο «Σολάρις» του Αντρέι Ταρκόφσκι και το «Άλιεν» του Ρίντλεϊ Σκοτ, το «High Life» είναι ένας διαγαλαξιακός ψυχολογικός εφιάλτης στον οποίο η επιστημονική φαντασία συναντά την ανθρώπινη σεξουαλικότητα, τη μελλοντολογική δυστοπία, την υπαρξιακή αγωνία και τον σωματικό τρόμο.

Η Κλερ Ντενί μας τοποθετεί εξαρχής στο εσωτερικό ενός διαστημοπλοίου, μοναδικό πλήρωμα του οποίου φαίνεται να είναι ένας άντρας με το όνομα Μόντι και η νεογέννητη κόρη του. Επιζήσαντες μιας αινιγματικής αποστολής για την οποία θα μάθουμε σταδιακά, οι μοναχικοί επιβάτες περιτριγυρίζονται από νεκρά σώματα και από την υποψία ότι κάτι αποτρόπαιο εκτυλίχθηκε στους αχανείς διαδρόμους αυτού του κλειστοφοβικού και γεμάτου τρομερά μυστικά σκάφους. Τι συνέβη στα μέλη του υπόλοιπου πληρώματος; Ποιος ακριβώς είναι ο ρόλος του Μόντι σε αυτό το μάλλον αυτοκτονικό ταξίδι προς την άκρη του γαλαξία;

Οτιδήποτε ακολουθεί, ή μάλλον έχει προηγηθεί αυτού που μόλις περιγράψαμε πριν, καλό είναι να το ανακαλύψει κάθε θεατής μόνος του σε μια ελλειπτική πλοκή η οποία περιλαμβάνει από γεμάτα κινδύνους ταξίδια στα αστέρια, σεξουαλικούς πειραματισμούς και παρανοϊκούς επιστήμονες (μια εντυπωσιακή Ζιλιέτ Μπινός) μέχρι στιγμιότυπα βίας που φημολογείται ότι δοκίμασαν τα στομάχια αρκετών παρευρισκόμενων στην πρεμιέρα του Τορόντο, ένα μυστηριώδη θάλαμο στην καρδιά του διαστημοπλοίου που ονομάζεται «fuckbox», όπως και την ίσως πιο αποστομωτική σκηνή αυτοϊκανοποίησης που έγινε ποτέ στο σινεμά (την οποία είναι προτιμότερο να δείτε με τα μάτια σας).

Και επειδή βρισκόμαστε στο σκοτεινό σύμπαν της σπουδαίας σκηνοθέτιδος, το «High Life» αγναντεύει πλέον από το μακρινό διάστημα θεματικές περιοχές ιδιαίτερα αγαπητές στη Ντενί, όπως είναι ο τρόμος της ύπαρξης, η ολέθρια διάσταση του πόθου και η ανθρώπινη διαστροφή, όλα ιδωμένα μέσα από τη γεμάτη απελπισία, αλλά και παράξενο λυρισμό ματιά της 72χρονης δημιουργού. Και όλα ντυμένα τη μελαγχολική μουσική των Tindersticks.

Η ταινία ΔΕΝ αναγράφεται στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Φεστιβάλ.

Credits

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Claire Denis
ΣΕΝΑΡΙΟ: Claire Denis, Jean-Pol Fargeau, Geoff Cox
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Yorick Le Saux, Tomasz Naumiuk
ΜΟΥΣΙΚΗ: Stuart Staples
ΜΟΝΤΑΖ: Guy Lecorne
ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Robert Pattinson, Juliette Binoche, André Benjamin

ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΓΑΛΛΙΑ, ΗΝ. ΒΑΣΙΛΕΙΟ, ΠΟΛΩΝΙΑ, ΗΠΑ | 2018 | ΕΓΧΡΩΜΟ | DCP | 110′ | ΑΓΓΛΙΚΑ

CLAIRE DENIS

Γαλλίδα σκηνοθέτιδα και σεναριογράφος. Η ταινία της «Beau Travail» (1999) θεωρείται μία από τις σημαντικότερες ταινίες στην ιστορία του σινεμά, ενώ η δουλειά της αγγίζει συχνά θέματα όπως η αποικιοκρατία και η σύγχρονη ζωή στη Γαλλία.

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ (ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΗ):

2017 Un Beau Soleil Interieur
2013 Bastards
2009 White Material
2008 35 Rhums
2004 L’ Intrus
2003 Vendredi soir
2001 Trouble Every Day
1999 Beau Travail
1996 Nenette et Boni
1994 J’ pas sommeil
1990 S’ en Fout la Mort
1988 Chocolat


Διαβάστε επίσης:

Το πρόγραμμα του 24ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας!

Νύχτες Πρεμιέρας: Το νέο ελληνικό σινεμά μέσα από 47 ταινίες μικρού μήκους! 

Η καινούργια ταινία του Γιώργου Πανουσόπουλου στις 24ες Νύχτες Πρεμιέρας

Νύχτες Πρεμιέρας: Ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ στον τελευταίο ρόλο της καριέρας του