Στη σημερινή πραγματικότητα η ύπαρξη του διορθωτή και του επιμελητή κειμένων σχετίζεται με την έκδοση και τη δημοσιοποίηση κειμένων (όποιου είδους: λογοτεχνικά, θεωρητικά, δημοσιογραφικά κ.ά. – μεταφρασμένα ή μη, είτε στον εκδοτικό χώρο, είτε και σε κάθε έντυπο γενικότερα ή σε ηλεκτρονικό μέσο· ακόμη, συχνά πλέον οι συγγραφείς αποτείνονται σε επαγγελματία διορθωτή-επιμελητή προτού προβούν σε αυτοέκδοση ή προτού απευθυνθούν σε εκδοτικούς οίκους, προκειμένου το κείμενό τους να είναι άρτιο) και θεωρείται αυτονόητη – ύπαρξη η οποία είναι συνυφασμένη με τη διαδρομή του βιβλίου τουλάχιστον από την εμφάνιση της τυπογραφίας.
Το επάγγελμα του διορθωτή και του επιμελητή παρουσιάζει αυξημένη ζήτηση, οπότε προκύπτει η ανάγκη ύπαρξης επαγγελματιών με ολοκληρωμένη κατάρτιση, οι οποίοι να μην αντιμετωπίζουν την ενασχόλησή τους με τον χώρο του βιβλίου μόνο ως πηγή συμπληρωματικού εισοδήματος, αλλά να μπορούν να ανταποκριθούν με απόλυτη επάρκεια σε αυτήν.
Ωστόσο, είναι από τα ελάχιστα επαγγέλματα στα οποία δεν προσφέρεται καμία κατάρτιση από πουθενά – πλην κάποιων σεμιναρίων, όπου το Εργαστήριό μας με τη συνεχή πολύχρονη παρουσία του υπήρξε και συνεχίζει να είναι πρωτοπόρο.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Οι συμμετέχοντες σε ένα τέτοιο σεμινάριο προσβλέπουν κυρίως στην κατάρτιση προκειμένου να είναι σε θέση να ασκήσουν το επάγγελμα του διορθωτή-επιμελητή.
Η όλη υψηλή, επαγγελματικού επιπέδου κατάρτιση και η συνακόλουθη εμπειρία, όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό, δεν θα ήταν δυνατόν να προσφερθούν σε 10 ή σε 20 μαθήματα-συναντήσεις (όπως συχνά επαγγέλλονται κάποια άλλα «σεμινάρια» του συρμού) – σε αυτή την εκδοχή θα ήμασταν ασυνεπείς απέναντι στους συμμετέχοντες, καθώς και απέναντι σε αυτό που εξαρχής υποστηρίζαμε: Προσφέρουμε κατάρτιση και εμπειρία τέτοιου επιπέδου, μεταδίδοντας όχι κοινότοπες και σχετικά «εύκολες» γνώσεις, αλλά αυτά καθαυτά τα «μυστικά της δουλειάς», ώστε οι μαθητές μας να είναι σε θέση να αντεπεξέλθουν στην όποια επαγγελματική πρόκληση, εφόσον με αυτόν τον τρόπο θα κατακτήσουν εμπειρία και επαγγελματική δεξιότητα, κρίσιμα ζητούμενα και για τον εργασιακό χώρο αλλά για την ολοκληρωμένη γνώση στα συγκεκριμένα πεδία-επαγγέλματα.
Στα χρόνια της λειτουργίας του (ήδη συμπλήρωσε 15 συνεχόμενα έτη και βαδίζει στον δέκατο έκτο χρόνο), το Εργαστήριο Διόρθωσης-Επιμέλειας κειμένων, με την εξειδικευμένη στόχευσή του και την αποτελεσματική διδασκαλία, έχει συμβάλει σημαντικά προκειμένου πολλοί από τους συμμετέχοντες σε αυτό να δραστηριοποιηθούν επαγγελματικά στον εκδοτικό χώρο με ιδιαίτερη επιτυχία, κάτι το οποίο παραμένει το μέγιστο ζητούμενο από ένα σεμινάριο-εργαστήριο υψηλής επαγγελματικής εξειδίκευσης και κατάρτισης.
Για όλα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω, το Εργαστήριο Διόρθωσης-Επιμέλειας κειμένων προσφέρεται σε δύο διαφορετικές εκδοχές, σε δύο διακριτούς μεταξύ τους κύκλους (εφόσον και τα δύο αυτά επαγγέλματα είναι διακριτά μεταξύ τους: έχουν διαφορετική τεχνογνωσία, μεθοδολογία, απαιτούν διαφορετική θεωρητική και πρακτική προσέγγιση-κατάρτιση):
–Στα διά ζώσης τμήματα, όπου λόγω των συνθηκών της πανδημίας τα τμήματα αυτά θα λειτουργήσουν με φυσικό τρόπο μέσω της πλατφόρμας zoom και η διδασκαλία θα γίνεται τις προκαθορισμένες ημέρες και ώρες, ώστε –ακόμη και μέσω της οθόνης– να έχουμε τη μέγιστη δυνατή επαφή διδάσκοντα-συμμετεχόντων και την αλληλεπίδρασή τους, με λίγα λόγια την πλήρη λειτουργία της τάξης έστω και από απόσταση, όπου η ποιότητα της εκπαίδευσης είναι εφάμιλλη (αν όχι υπέρτερη) με αυτήν που θα υπήρχε σε μία κανονική τάξη. Τα διά ζώσης τμήματα διαρθρώνονται ως εξής:
Για να κάνετε αίτηση πατήστε εδώ.
2 κύκλοι (Διόρθωση-Επιμέλεια) – 4 επίπεδα
-Εισαγωγή στη Διόρθωση κειμένων
-Εργαστηριακό τμήμα Διόρθωσης κειμένων
-Εισαγωγή στην Επιμέλεια κειμένων
-Εργαστηριακό τμήμα Επιμέλειας κειμένων
Η διάρκεια των μαθημάτων σε κάθε επίπεδο είναι:
δέκα τρίωρα απογευματινά μαθήματα (30 ώρες διδασκαλίας)
-Στα τμήματα ασύγχρονης διδασκαλίας (e-learning). Με τη συνδρομή των νέων τεχνολογιών αιχμής σχεδιάσαμε και υλοποιούμε δύο απολύτως καινοτόμα Εργαστήρια, το Εργαστήριο Διόρθωσης Κειμένων και το Εργαστήριο Επιμέλειας Κειμένων, μοναδικά για τα ελληνικά –τουλάχιστον– δεδομένα.
Κάθε μάθημα συνοδεύεται από πολυσέλιδη θεωρία και ασκήσεις –είτε κείμενα είτε επιμέρους–, ώστε να λειτουργεί το όλο πρόγραμμα παραπλήσια με τα διά ζώσης μαθήματα (αν και ασύγχρονο) δίνοντας τη δυνατότητα συμμετοχής σε ενδιαφερόμενους από όλη την Ελλάδα ή το εξωτερικό.
Τα εξ αποστάσεως Εργαστήρια Διόρθωσης και Επιμέλειας Κειμένων δομήθηκαν με τέτοιο τρόπο ώστε, αν και λειτουργούν από απόσταση, να προσιδιάζουν στα διά ζώσης και να ενσωματώνουν όλα τα πλεονεκτήματα της διά ζώσης παρακολούθησης, λόγου χάρη –πλην όλων των άλλων– περιλαμβάνουν ακόμη και ηχογραφημένα αρχεία, όπου ο διδάσκων επεξηγεί και σχολιάζει θεωρία και ασκήσεις.
Υπάρχει, δηλαδή, άμεση διεπίδραση και συνέργεια μεταξύ διδασκόντων και εκπαιδευόμενων, τόσο με την εξειδικευμένη δομή και οργάνωση των μαθημάτων, όσο και με τη διαρκή παρακολούθηση, καθοδήγηση, επικοινωνία και αξιολόγηση από τους διδάσκοντες. Τα τμήματα ασύγχρονης διδασκαλίας (e-learning) διαρθρώνονται ως εξής:
2 κύκλοι (Διόρθωση-Επιμέλεια)
Διόρθωση: 21 μαθήματα (κάθε μάθημα ανά 10 ημέρες)
Επιμέλεια: 21 μαθήματα (κάθε μάθημα ανά 15 ημέρες)