Στην καινούργια του έκθεση ο Γιάννης Λασηθιωτάκης δημιουργεί έργα μεγάλων κυρίως διαστάσεων, λιτά στην διατύπωση τους που επικεντρώνονται στην εννοιολογική και αισθητική σημασία της μονοχρωματικής επιφάνειας, όπου επάνω της συχνά εγγράφεται ένα πρωτογενές και αρχετυπικό στοιχείο της ανθρώπινης έκφρασης: η γραμμή.

Τα έργα που παρουσιάζονται βασίζονται σε δύο βασικές ενότητες. Στην πρώτη ενότητα το χρώμα απλώνεται αφαιρετικά στην επιφάνεια του έργου, δημιουργώντας κατανυκτικές, μυσταγωγικές μονοχρωμίες, ενώ η δεύτερη ενότητα φαίνεται να χαρακτηρίζεται από το σχέδιο, άλλοτε το περίγραμμα που περικλείει συχνά ολόκληρη την επιφάνεια του πίνακα και άλλοτε μεγάλα σχήματα με το μαύρο και το άσπρο να συνυπάρχουν σε μία αρμονική αλλά και αινιγματική σχέση μεταξύ τους.

Ο Γιάννης Λασηθιωτάκης στην καινούργια του δουλειά εκφράζει τις αναζητήσεις του πάνω σε θέματα που αφορούν τη σχέση των ανθρώπων, το θάνατο, την απουσία αλλά και την ίδια την Τέχνη με ώριμο τρόπο, όσον αφορά την αισθητική και το περιεχόμενο των έργων του. Οι συνθέσεις του, ιδιαίτερα μελετημένες και εύστοχες εννοιολογικά, κεντρίζουν με το απλό και χαμηλόφωνο ύφος τους ολοένα και περισσότερο το ενδιαφέρον των γκαλερί και του τύπου διεθνώς.

O Δρ. φιλοσοφίας Χάρης Χατζηιωάννου στο κείμενο που συνοδεύει τον κατάλογο της έκθεσης μεταξύ άλλων αναφέρει:

Στην αφαιρετική εικαστική γλώσσα που χρησιμοποιεί ο Λασηθιωτάκης τα βασικά ζωγραφικά στοιχεία (σημείο, γραμμή, επίπεδο, χρώμα) έχουν τη δύναμη να μιλήσουν από μόνα τους. Η γλώσσα αυτή βεβαίως προέρχεται από την παράδοση που ξεκινά από το Σουπρεματισμό, τον Κονστρουκτιβισμό και το Μπάουχαους και περνά, πιο κοντά στην εποχή μας, από το Μινιμαλισμό και την Εννοιολογική Τέχνη. Η γνώση της παράδοσης και της σύγχρονης γλώσσας της ζωγραφικής βοηθά, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι η πρόσληψη των έργων εξαρτάται αποκλειστικά από αυτήν. Οι μη ειδικοί θεατές που έχουν την ευαισθησία και τη διάθεση σίγουρα θα «ακούσουν» και θα αντιληφθούν τη γλώσσα του ζωγράφου, διακρίνοντας τα κύρια χαρακτηριστικά της.


Κεντρικό έργο: Η μαύρη γραμμή, 210x180cm, πλαστικό σε καμβά, 2016