Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης: Ο προγραμματισμός για τη θεατρική σεζόν 2024-25

Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης παρουσιάζει τον προγραμματισμό του για τη θεατρική σεζόν 2024-25.

Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης παρουσιάζει για τη θεατρική σεζόν 2024-25, σε συνεργασία με σημαντικούς παραγωγούς, πέντε επίκαιρες παραστάσεις που αναδεικνύουν τη σημασία της ζωής, της αγάπης, της αλληλεγγύης, της δημοκρατίας, της δικαιοσύνης.

Οι παραστάσεις συμπαρασύρουν το κοινό –παιδιά και ενηλίκους- σε ένα μονοπάτι σκέψης και αποκάλυψης αξιών, με όχημα δυνατά κείμενα σπουδαίων συγγραφέων, σε σκηνοθεσία καταξιωμένων δημιουργών.

Έργα που αναδεικνύουν την αξία της ζωής και της αγάπης στις συνθήκες της νέας μας καθημερινότητας.

Πού κρύβεται η «Αξία της Ζωής»; Στο δικαίωμα να αποφασίζει κανείς ελεύθερα και να ορίζει τη μοίρα του. Να αφήνεται στην απο-κάλυψη του κόσμου του. Στην αναγνώριση, μέσα από το δικό του προσωπικό ταξίδι, της σημασίας του σεβασμού, της αγάπης, της ενότητας, της συμπόνιας, της δημοκρατίας στην καθημερινότητα;

Μιας σειράς από αρετές συνεχώς διαφιλονικούμενες, που αν καταφέρουν να σταθούν αλώβητες μέσα σε κάθε είδους «αντι-δημοκρατικές» συνθήκες –ατομικές, οικογενειακές, φιλικές, κοινωνικές, πολιτικές- δημιουργούν δυνατά θεμέλια, όταν όλα γύρω γκρεμίζονται.

Η Αξία της Ζωής – Θέατρο
Πρεμιέρα – Οκτώβριος 2024

Μετά την περσινή μεγάλη της επιτυχία, Η «Αξία της Ζωής» της Jane Anderson, σε σκηνοθεσία του Σωτήρη Τσαφούλια, επανέρχεται τον Οκτώβριο στο Θέατρο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης.
Με τον ίδιο θίασο αναγνωρισμένων ηθοποιών –Αθηνά Τσιλύρα, Πέγκυ Σταθακοπούλου, Βασίλη Ρίσβα και Δημήτρη Μαυρόπουλου -που απέσπασε εξαιρετικές κριτικές.

Ένα έργο που μιλάει για την απώλεια και τον αναπόφευκτο πόνο, με ειλικρίνεια, χιούμορ και συμπόνια, αναδεικνύοντας την πραγματική Αξία της Ζωής και το δικαίωμα του καθενός από εμάς να αποφασίζει ελεύθερα τη μοίρα του.

Ταυτότητα παράστασης:

Ο Τελευταίος Χορός – Κινηματογράφος
Πρεμιέρα – Οκτώβριος 2024

Παράλληλα από τον Οκτώβριο παρουσιάζεται το έργο της Τάνιας Χαροκόπου σε σκηνοθεσία της Ρέινας Εσκενάζυ, «Ο Τελευταίος Χορός». Με την Μαρία Κορινθίου και τον Δημήτρη Αϊβάζη.

Δύο άνθρωποι με δεδομένη την αγάπη, αναζητούν απεγνωσμένα την αλήθεια του εαυτού τους, μέσα από την ισοπεδωτική καθημερινότητα, που καταργεί τον δυναμισμό του έρωτα και αναθεωρεί τις σταθερές του. Μια αλήθεια καλά κρυμμένη, που αλλάζει δραματικά τη ζωή τους. Τα όνειρα σβήνουν, τα λόγια χάνονται, η αναπνοή επιβραδύνεται, όλα γύρω γκρεμίζονται… Είναι ο Τελευταίος Χορός, ένα συνταρακτικό κοινωνικό δράμα με δύο καταξιωμένους ηθοποιούς, τον Γιάννη Αϊβάζη και τη Μαρία Κορινθίου, που καταφέρνουν να αναδείξουν πώς οι αγνοημένες ανάγκες και ο ανθρώπινος εγωισμός οδηγούν σε αναθεωρήσεις, διαψεύσεις, αποθαρρύνσεις.

Ταυτότητα Παράστασης:

«18/9» – Ειδικά Διαμορφωμένος Υπόγειος χώρος
Πρεμιέρα – Οκτώβριος 2024

«Μια τέτοια μέρα είναι ωραία να πεθαίνεις όμορφα κι όρθιος σε δημόσια θέα»

Όχι δε γνώριζα το θύμα. Δεν τον είχα ξαναδεί ποτέ. Πρώτη φορά τον είδα εκείνο το βράδυ.
Όχι, ούτε τους κατηγορούμενους γνώριζα προσωπικά, γνώριζα όμως την οργάνωση. Είχε γίνει ο φόβος και ο τρόμος της γειτονιάς…

Μια χώρα παραδομένη στη φρίκη ακροδεξιών εγκλημάτων.
Άνθρωποι υπομένουν σιωπηλοί τις απειλές, τη βία, το θάνατο.
Φόβος κυρίαρχος, φόβος παντού.

Δεν έχω καμία αμφιβολία. Έγιναν όλα, όπως σας τα είπα. Όσες φορές κι αν μου κάνετε αυτή την ερώτηση, θα δίνω την ίδια απάντηση.
Ναι, μπορώ να τους αναγνωρίσω. Είμαι έτοιμη.

Το «18/9» είναι ένας μονόλογος αγωνίας και αγώνα.

Στο επίκεντρο βρίσκεται η εγκληματική δράση της Χρυσής Αυγής, η δολοφονία του Παύλου Φύσσα και η εμβληματική δίκη για τη ναζιστική οργάνωση.

Στοιχεία από αληθινές μαρτυρίες και πραγματικά περιστατικά μπλέκονται μέσα από τη μυθοπλασία με το κοινωνικό ψυχογράφημα ενός κοριτσιού που υπήρξε αυτόπτης μάρτυρας σ’ ένα ακροδεξιό έγκλημα με αποτέλεσμα να αλλάξει η ζωή της και να βρεθεί μπροστά σε αδυσώπητα διλήμματα.

Η ηρωίδα στο «18/9» δεν είναι αήττητη, ατρόμητη, γυαλιστερή ηρωίδα. Είναι διάφανη και εύθραυστη. Μπορούμε να δούμε όλες τις πληγές της. Είναι δικός μας άνθρωπος, γειτόνισσα, φίλη, αδελφή που παλεύει με τους φόβους της, τώρα, λίγες ώρες πριν από την κατάθεσή της στην δίκη για τα εγκλήματα της Χρυσής Αυγής.

Ένας απλός άνθρωπος που γίνεται υποκείμενο της ιστορίας.

Ταυτότητα παράστασης:

ΠΑΙΔΙΚΗ – ΕΦΗΒΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

Δύο θρυλικά παιδικά έργα με νέες επίκαιρες αναγνώσεις

Το Καπλάνι της Βιτρίνας – Θέατρο
Πρεμιέρα – Οκτώβριος 2024

Στο Θέατρο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης ανεβαίνει το θρυλικό “Καπλάνι της Βιτρίνας” της Άλκης Ζέη.

Κάθε Κυριακή για το κοινό και τις καθημερινές για τα σχολεία.

Έργο-σταθμός στη λογοτεχνία για παιδιά και εφήβους, έχοντας λάβει πλήθος διεθνών διακρίσεων, καθώς κυκλοφορεί σε 39 ξένες εκδόσεις, μεταφρασμένο σε 22 διαφορετικές γλώσσες, συμπλήρωσε πρόσφατα 60 χρόνια από την πρώτη του κυκλοφορία και έρχεται τη νέα θεατρική σεζόν για να αφηγηθεί τη συναρπαστική ιστορία του, που λατρεύτηκε από γενιές αναγνωστών. Την ιστορία του ανθρώπου προς την κατάκτηση της ελευθερίας του.

Το καπλάνι της βιτρίνας είναι μια ιστορία για την συναρπαστική πορεία που ακολουθούν όλα τα ζωντανά πλάσματα, άνθρωποι και ζώα, για να ζήσουν έτσι όπως είναι φτιαγμένα από την φύση: Ελεύθερα.

Κι αυτό για να συμβεί πρέπει να υπάρχει δημοκρατία ακόμα κι αν χρειαστεί να παλέψουμε γι’ αυτήν.

Για να μπορούμε κάθε βράδυ πριν κοιμηθούμε στην ερώτηση ΕΥ-ΠΟ; ή ΛΥ-ΠΟ; Να απαντάμε ΕΥ-ΠΟ! ΕΥ-ΠΟ!

Ταυτότητα Παράστασης:

Το μεγάλο ταξίδι του Μελένιου – Κινηματογράφος

Τα 50 χρόνια από την πρώτη παρουσίαση της θρυλικής Ντενεκεδούπολης γιορτάζει το Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης παρουσιάζοντας την παράσταση «Το μεγάλο Ταξίδι του Μελένιου», της Ευγενίας Φακίνου.

Είναι μια πολιτεία παλιά, όμως τόσο σύγχρονη. Εκεί, στην άκρη του σκουπιδότοπου. Φτιαγμένη ολόκληρη από ντενεκέδες. Τα σπίτια, το σχολείο, τα δέντρα, τα σύννεφα, τα λουλούδια, όλα είναι φτιαγμένα από ντενεκεδάκια. Τη λένε…πώς αλλιώς; Ντενεκεδούπολη.

Για εκεί κίνησε το μεγάλο του ταξίδι ο Μελένιος. Μαγεμένος από μια μαργαρίτα και τις ιστορίες του κοσμογυρισμένου ποντικού, βαρέθηκε να κοιμάται στο ράφι της παλιάς αποθήκης, βγήκε στον δρόμο και ρίχτηκε στην περιπέτεια, προς την ελευθερία. Γνώρισε βουνά, δέντρα και πουλιά. Συνάντησε τον σοφό γέρο-Καλαμάρη. Δεν ξεγελάστηκε από ηγέτες απατηλούς ή σοβαροφανείς. Δεν δείλιασε μπροστά σε μια φιγούρα αχυρένια, με μάτια γουρλωμένα, που στήθηκε να φοβερίζει. Προχώρησε για να γνωρίσει τον Σαρδέλα, τη Μηλίτσα, τον Βουτυρένιο, κοντά τους να ζήσει ισότιμα και μαζί τους να συμμαχήσει για το δίκαιο.

Η θεατρική ομάδα Μικρός Νότος συναντά τον Μελένιο στην Ντενεκεδούπολη της Ευγενίας Φακίνου, 50 χρόνια μετά. Σε μια νέα θεατρική διασκευή που θέτει το παιδί στο κέντρο της δράσης, στηριζόμενη στη διάδραση και στις αρχές του εκπαιδευτικού δράματος.

Η Ευγενία Φακίνου και ο Μικρός Νότος συγκλίνουν σήμερα στις αξίες του σεβασμού για τα παιδιά και της αγάπης για τα απλά και χειροποίητα υλικά. Μαζί, μιλούν για νοήματα επίκαιρα όσο ποτέ: για τη δημοκρατία, τα δικαιώματα του παιδιού, τη μετανάστευση, την εξουσία του μεγάλου προς τον μικρό, την ανάγκη για δωρεάν εκπαίδευση. Με τη μουσική του Γιάννη Μαρκόπουλου ζωντανά επί σκηνής, με ηχητικά τοπία από αυτοσχέδια κρουστά και με γνωστά και άγνωστα μουσικά όργανα, η παράσταση «Ντενεκεδούπολη ξανά! Το μεγάλο ταξίδι του Μελένιου» παρουσιάζεται στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης και φέρνει τα παιδιά σε επαφή με πανάρχαια απλά παιχνίδια, χωρίς κουμπιά, διαδίκτυο και υπολογιστές.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ: Η Ντενεκεδούπολη παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από το ακτικειμενοθέατρο της Ευγενίας Φακίνου, το 1975, λίγο μετά την πτώση της Χούντας. Η τελευταία της παράσταση ήταν το 1982. Στα χρόνια που μεσολάβησαν υπήρξαν λιγοστές επαγγελματικές θεατρικές διασκευές (Θεατρικό Εργαστήρι Θεσσαλονίκης, Θεσσαλικό Θέατρο, Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας) και αναρίθμητες παρουσιάσεις σε πόλεις, χωριά και γειτονιές, από δασκάλους, νηπιαγωγούς, εργάτες, σχολεία, ερασιτεχνικές ομάδες πολιτιστικών, φοιτητικών και γυναικείων συλλόγων. Κατασκευές από ευτελή υλικά, συντονισμός κίνησης και λόγου, παιχνίδια με τη δύναμη να ξεδιπλώσουν ιστορίες με χαρά, προσέφεραν και προσφέρουν σε πλήθος ανθρώπων τις πρώτες ύλες για να περιγράψουν όλα εκείνα που έχουν νόημα.

Ταυτότητα παράστασης:

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ