Ένα έργο γραμμένο για κοντραμπάσο, βιολί, μουσικό πριόνι, birbynė, φλάουτο, κρουστά, φωνές, ηλεκτρονικά -ηχητικό υλικό, visuals και μαέστρο.

Η σύνθεση “J” έχει ως αφορμή ένα εκκωφαντικό γεγονός, σημείο έλξης και απώθησης και επιτρέπει την αρχή της έρευνας και την αποκάλυψη του κόσμου της Joan Vollmer.

Η Joan Vollmer υπήρξε ένας βασικός πυρήνας της καλλιτεχνικής και πνευματικής έκρηξης της γενιάς των Beat, ενώ η ζωή της σημαδεύτηκε από την δολοφονία της.

Το έργο εμπνέεται από τη ζωή και την παρακαταθήκη της, συνδυάζοντας αρχειακό και πρωτότυπο υλικό. Μέσα από τεχνικές όπως το cut-up και το fold-in, το προσωπικό σύστημα καταγραφής και δημιουργίας της συνθέτριας Νεφέλης Σταματογιαννοπούλου: orchestration of the bodies, καθώς και ανεξάρτητα εργαλεία ηχητικής και οπτικής δημιουργίας, το “J” δημιουργεί ένα πολυδιάστατο τοπίο που κινείται στα όρια του αληθινού και του φαντασιακού, αποκαλύπτοντας την αρχή ενός νέου κόσμου μέσα από έρευνα και επαναπροσαρμογή ηχητικών και οπτικών υλικών.

Η έρευνα αυτή αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης μελέτης.

Υ.Γ: Στο έργο θα χρησιμοποιηθεί οπτικό και ηχητικό υλικό από ανθρώπους οι οποίοι, δεν γνωρίζουν τη στιγμή της καταγραφής, ούτε ποιο μέρος του υλικού θα χρησιμοποιηθεί. Τα βίντεο αρχεία είναι αυθόρμητα και δεν έχουν σκηνοθετηθεί. Ιδιαίτερες ευχαριστίες στη Βάσια Γιαννακοπούλου.

Συντελεστές:

  • μουσική & σκηνική σύνθεση, σύλληψη, έρευνα, visuals: Νεφέλη Σταματογιαννοπούλου
  • καλλιτεχνικός συνεργάτης, βοηθός συνθέτης: Άγγελος Μαστραντώνης
  • καλλιτεχνική συνεργάτιδα: Χριστέλα Γκιζέλη
  • Επί σκηνής:
      • Χριστέλα Γκιζέλη: μουσικό πριόνι / κείμενα
      • Rafal Habel: birbynė, κρουστά / κείμενα
      • Ειρήνη Σγουρίδου: φλάουτο / φωνή
      • Άγγελος Μαστραντώνης: βιολί
      • Χάρης Παζαρούλας: κοντραμπάσο
  • Νεφέλη Σταματογιαννοπούλου: διεύθυνση/ live χειρισμός ηλεκτρονικού υλικού
  • Θερμές ευχαριστίες στη συγγραφέα και αρθρογράφο Katie Bennett
  • Τεχνικός ήχου: Νίκος Χατζάκης
  • Παραγωγή: Ον Οff

Διάρκεια: 60 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Με την αιγίδα και την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού.

Photo credit: George Terzis