Kαι που πάει όλος αυτός ο ιδρώτας: έκθεση της Ζωής Γιαμπουλντάκηστη γκαλερί Elika

Η γκαλερί Elika παρουσιάζει από τις 22 Σεπτεμβρίου και μέχρι τις 29 Οκτωβρίου τη δεύτερη ατομική έκθεση της Ζωής Γιαμπουλντάκη στην Αθήνα, με τίτλο Kαι πού πάει όλος αυτός ο ιδρώτας.

Η γκαλερί Elika παρουσιάζει από τις 22 Σεπτεμβρίου και μέχρι τις 29 Οκτωβρίου τη δεύτερη ατομική έκθεση της Ζωής Γιαμπουλντάκη στην Αθήνα, με τίτλο Kαι πού πάει όλος αυτός ο ιδρώτας.

Το διαδίκτυο αποτελεί σταθερό σημείο αναφοράς της Γιαμπουλντάκη. Σε αυτή τη νέα ενότητα δουλειάς αξιοποιεί την πληθώρα των εικόνων, των υλικών και των συσκευών που είναι πλέον διαθέσιμα σε μια έρευνα που είναι ακόμα πιο στοχευμένη. Με έναυσμα το διαδικτυακό μάρκετινγκ και τον τρόπο με τον οποίο προϊόντα όλων των ειδών – συμπεριλαμβανομένου του έργου τέχνης – προωθούνται μέσα από νέες τεχνολογίες και εφαρμογές όπως το Instagram, η έκθεση εστιάζει στην εικόνα και τους τρόπους με τους οποίους αναπαράγεται και διακινείται online. Στο επίκεντρο βρίσκεται το έργο τέχνης το οποίο πλέον σε μεγάλο βαθμό βιώνεται, διακινείται και εμπορεύεται ως εικόνα στο διαδίκτυο και σταδιακά λιγότερο στον φυσικό χώρο όπου εκτίθεται. Η εικαστικός εξετάζει τη σχέση πραγματικού και εικονικού θέτοντας ερωτήματα που αφορούν στην υλικότητα και το άυλο τόσο του έργου όσο και της εργασίας.

Ταυτόχρονα, μέσα από τη χρήση του νερού στα έργα της, ενός υλικού ιδιαίτερα δύσκολου να ελεγχθεί και να φωτογραφηθεί, η Γιαμπουλντάκη εξερευνά τα όρια της κατασκευής και της αποτύπωσης. Με αφορμή προϊόντα τεχνολογίας DRI-FIT (stay cool when it heats up, #betterworld) τα οποία έχουν την ικανότητα να απομακρύνουν τον ιδρώτα από το σώμα και από το ύφασμα, επιχειρεί μια διαδικασία εγκλωβισμού του νερού και κατασκευής διάφανων έργων τα οποία, όπως το νερό, δεν είναι φωτογενή. Η προσπάθεια εξάλειψης του ίχνους, του ιδρώτα ή της δυνατότητας του έργου να φωτογραφηθεί σχολιάζει τη σχέση αποκάλυψης και συγκάλυψης, ανάσυρσης και απώθησης, κριτικής και συνενοχής. Ενώ ο ιδρώτας του εργαζόμενου που κατασκευάζει το ρούχο και ο ιδρώτας του αθλητή που το φοράει εγκλωβίζονται επιτυχώς, η προσπάθεια στεγανοποίησης των έργων και η επίτευξη της διαφάνειας αποτυγχάνουν. Τα υλικά αυτονομούνται και αφήνονται να ορίσουν τα έργα.

Η Ζωή Γιαμπουλντάκη γεννήθηκε το 1982 στην Αλεξανδρούπολη. Το 2007 αποφοίτησε από το Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Έχει πάρει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ