Το Έγκλημα της Χαροκόπου ή αλλιώς, το Έγκλημα του αιώνα, όπως έμεινε στην ιστορία, γίνεται ο βασικός άξονας του θεατρικού έργου Κακούργα πεθερά, που είναι εμπνευσμένο από την πραγματική ιστορία και από το ομώνυμο τραγούδι του Ιάκωβου Μοντανάρη.
Το έργο:
Στις αρχές του 1931, ανήμερα των Θεοφανίων, στις όχθες του ποταμού Κηφισού, ξεβράζονται σακιά που περιέχουν ένα διαμελισμένο πτώμα. Η έρευνα της αστυνομίας θα υποδείξει ως κύριους ενόχους την πεθερά του θύματος και τη σύζυγό του, ενώ θα προσαχθούν μαζί τους στο εδώλιο ο ξάδερφος της συζύγου και η υπηρέτρια του σπιτιού, ως συνεργοί. Η κοινή γνώμη συνταράσσεται όχι μόνο από την αγριότητα του εγκλήματος, αλλά ειδικότερα από το γεγονός ότι οι βασικοί δράστες είναι γυναίκες. Η σκληρή πατριαρχική κοινωνία αδυνατεί να πιστέψει ότι μια γυναίκα –ακόμη κι αν είναι θύμα χρόνιας κακοποίησης, όπως αποδείχθηκε στη δίκη– είναι ικανή για μια τόσο φρικιαστική πράξη.
Το έργο επιχειρεί να φωτίσει την οριακή ψυχολογία των ανθρώπων που καταφεύγουν στη βία έχοντας υπάρξει προηγουμένως οι ίδιοι θύματά της. Το αποτρόπαιο έγκλημα διαταράσσει τις ισορροπίες της ελληνικής κοινωνίας, που αισθάνεται ότι βάλλεται ο πυρήνας της ελληνικής οικογένειας και το πρότυπο της προσηνούς και υπάκουης συζύγου και πεθεράς. Η δικαιοσύνη απονέμεται εντός και εκτός της δικαστικής αίθουσας, με τον όχλο να απαιτεί την παραδειγματική τιμωρία των γυναικών που τόλμησαν να ξεπεράσουν τα κοινωνικά όρια του φύλου τους.
- Επίμετρο: Κατερίνα Καρρά
- Φιλολογική επιμέλεια: Σωτηρία Αποστολάκη
- Σχεδιασμός έκδοσης: Ιωάννης Κ. Τσίγκας
Μαϊστράλη Νεφέλη – Βιογραφικό:
Η Μαϊστράλη Νεφέλη είναι απόφοιτος της Ανώτερης Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών (2011) και της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ (2012). Επίσης, είναι ιδρυτικό μέλος και μόνιμη συνεργάτης της θεατρικής ομάδας 4Frontal.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Εργάζεται ως ηθοποιός από το 2011 και έχει συνεργαστεί ενδεικτικά με τους Γ. Μόσχο, Στ. Λιβαθινό, Οδ. Παπασπηλιώπουλο, Λ. Κιτσοπούλου, Λ. Κονιόρδου, Π. Δεντάκη, Λ. Μελεμέ, Θ. Ζερίτη, Θ. Αμπαζή, Κ. Παπακωνσταντίνου, Σ. Σπυράτου σε παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου, του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, του θεάτρου Κυκλάδων, της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, της 4 Frontal,κ.α.
Από το 2018, άρχισε να εργάζεται και ως σύμβουλος δραματουργίας της ομάδας της, προσαρμόζοντας λογοτεχνικά κείμενα για το θέατρο, όπως ο Μύρτος του Π. Μάτεσι, Οι βάρδιες των πουλιών του Γ. Μακριδάκη, τα Μπλε καστόρινα παπούτσια του Θ. Σκρουμπέλου, κ.α.
Το 2019, έγραψε το πρώτο της ολοκληρωμένο θεατρικό έργο, Σαράντα επτά. Ακολούθησε το έργο της, Αριστερόχειρες που εκδόθηκε από την Σύγχρονη Εποχή και συνεχίζει να παίζεται για τρίτη χρόνια, στο Θέατρο Μπέλλος, σε σκηνοθεσία του Θ. Ζερίτη και παραγωγή της ομάδας.
Στο μεταξύ, έχει δημιουργήσει και άλλα πρωτότυπα κείμενα στα πλαίσια παραγωγών τόσο της 4Frontal, όσο και άλλων ομάδων-οργανισμών, όπως οι Medea Electronique, η ομάδα Οpero, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κρήτης/Τα Aνοιχτά Πανιά. Τον Μάρτιο του 2023, ανέβηκε σε μορφή αναλογίου το έργο της Ισμήνη, από την ομάδα Praxis 8, στο πλαίσιο του Modern Greek Theatre festival, στην Οξφόρδη και τον Ιούλιο του ίδιου έτους, ανέβηκε το έργο της Σπυριδούλες, στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, σε σκηνοθεσία Θ. Ζερίτη και Χ. Κρεμμύδα [4Frontal].
Έχει συμμετάσχει σε εργαστήρια δημιουργικής γραφής και συγγραφής σύγχρονου θεατρικού έργου, με τελευταίο το διετές New Stages Southeast του Goethe Institute Θεσσαλονίκης, υπό την καθοδήγηση του Jens Hillje και του Πρ.Τσινικόρη, από το οποίο προέκυψε το νέο της έργο, Κακούργα Πεθερά που παίζεται στο θέατρο Πόρτα, σε σκηνοθεσία Θ. Ζερίτη και παραγωγή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου. Ακολούθησε η έκδοσή του από την Κάπα εκδοτική.
Τον Σεπτέμβριου του 2023 έλαβε το βραβείο «Ελευθερία Σαπουντζή» που αφορά στην επιβράβευση νέων γυναικών καλλιτεχνών για τη μέχρι τώρα πορεία τους στο χώρο.
Διαβάστε επίσης:
Κακούργα Πεθερά, της Νεφέλης Μαϊστράλη σε σκηνοθεσία Θανάση Ζερίτη στο Θέατρο Πόρτα