Στη διαγωνιστική κατηγορία «Αναδυόμενοι Έλληνες» (Emerging Greeks) συμμετείχαν πέντε ταινίες και η κριτική επιτροπή, αποτελούμενη από τους Ιζόνα Αντμέτλα (World Cinema Fund), Βένια Βέργου (Hellenic Film Commission) και Κνουτ Έλστερμαν (Κριτικός Κιν/φου Radio1/rbb) έδωσε το βραβείο στην πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Τζάνις Ραφαηλίδου, με θέμα ένα ζευγάρι το οποίο ασχολείται με την συλλογή νεκρών κατοικιδίων από τα σπίτια των ιδιοκτητών τους, αλλά και των ζώων που βρίσκονται νεκρά στον δρόμο και με τη μεταφορά τους στο αποτεφρωτήριο.
Ο κεντρικός προβληματισμός της ταινίας, «το παράδοξο του κύκλου της ζωής και οι σχέσεις ανάμεσα σε όντα που ανήκουν σε διαφορετικά είδη», είχε συγκινήσει τον γερμανικό Τύπο από την αρχή του Φεστιβάλ, το οποίο έκανε πρεμιέρα την Τετάρτη και ολοκληρώνεται απόψε.
Ως «αναμφισβήτητη κορυφαία στιγμή» του Φεστιβάλ είχε περιγράψει την προηγούμενη εβδομάδα το «Καλά αζάρ» η Frankfurter Allgemeine Zeitung, κάνοντας λόγο για μια ταινία που «πρέπει να δουν όλοι όσοι ενδιαφέρονται για τις δυνατότητες του κινηματογράφου για μια οπτική αφήγηση η οποία δεν στηρίζεται στη λογική της ιστορίας και της υπόθεσης».
Η τελετή απονομής του βραβείου, το οποίο συνοδευόταν από χρηματικό έπαθλο 1.000 ευρώ εκ μέρους του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, πραγματοποιήθηκε χθες το βράδυ διαδικτυακά, με τη συμμετοχή των σκηνοθετών των ταινιών που διαγωνίστηκαν, των μελών της κριτικής επιτροπής και των διοργανωτών του Φεστιβάλ.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
«Δίχως πολλούς διαλόγους, η ταινία μάς καλεί σε ένα μοναδικό, καλλιτεχνικό ταξίδι που εκθέτει τις αρχέγονες συμβιωτικές σχέσεις μεταξύ ανθρώπων και ζώων και μας επανασυνδέει με την πρωτόλεια φύση της ανθρωπότητας. Άλλοτε ακατέργαστη, άλλοτε σοκαριστική, με έντονη σωματικότητα, έχει οπωσδήποτε μια ματιά που σαγηνεύει. Ένα εξαιρετικό καλλιτεχνικό έκθεμα που διαπερνά και αποκαλύπτει νέες οπτικές γωνίες της σχέσης μας με τον θάνατο», δήλωσαν οι κριτές αιτιολογώντας την απόφασή τους.
Οι υπόλοιπες ταινίες ήταν ο «Απόστρατος» του Ζαχαρία Μαυροειδή, το «Δε θέλω να γίνω δυσάρεστος, αλλά πρέπει να μιλήσουμε για κάτι πολύ σοβαρό» του Γιώργου Γεωργόπουλου, το «Green Sea» της Αγγελικής Αντωνίου και το «Πρόστιμο» του Φωκίωνα Μπόγρη.
Πηγή: AΠΕ – ΜΠΕ