Η Υπόσχεση είναι η πρώτη ατομική έκθεση της Καρολίνας Κρασούλη στην Ελλάδα. Έχει πραγματοποιήσει άλλες δύο προσωπικές εκθέσεις στη Γαλλία, το 2016 και το 2020. Ο βασικός κορμός της Υπόσχεσης αποτελείται από μια σειρά ραμμένους καμβάδες, ζωγραφισμένους με γκέσο και λάδι, σε απαλά, παστέλ χρώματα. Τα έργα αυτά, κυρίως μεγάλων διαστάσεων, παραπέμπουν σε παράθυρα, πόρτες, βιβλία, διπλωμένες σελίδες και φακέλους. Παρουσιάζονται επίτοιχα, όπως οι συνηθισμένοι πίνακες, αλλά στέκονται εξίσου καλά και στο πάτωμα. Τα περισσότερα έχουν φτιαχτεί τον τελευταίο χρόνο, ειδικά για την έκθεση στο Κέντρο Τεχνών.

Κεντρικό θέμα αυτής της σειράς έργων είναι το βιβλίο ως αντικείμενο και ως τοπίο. Το δίπλωμα του χαρτιού, το ξεφύλλισμα, η αφαιρετικότητα της γλώσσας, ο αναντικατάστατος χώρος του βιβλίου ευρύτερα, από την ξεχωριστή ατμόσφαιρα ενός παλιού βιβλιοπωλείου ή μιας καλής βιβλιοθήκης, τα χειροποίητα προϊόντα ενός χαρτοπωλείου, τα διάφορα είδη αρχειοθέτησης και γραφικής ύλης έως το δωμάτιο και τα πολύτιμα εργαλεία ενός γραφιά (σκέφτεται εδώ κανείς τις χειροποίητες καρτέλες του Roland Barthes, πάνω στις οποίες έγραφε τις ημερολογιακές σημειώσεις του), αποτελούν τον μικρόκοσμο που επιχειρεί να αποδώσει η Κρασούλη στους ραμμένους καμβάδες της.

Τα έργα της Κρασούλη είναι σύνθετα και εξελιγμένα, σοφιστικέ σαν ένα ρούχο υψηλής ραπτικής. Μέσα από μια χρονοβόρα και επίπονη διαδικασία που περιλαμβάνει την προετοιμασία του καμβά, τον χρωματισμό του και στη συνέχεια το δίπλωμα, το ράψιμο και το σιδέρωμα, η καλλιτέχνις δημιουργεί ζωγραφικές συνθέσεις που «εκφράζουν αθωότητα του νου», για να θυμηθούμε μια ωραία παρατήρηση της Agnes Martin για τις 30 μεταξοτυπίες της σειράς On a ClearDay (1973).

Επιμέλεια έκθεσης: Χριστόφορος Μαρίνος, ιστορικός τέχνης, επιμελητής εκθέσεων και εικαστικών δράσεων του ΟΠΑΝΔΑ

Άτιτλο, 2019, Αναλογική εκτύπωση σε φωτοευαίσθητο χαρτί baryté, 60 x 60εκ

Βιογραφικό 

Η Καρολίνα Κρασούλη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1984. Αφού σπούδασε Κλινική Ψυχολογία στην Ελλάδα και στη Γαλλία, σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Λυών, από όπου αποφοίτησε το 2014. Δουλεύοντας με τη ζωγραφική, τη φωτογραφία και το φιλμ ως μέσα, τα έργα της ερευνούν τα όρια μεταξύ αφαίρεσης και αναπαράστασης. Μέσα από τη διαδικασία της ανάγνωσης και της γραφής ανασύρει ένα σύνολο μηχανισμών όπου νοήματα και αισθήσεις «ξαναγράφονται» στοχεύοντας στην επινόηση μιας καινούριας γλώσσας. Το 2015 μαζί με άλλα μέλη ίδρυσε την ομάδα Alfabeto, με σκοπό τη θεωρητική και πρακτική έρευνα της έννοιας της μετάδοσης στην τέχνη, μέσα από διαλέξεις και εκθέσεις στην Γαλλική Ακαδημία της Ρώμης. Το 2015 πήρε υποτροφία δύο ετών από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Λυών για διαμονή στη Cité des Αrts στο Παρίσι. Το 2019 συμμετείχε στο πρόγραμμα υποστήριξης καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος της ARTWORKS. Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2022 θα πραγματοποιήσει ένα residency στο Delfina Foundation στο Λονδίνο. Έχει συμμετάσχει σε εκθέσεις όπως Mines and Minerals (Μέγα Λιβάδι, Σέριφος, 2021), Unhappy Monuments (Πάρκο Ελευθερίας, Αθήνα, 2020), Bring me the sunset in a cup (προσωπική έκθεση, Lavitrine, Frac Île-de-France, le plateau, Παρίσι, 2020), Some fortune cookies contain no fortune (ηχητικό έργο, Gabriella, 3137, Αθήνα, 2019), Curved Arrows (Daily Lazy et Kunstraumam Schauplatz, Βιέννη, 2019), Collection. La composante Peintures (έκθεση συλλογής του μουσείου, Frac Bretagne, Ρεν, 2019), L’Incompatible Vugo (Pauline Perplexe, Παρίσι 2018), Stopping Point (Daily Lazy, Αθήνα, 2018), Sens dedans dehors (galerie Nicolas Sillin, Παρίσι, 2017), Raw Material (galerie Eva Meyer, Ιανουάριος 2017), A thousand hours (προσωπική έκθεση, Galerie Raymond Hains, Saint-Brieuc, 2016), Incorporated! (Biennale de Rennes, 2016), L’inconnue de la Seine (La Tôlerie, Clermont-Ferrand, 2016), 60e Salon de Montrouge (Παρίσι, 2015), L’Analfabeto (Villa Medici, 2015), Les Enfants du Sabbat (Le Creux de l’Enfer, Thiers, 2015).

* Στον εκθεσιακό χώρο θα τηρηθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για την τήρηση των υγειονομικών κανόνων, αλλά και των κανόνων λειτουργίας των χώρων, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας. H είσοδος, σύμφωνα με τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα, επιτρέπεται σε όσους/-ες έχουν: εμβολιαστεί, νοσήσει (έως 6 μήνες από τη διάγνωση) και σε ανήλικους, 4 έως 17 ετών, με την επίδειξη αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test). Η χρήση ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική κατά την παραμονή του κοινού στον εκθεσιακό χώρο.

Κεντρική φωτογραφία θέματος: Αριστερά: Άτιτλο, 2020 (λεπτομέρεια), Λάδι, γκέσο και κλωστή σε καμβά, 179 x 75εκ | Κέντρο: Green depths, 2021 (λεπτομέρεια), Ακουαρέλα σε χαρτί, 26 x 36εκ | Δεξιά: Άτιτλο, 2020, Λάδι, γκέσο και κλωστή σε καμβά, 147 x 93εκ