Ο Kasper Bosmans φημίζεται για το πολυσχιδές έργο του που περιλαμβάνει γλυπτική, ζωγραφική, εγκαταστάσεις και σχέδιο. Τα έργα του είναι περίπλοκες ζωγραφικές συνθέσεις γεμάτες αναφορές στην υψηλή τέχνη, τη λογοτεχνία, τη λαογραφία, τη μυθολογία και την ανθρωπολογία, με παιχνιδιάρικη προσέγγιση και queer πρίσμα. Στην τελευταία δουλειά του ο Kasper Bosmans προσκαλεί το κοινό να εξετάσει τους μεταβαλλόμενους ρόλους των ζώων στην ανθρώπινη κοινωνία μέσα από μια πλούσια οπτική αφήγηση.

Το έργο του στο ΕΜΣΤ, μια τοιχογραφία 30 μέτρων στο ισόγειο, απεικονίζει την ιστορία και την εξέλιξη της σχέσης ζώων-ανθρώπων με τη μορφή μιας πομπής. Άλογα, αρκουδάκια, σκαντζόχοιροι, βάτραχοι και μάτια αιλουροειδών συνθέτουν ποικίλες σκηνές σε διάφορες συνθήκες (από οικιακούς χώρους έως αρένες τσίρκου) – τα ζώα αποκαλύπτονται ως σύντροφοι, διασκεδαστές και εμπορεύματα υποταγμένα και προσαρμοσμένα στις ανθρώπινες ανάγκες και επιθυμίες.

Το έργο Το Θολό Βλέμμα είναι ανάθεση του ΕΜΣΤ και αποτελεί προοίμιο και μέρος της μεγάλης ομαδικής έκθεσης Why Look at Animals: A Case for the Rights of Non-Human Lives / Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Δικαιοσύνη για τη μη-ανθρώπινη ζωή, που εγκαινιάζεται στις 15 Μαΐου.

Επιμέλεια: Κατερίνα Γρέγου

Kasper Bosmans – Πληροφορίες για τον εικαστικό

Ο Kasper Bosmans (Γενν. 1990, Λόμμελ) σπούδασε στο Βέλγιο στη Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών της Αμβέρσας και έκανε το μεταπτυχιακό του στο HISK – Ανώτατο Ινστιτούτο Καλών Τεχνών στη Γάνδη. ́Ηταν ο νεαρότερος σε ηλικία καλλιτέχνης στην ιστορία της σχολής που πήρε πτυχίο.

Ατομικές εκθέσεις (επιλογή): Plums, Under Cover, Mendes Woods, Παρίσι (2024), Mutualism, Delvaux, Παρίσι, Collection Display: Kasper Bosmans, De Pont Museum, Tilburg, Ολλανδία (2023), Museum Catharijneconvent, Ουτρέχτη, Husbandry, WIELS, Βρυξέλλες (2022), Wolf Corridor, De Pont Museum, Tilburg, Ολλανδία, A Perfect Shop-front, Fondazione Arnaldo Pomodoro, Μιλάνο (2021), Four, Βarbara Gladstone Gallery, Nέα Υόρκη (2020 & 2018), Das Verflixte 7. Jahr, Fuerstenberg Zeitgenossich, Donaueschingen, Γερμανία (2018), The Words and Days, De Hallen, Haarlem, Ολλανδία (2017), Specimen Days, S.M.A.K. Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Γάνδη, Witte de With, Rotterdam, Ολλανδία, Cintamani Weavings, Centrale for Contemporary Art, Βρυξέλλες (2016)

Ομαδικές εκθέσεις (επιλογή): Stories from the ground, 9th Biennial of Painting,
Museum Dhondt-Dhaenens, Deurle, Βέλγιο, After Paradise, Triennale Kortrijk, Βέλγιο (2024), Linhas Tortas, Mendes Wood DM, São Paulo, Βραζιλία, 40th EVA International, Ireland’s Biennial of Contemporary Art, Limerick, Ιρλανδία, A Manual of Errors?, Sgomento Zurigo, Ζυρίχη, DAS 2023: Bonna, Dhaka Art Summit, Dhaka, Μπανγκλαντές, Imaginary Friends, Fundació Joan Miró, Βαρκελώνη (2023) Barbe à Papa, CAPC Musée d’art Contemporain de Bordeaux, Μπορντώ, Substance – SUBSTANCES, Collegium, Arévalo, Ισπανία (2022), I Think I Look More like the Chrysler Building, De Vleeshal, Middelburg, Ολλανδία (2021), The Penumbral Age: Art in the Time of Planetary Change, Museum of Modern Art, Βαρσοβία, In the Presence of Absence: Proposals for the Museum Collection, Stedelijk Museum, Άμστερνταμ, Together, M HKA Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Αμβέρσα, GAK Gesellschaft für Aktuelle Kunst, Bremen, Γερμανία (2020), Blood and Soil: Dark Arts for Dark Times, Contemporary Art Centre, Vilnius, Λιθουανία, Future Generation Art Prize @ Venice 2019, Palazzo Ca’ Tron, Βενετία, Future Genewration Art Prize, PinchukArtCentre, Κίεβο, Young Artists in Europe: Metamorphosis, Fondation Cartier, Παρίσι (2019), Stories of Almost Everyone, Hammer Museum, Λος Άντζελες (2018), Kathmandu Triennale 2017, Maligaun, Κατμαντού, Νεπάλ, Drawing Biennial, Drawing Room, Λονδίνο (2017).

Κεντρική εικόνα θέματος: Legend: Queen to Be, 2024 gouache and silverpoint on poplar panel, 21x 28 cm Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη (λεπτομέρεια έργου)

Διαβάστε επίσης:

Άνοιξη στο EΜΣΤ: 4 νέες Εκθέσεις από Janis Rafa, Sammy Baloji, Kasper Bosmans, Emma Talbot