Πώς αντιλαμβανόμαστε τον διάλογο ανάμεσα στον Πολιτισμό και στο Επιχειρείν; Στο πλαίσιο του Οικονομικού Φόρουμ Δελφών 2024, η Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, Κατερίνα Ευαγγελάτου, και η Διευθύνουσα Σύμβουλος της REDS και Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Marketing Greece, Ιωάννα Δρέττα παρουσίασαν μια ενδιαφέρουσα θεματική γύρω από τη δυναμική όσο και επιδραστική σχέση ανάμεσα στον κόσμο της επιχειρηματικότητας και στον χώρο του Πολιτισμού. Είναι η πρώτη φορά που το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου εκπροσωπείται στη σημαντική αυτή διεθνή συνάντηση, γεγονός που καταδεικνύει το κύρος του και το αυξανόμενο επιχειρηματικό ενδιαφέρον για τις δραστηριότητες του.
Στην συζήτηση, που μεταδόθηκε σε live streaming από την ιστοσελίδα του Delphi Economic Forum αναδείχθηκαν ζητήματα, όπως οι συνέργειες στο πλαίσιο χάραξης μιας ευρύτερης στρατηγικής πολιτιστικού τουρισμού, οι ξεχωριστές πολιτιστικές, εκπαιδευτικές, αλλά και κοινωνικές δράσεις που αναπτύσσονται με τη συνδρομή χορηγικών συνεργασιών και η ενεργή εμπλοκή των τοπικών επιχειρήσεων και κοινοτήτων σε περιοχές με ανθίζουσα καλλιτεχνική δραστηριότητα.
Eιδική αναφορά έκανε η Κατερίνα Ευαγγελάτου στις χορηγίες, τις ιδιωτικές πρωτοβουλίες ενίσχυσης της πολιτιστικής παραγωγής, οι οποίες τα τελευταία χρόνια στηρίζουν ενεργά το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, ενώ συνέχισε διατυπώνοντας μία ενδιαφέρουσα πρόταση. «Έχοντας συναντήσει ανθρώπους με όραμα και τόλμη, ανθρώπους που είναι πρόθυμοι να στηρίξουν το έργο μας, αναρωτιέμαι πόσο πιο διευρυμένες θα ήταν αυτές οι πρωτοβουλίες εάν σε κάθε επιχείρηση υπήρχε μία θέση Διευθυντή ή Διευθύντριας Πολιτισμού, που θα έδινε μία διαφορετική προοπτική, μια νέα, ακόμα και ανατρεπτική ματιά σε αυτές τις συμπράξεις ανάμεσα στην Τέχνη και το επιχειρείν».
Δύο φαινομενικά αντίθετοι κόσμοι, οι επιχειρήσεις και η καλλιτεχνική δημιουργία, δεν παρουσιάζουν μόνο κοινά χαρακτηριστικά ως προς τη διαχείριση – φαντασία, όραμα, ανάληψη ρίσκου, διορατικότητα, διάλογος με την κοινωνία, παρακαταθήκη είναι μόνο μερικά από αυτά – αλλά συνομιλούν και σε ένα ευρύτερο πεδίο δράσεων που παράγουν υπεραξία για τη χώρα μας. «Όλα αυτά που απαιτούνται στην επιχειρηματικότητα, αποτελούν ταυτόχρονα τις κορωνίδες της δημιουργικότητας» υπογράμμισε η κ. Δρέττα, η οποία με την ιδιότητά της ως Προέδρου της Marketing Greece αναφέρθηκε και στη σχέση του πολιτισμού με τον τουρισμό, η οποία παραμένει ζωτικής σημασίας: «Θέλουμε έναν τουρισμό που να λειτουργεί ως βαθιά πολιτιστική εμπειρία. Ας μην ξεχνάμε ότι το θέατρο είναι Greek brand».
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Οι δύο ομιλήτριες μίλησαν και για την έμφυλη πραγματικότητα στο χώρο των επιχειρήσεων αλλά και της καλλιτεχνικής δημιουργίας, υπογραμμίζοντας ότι παρά τα βήματα που έχουν γίνει με στόχο την ίση μεταχείριση, οι θέσεις ευθύνης παραμένουν ένα ανδροκρατούμενο πεδίο.
«Οι προϋποθέσεις για να εκπροσωπούνται πιο δυναμικά οι γυναίκες, δημιουργούνται σταδιακά. Ένα εξίσου σημαντικό ζήτημα που πρέπει να σκεφτούμε σοβαρά είναι και το πώς ο ίδιες οι γυναίκες στηρίζουμε τα γυναικεία ζητήματα» ανέφερε η Κατερίνα Ευαγγελάτου, η οποία να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη γυναίκα και το νεότερο άτομο στη θέση της Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.
«Στο φετινό μας πρόγραμμα, το οποίο ανακοινώθηκε πρόσφατα, παρατηρεί κανείς μια ισορροπία ανάμεσα στους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες, συχνά μάλιστα ακόμα και την επικράτηση των γυναικών δημιουργών. Αυτό όμως δεν είναι αυτοσκοπός. Οι γυναίκες αυτές επιλέχθηκαν για την ουσία του έργου τους».
Διαβάστε επίσης:
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024: Το αναλυτικό πρόγραμμα για το Αργολικό θέατρο
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου: Η οπτική ταυτότητα και το Καλλιτεχνικό Πρόγραμμα 2024