Για την τελευταία Πέμπτη του Φλεβάρη, τo KINO Athens φιλοξενεί με μεγάλη χαρά τη δουλειά της Μαρίας Κουρκούτα, η οποία ως επί το πλείστον ζει και δραστηριοποιείται στο Παρίσι. Το αφιέρωμα θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου, παρουσία της Μαρίας, όπου θα βρεθεί στην Αθήνα για να συζητήσει με το αθηναϊκό κοινό μετά την προβολή. Επιπροσθέτως, η τελευταία δουλειά της Μαρίας HORIKO, έχει επιλεγεί στο Εθνικό Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ Cinéma du Réel.
Η Μαρία γεννήθηκε το 1982 στη Βόρεια Ελλάδα, όμως τελικά την κέρδισε το Παρίσι, όπου βρέθηκε πρώτη φορά για μεταπτυχιακές σπουδές το 2006. Στη Γαλλία, σπούδασε φιλμική θεωρία κι πραγματοποίησε έρευνα στο πλαίσιο του διδακτορικού της, με θέμα τον ρυθμό στον κινηματογράφο. Παράλληλα, από το 2008 μυήθηκε στην πρακτική του κινηματογράφου χάρη σε άλλους κινηματογραφιστές-μέλη αυτοδιαχειριζόμενων εργαστηρίων φιλμ, όπως είναι οι φιλμικές ομάδες L’Etna και L’Abominable. Υπήρξε ενεργό μέλος των δύο συλλογικοτήτων για πάνω από δέκα χρόνια και γύρισε διάφορες ταινίες, έχοντας σαν βασικό υλικό το φιλμ των 16 χιλιοστών.
Πέρα από το αφιέρωμα στις 24 Φεβρουαρίου, με την υποστήριξη της Μαρίας ως επιμελήτριας το KINO Athens θα παρουσιάσει για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό το καλλιτεχνικό έργο των δύο αυτοδιαχειριζόμενων κινηματογραφικών κοινοτήτων L’Etna και L’Abominable, που πειραματίζονται με τα όρια μεταξύ ντοκιμαντέρ, αφηγηματικού και αφαιρετικού κινηματογράφου. Το αφιέρωμα θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 3 Μαρτίου 2022 στο Bios Cinematheque.
Ταινίες που θα προβληθούν
2008-2012 – ΠΡΕΛΟΥΔΙΑ: 02, 03, 06, 07, 10 (ΑΝΑΛΥΖΑ)
(Ελλάδα, Η.Π.Α.| Greece, USA, 14’)
Digital File, Ασπρόμαυρο / Black and White, με ήχο / sound
Σειρά σύντομων ταινιών φτιαγμένων με φωτογραφίες από το μετρό της Νέας Υόρκης. Μια κινηματογραφική απόπειρα κατανόησης της μετατροπής της στατικής εικόνας σε κινούμενη και του τρόπου λειτουργίας των πρώιμων μηχανισμών κινηματογραφικής προβολής. Το τελευταίο πρελούδιο (Αναλύζα) κλείνει τους πειραματισμούς αυτούς με ένα μονοπλάνο στο τέλος της γραμμής, στο Κόνεϋ Άιλαντ.
2014 – Επιστροφή στην Οδό Αιόλου
(Ελλάδα, Γαλλία | Greece, France, 14’)
Digital File, Ασπρόμαυρο / Black and White, με ήχο / sound
Language / Γλώσσα: Ελληνικά / Greek
Subtitles / Υπότιτλοι: Αγγλικά / English
Θραύσματα – επεξεργασμένα, επιβραδυμένα, διπλοτυπωμένα και επαναλαμβανόμενα – ελληνικών ταινιών της δεκαετίας του ’50 και του ’60, συνοδευόμενα από θραύσματα ποιημάτων και το πιάνο του Μάνου Χατζιδάκι. Ένα ταξίδι στο κέντρο της σύγχρονης Αθήνας.
2016 – Φαντάσματα πλανιούνται πάνω από την Ευρώπη
συν-σκηνοθεσία με τη Νίκη Γιάνναρη | co-direction with Niki Giannari
(Ελλάδα, Γαλλία | Greece, France, 99’)
Digital File, Έγχρωμο/ Ασπρόμαυρο | Color / Black and White, με ήχο / sound
Language / Γλώσσα: Ελληνικά / Greek
Subtitles / Υπότιτλοι: Αγγλικά / English
Η καθημερινότητα των μεταναστών στον αυτοσχέδιο καταυλισμό της Ειδομένης. Άνθρωποι που περιμένουν στις ουρές για φαγητό, τσάι, νερό, ιατρική περίθαλψη. Άνθρωποι που περιμένουν να διαβούν τα σύνορα. Μία μέρα, η Ευρώπη κλείνει τα σύνορά της οριστικά. Οι “κάτοικοι” της Ειδομένης, με τη σειρά τους, καταλαμβάνουν τις γραμμές των εμπορικών τρένων που εξακολουθούν να διασχίζουν τα σύνορα. Εικόνες του σήμερα που διαπερνούν την Ιστορία, αναμοχλεύουν το παρελθόν και θέτουν ερωτήματα για το μέλλον.