Η gallery genesis παρουσιάζει την έκθεση της Μαίρης Γαλάνη Κρητικού με τίτλο «Κλωστές»

Η έκθεση θα εγκαινιαστεί την Τρίτη 23 Απριλίου στις 20.00 και θα διαρκέσει μέχρι τις 18 Μαΐου 2013.

Κλωστές                                                              

«Στην ατομική της έκθεση με τίτλο «Κλωστές», η Μαίρη Γαλάνη-Kρητικού συμπυκνώνει τις τεχνικές και τη θεματολογία που την απασχόλησαν κατά τις περασμένες δεκαετίες.

Δουλεύοντας άλλοτε με χοντρό μαλλί και άλλοτε με λεπτό μετάξι και έχοντας ως κοινή αφετηρία έμπνευσης τους επίπονους κάμπους των μεσαιωνικών ευρωπαϊκών ταπισερί και τα περίτεχνα μουσειακά εργόχειρα της ελληνικής λαϊκής τέχνης, επινοεί τα μοτίβα και αφηγείται τις ιστορίες ενός χειροποίητου μυθώδους ελληνικού τόπου: ιστορίες εξαφανισμένων μονόκερων και βυζαντινών ιπποτών, ερειπιώνες ενετικών πυργίσκων και χοροί λυγερών γυναικών, χειμερινές εξοχικές ώχρες και λιγνά μαυροφορεμένα παπαδάκια, ανθισμένοι λόφοι με αμυγδαλιές και φυστικόδενδρα και αναστάσιμα πυροτεχνήματα που τρυπούν την παράκτια νύχτα, μικροί ηδονικοί θάνατοι του Χριστού και του Υάκινθου στο πέρασμα των νησιωτικών Επιταφίων και εναγώνιες αναζητήσεις του Μεγαλέξανδρου στα θαλασσινά έσχατα εγκαθίστανται και κεντιούνται στον καμβά με τη διαδικασία μιας αυτοσχέδιας αλλά βέβαιης για τις προθέσεις της χειρωναξίας που γνωρίζει και αγαπά την αισθητική του ναΐφ όσο και τα εκλεκτικιστικά της ιστορικά δυτικά και ανατολίζοντα αρχέτυπα.  Ανάπαυλα στα επιτοίχια έργα των μεγάλων διαστάσεων, οι τρυφερές δεξιοτεχνικές ασκήσεις μιας μανιώδους συλλέκτριας: σπάνια κουμπιά και χρυσοκλωστές, μεταλλικά ανθέμια, γαλακτερές πέρλες και γυάλινες χάντρες, περίτεχνες τρέσες, αιγινήτικα κοπανέλια και παλιές γαλλικές δαντέλες βρίσκουν τη θέση τους σε πολύτιμα εγκόλπια: οργανικές μεταξωτές επιφάνειες μαξιλαριών, καλύμματα βιβλίων και κεντημένες θήκες μυστικών αφηγούνται τις μικρογραφημένες ιστορίες μιας πιο εσωστρεφούς κλίμακας.    

Ίρις Κρητικού

Απρίλιος 2013

The second woman was working on the finest, most delicate piece of embroidery of them all, delicately poking, finding, and returning the quick needle upon innumerable journeys. Her quick black glance was on each motion. A flower, a man, a road, a sun, a house; the scene grew under hand, a miniature beauty, perfect in every threaded detail.

“It seems at times like this that it’s always upon hands you turn to” she said, and the others nodded enough to make the rocket rock again.

“I believe” said the first lady “that our souls are in our hands. For we do everything in the world with our hands”.

Ray Bradbury, Embroidery (1951)

Επιμέλεια έκθεσης: ΙΡΙΣ ΚΡΗΤΙΚΟΥ