Το πρώτο και πιο αναγνωρίσιμο μυθιστόρημα που γράφτηκε όταν η Γκέιλ Τζόουνς ήταν μόλις 26, Κορετζιντόρα, πραγματεύεται ακανθώδη ζητήματα όπως το τραύμα γενεών, την ενδοοικογενειακή και σεξουαλική βία, τη γυναικεία φύση και τη μητρότητα. Θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα έργα αφροαμερικανικής λογοτεχνίας του 20ού αιώνα, που έχει αποτελέσει έμπνευση αλλά και προοικοομία πολλών σπουδαίων έργων όπως της Αγαπημένης, της Τόνι Μόρισσον, και τοποθετείται ανάμεσα στα κορυφαία κλασικά αναγνώσματα από συγγραφείς όπως ο James Baldwin και η Maya Angelou.
Ένα βιβλίο καταπέλτης, σκληρό, αµείλικτο, ατόφιο, σοκαριστικά αληθινό. Μια συγκλονιστική ιστορία για τη γυναίκα, για την κακοποίηση κάθε µορφής, για τον ρατσισµό, για τη χειραγώγηση και για τον τρόπο µε τον οποίο το παρελθόν και όσα βίωσαν οι πρόγονοί µας µπορούν να επηρεάσουν και να στιγµατίσουν ανελέητα τις επόµενες γενεές.
Κεντάκι 1947. H Ούρσα, τραγουδάει τα µπλουζ ενώ την κατατρώει το µίσος της για τον Κορετζιντόρα, έναν ιδιοκτήτη σκλάβων του δέκατου ενάτου αιώνα, που καταδυνάστευε τη µητέρα και τη γιαγιά της. Έχοντας επωµιστεί το βάρος της «δηµιουργίας απογόνων», η Ούρσα Κορετζιντόρα αδυνατεί να αντεπεξέλθει σε αυτή την υποχρέωση καθώς µένει στείρα µετά από έναν άγριο καβγά µε τον σύζυγό της. Στοιχειωµένη από τα φαντάσµατα της σκλαβιάς και τραυµατισµένη από την έλλειψη αγάπης και τη θλίψη, η Ούρσα αργά αλλά σταθερά θέτει τους δικούς της όρους υπερασπίζοντας τη γυναικεία της υπόσταση.
Γκέιλ Τζόουνς
H Γκέιλ Τζόουνς γεννήθηκε το 1949 στο Κεντάκι. Είναι Αφροαμερικανή συγγραφέας και τα πιο διάσημα έργα της είναι τα Corregidora (1975), Eva’s Man (1976) και The Healing (1998). Μάλιστα ο ποιητής Michael Harper παρουσίασε το έργο της Jones στην Toni Morrison, η οποία ήταν τότε επιμελήτρια, και το 1975, η Jones δημοσίευσε το πρώτο της μυθιστόρημα, Corregidora, σε ηλικία 26 ετών. Σήμερα η Τζόουνς ζει αποτραβηγμένη από τα κοινά.