Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος (ΚΘΒΕ) κάνει πράξη το «ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΝΤΟΥ» συνδυάζοντας ένα πρόγραμμα ευρείας γκάμας από το διεθνές και το ελληνικό ρεπερτόριο με ενδιαφέρουσες παραστάσεις, με σημαντικούς συγγραφείς, διακεκριμένους σκηνοθέτες και με δημιουργούς της νεότερης γενιάς δίνοντας τη δυνατότητα διαφορετικών επιλογών στο θεατρόφιλο κοινό όλων των ηλικιών.

«Η γίδα», η καταστροφική, μαύρη κωμωδία του Έντουαρντ Άλμπι, έρχεται στο ARTBOX FARGANI THEATER, σε μετάφραση & σκηνοθεσία Παύλου Δανελάτου, σε μία συμπαραγωγή του ΚΘΒΕ με την Πολιτεία Πολιτισμού.

Η παράσταση «Πήρε τη ζωή στα χέρια της» του Βασίλη Κατσικονούρη, μια τρελή… τρελή… τραγωδία, που κέρδισε το κοινό την προηγούμενη θεατρική σεζόν, επιστρέφει, σε σκηνοθεσία Φρόσως Λύτρα, στο Φουαγιέ του Θεάτρου της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών.

Το ρομαντικό δράμα «Ρωμαίος και Αννέτα» του σπουδαίου συγγραφέα Ζαν Ανούιγ, θα παρουσιαστεί για δεύτερη χρονιά, σε σκηνοθεσία Άννας Φόνσου, στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών.

Παράλληλα, συνεχίζονται για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων:

«Ο καλός άνθρωπος του Σε Τσουάν» του Μπέρτολτ Μπρεχτ, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, στο Βασιλικό Θέατρο.

Το «Fake Newsical. Παρ@μυθομπερδέματα!», από την Παιδική Σκηνή του ΚΘΒΕ, μια θεαματική παράσταση για όλη την οικογένεια, σε κείμενο Στάθη Παχίδη – Σταυρούλας Παγώνα και σε σκηνοθεσία Εύης Σαρμή στο Βασιλικό Θέατρο.

Η παραγωγή «96%», μια παράσταση – ντοκιμαντέρ για τους Εβραίους της Θεσσαλονίκης, σε κείμενο και σκηνοθεσία Πρόδρομου Τσινικόρη, στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών.

Τέλος, δύο εξαιρετικά ενδιαφέρουσες παραγωγές της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής θα παρουσιαστούν τον Οκτώβριο στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, σε μια σύμπραξη του 59ου Φεστιβάλ Δημητρίων με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος:

  • Η όπερα για παιδιά και νέους «Το Αηδόνι του Αυτοκράτορα», βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίου του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν σε μουσική Λένας Πλάτωνος και σκηνοθεσία Κατερίνας Πετσατώδη.
  • Η σύγχρονη όπερα δωματίου «Κασσάνδρα» των Πάβλο Ορτίς / Σέρχιο Μπλάνκο σε μουσική διεύθυνση Νίκου Βασιλείου και σκηνοθεσία: Ντιάνας Θεοχαρίδη και Αλέξανδρου Ευκλείδη, μια συμπαραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με το Κέντρο Πειραματισμού του Θεάτρου Κόλον του Μπουένος Άϊρες.
«Ο καλός άνθρωπος του Σε Τσουάν»

Το πρόγραμμα παραστάσεων Οκτωβρίου:

ARTBOX FARGANI THEATER
«Η γίδα» του Έντουαρντ Άλμπι – ΝΕΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
Μετάφραση-Σκηνοθεσία: Παύλος Δανελάτος
Συμπαραγωγή ΚΘΒΕ με την Πολιτεία Πολιτισμού

Πρεμιέρα:  Πέμπτη 24|10|2024
Ωρες παραστάσεων: Πέμπτη- Παρασκευή- Σάββατο: 21.00 | Κυριακή: 20.00

Ο Μάρτιν και η Στήβι, χρόνια παντρεμένοι, φαίνεται, μαζί με τον gay έφηβο γιο τους, να είναι η τέλεια οικογένεια, με αλληλοσεβασμό, αγάπη και έρωτα που διαρκεί στο χρόνο. Ο Μάρτιν είναι αρχιτέκτονας που έχει μόλις βραβευτεί με το βραβείο Πρίτσκερ ενώ παράλληλα του ανατίθεται ο σχεδιασμός της παγκόσμιας πόλης, που κοστίζει δισεκατομμύρια δολάρια. Στο απόγειο ωστόσο της καριέρας του, ο Μάρτιν που μόλις έχει συμπληρώσει τα πενήντα, ερωτεύεται μια γίδα. Ένας έρωτας, απόλυτος, απίστευτα δυνατός και συνάμα βασανιστικός και δυσνόητος που δείχνει να τον κλονίζει. Μετά την αποκάλυψη στο δημοσιογράφο και φίλο του Ρος, όλα μοιάζουν να γκρεμίζονται και συνάμα όλοι γύρω του νιώθουν να οδηγούνται στην καταστροφή.

Είναι ικανός ο άνθρωπος να ζει μια τέλεια ζωή ή μήπως η τελειότητα αποτελεί ύβρι και η πτώση είναι μονόδρομος; Πώς ξεπηδούν οι δυνάμεις της φύσης μέσα από το έλλογο σχέδιο του ανθρώπου για τη ζωή του; Εξημερώνονται τα ένστικτα και πώς αντεπιτίθενται οι πρωτόγονες επιθυμίες; Πού σταματάει η δύναμη του ανθρώπου πάνω στα ζώα; Πόσο δικαίωμα έχει να τα ονοματοδοτεί, να τα νοηματοδοτεί, να τα βιάζει ή να τους αφαιρεί τη ζωή;

Το πολυβραβευμένο έργο Η Γίδα ή ποια είναι η Σύλβια του Έντουαρντ Άλμπι, γραμμένο το 2000, αποτελεί γροθιά στην κανονικότητα και στην «υγιή», «επιτυχημένη» ζωή του δυτικού ανθρώπου, δημιουργώντας εκείνες τις ρωγμές, μέσα από τις οποίες ξεπηδούν οι άλογες δυνάμεις της φύσης. Ο Άλμπι  τοποθετεί τους ήρωές του μεταξύ γελοίου και τραγικού, αναδεικνύοντας με τον τρόπο αυτό τα όρια του ανθρώπου και των δυνατοτήτων του.

*Κατάλληλο για άτομα άνω των 16 ετών

ΦΟΥΑΓΙΕ ΘΕΑΤΡΟΥ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
«Πήρε τη ζωή της στα χέρια της» του Βασίλη Κατσικονούρη – ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
Σκηνοθεσία: Φρόσω Λύτρα

Πρεμιέρα:  Παρασκευή 04|10|2024
‘Ωρες παραστάσεων Τετάρτη: 19.00 | Πέμπτη- Παρασκευή: 21.00 | Σάββατο: 18:30 & 21:15 | Κυριακή: 19.00

Μέσα σε ένα πρωτότυπο σκηνικό και μουσικό περιβάλλον, «ζωντανεύει» μια τρελή… τρελή… τραγωδία που θίγει θέματα όπως η δύναμη της εικόνας, το «φαίνεσθαι» και το «είναι», τα παιχνίδια της φαντασίας, η αλήθεια και το ψέμα, το άπιαστο όνειρο του έρωτα.

Η παράσταση «Πήρε τη ζωή στα χέρια της» του Βασίλη Κατσικονούρη, σε σκηνοθεσία Φρόσως Λύτρα, επιστρέφει στο Φουαγιέ του Θεάτρου της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών.

Στη σκηνή: ο ψυχοθεραπευτής Κάρολος, η διαφημίστρια Βέρα, ο θεατρικός συγγραφέας Ανδρέας. Και οι τρεις εξαιρετικοί διαχειριστές του λόγου και τις επικοινωνίας, διανοούμενοι και επιτυχημένοι. Απέναντί τους η Φωτεινή, ένας μοναχικός άνθρωπος που δεν ξέρει να διαχειρίζεται τίποτα, εκτός ίσως από τη φαντασία και τις αναμνήσεις της, ανυπεράσπιστη, ευάλωτη, αιθεροβάμων, αλλά και απόλυτα αληθινή.

ΜΟΝΗ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ – ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ
«Ρωμαίος και Αννέτα» του Ζαν Ανούιγ – ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
Σκηνοθεσία: Άννα Φόνσου

Πρεμιέρα: Παρασκευή 18|10|2024
Ώρες παραστάσεων: Τετάρτη: 19.00 | Πέμπτη- Παρασκευή: 21.00 | Σάββατο: 18:00 & 21:00 | Κυριακή: 19.00

Ο έρωτας είναι αυτός που κυριαρχεί στην παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος που επιστρέφει για δεύτερη χρονιά, στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών, σε σκηνοθεσία Άννας Φόνσου.

Το ρομαντικό δράμα «Ρωμαίος και Αννέτα» του σπουδαίου συγγραφέα Ζαν Ανούιγ, θυμίζει στους θεατές τον ρομαντισμό, και τη θυσία που χρειάζεται να γίνει για έναν μεγάλο έρωτα.

Η Άννα Φόνσου βάζει τη σκηνοθετική της σφραγίδα στο αγαπημένο έργο του Αλέξη Σολομού, τη μετάφραση του οποίου είχε κάνει ο ίδιος, για αυτό και η παράσταση είναι αφιερωμένη στη μνήμη του.

Είναι η πρώτη φορά που το ΚΘΒΕ ανεβάζει έργο του σπουδαίου Γάλλου δραματουργού. Ένα έργο εξαιρετικής μαεστρίας, που με σαρκαστική διάθεση αναμετριέται με την απόγνωση και την απελπισία των χαρακτήρων του.

Ο έρωτας είναι διαχρονικός, το μίσος, η ζήλεια. Και τελικά αυτό που μένει είναι η αγάπη!

Ο «Ρωμαίος και Αννέτα» γράφτηκε το 1945. Ο Ζαν Ανούιγ επαναφέρει στο κείμενο αυτό, βασικούς προβληματισμούς του: την πάλη ανάμεσα στην ελευθερία και την κοινωνία, στο άτομο και τους θεσμούς, στην πρωταρχική δύναμη των συναισθημάτων. Στη ζωή που επιμένει και στον θάνατο που καραδοκεί δίπλα στην ανυποχώρητη δύναμη του έρωτα. Ποιος είναι ο δρόμος που απομένει στον άνθρωπο που αντιστέκεται; Που οδηγούν τα απανωτά «όχι» στον συμβιβασμό και στον κομφορμισμό;

*Κατάλληλο για θεατές άνω των 12 ετών

«Ρωμαίος και Αννέτα» του Ζαν Ανούιγ

 ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ

ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
«Ο καλός άνθρωπος του Σε Τσουάν» του Μπέρτολτ Μπρεχτ – ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
Μετάφραση: Άννυ Κολτσιδοπούλου
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς

‘Ωρες παραστάσεων: Τετάρτη: 19.00 | Πέμπτη- Παρασκευή- Σάββατο: 20:30 | Κυριακή: 19.00

Η παραγωγή «Ο καλός άνθρωπος του Σε Τσουάν» του Μπέρτολτ Μπρεχτ, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, μετά τις sold παραστάσεις και τις εξαιρετικές κριτικές που απέσπασε, συνεχίζεται με επιτυχία στο Βασιλικό Θέατρο. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, μια διαχρονική σπουδή χαρακτήρων και συμπεριφορών, μία βαθιά ανάλυση της κοινωνικής και πολιτικής πραγματικότητας  της εποχής του που  παραμένει, ωστόσο, έως και σήμερα επίκαιρη. Ένα έργο ποιητικό, τολμηρό, με αγωνία, σασπένς, ανατροπές που πραγματεύεται την αέναη διαμάχη του Καλού με το Κακό, «μιλάει» για την καλοσύνη και κατά πόσο αυτή  μπορεί να «επιβιώσει» σε μια κοινωνία φαύλη και διεφθαρμένη, ένα έργο που προκαλεί τον θεατή να σκεφτεί. Δεν δίνει λύσεις ή απαντήσεις αλλά μας αφήνει ελεύθερους να καταλήξουμε σε δικά μας συμπεράσματα.

Ο Μπρεχτ γράφει ενώ ο Β΄ Παγκόσμιος πόλεμος είναι σε εξέλιξη και ο ίδιος εξόριστος, εκτός Γερμανίας. Μέσα από την παραβολή, την αλληγορία, την ιστορία της κεντρικής ηρωίδας, της καλοκάγαθης πόρνης Σεν Τε από το Σε Τσουάν, καταδεικνύει την ανθρώπινη φύση που πάλλεται ανάμεσα στο καλό και το κακό, τη λογική και το συναίσθημα, την εσωτερική παρόρμηση και τις κοινωνικές επιταγές.

ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ– ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
«Fake Newsical. Παρ@μυθομπερδέματα!»– ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
Κείμενο: Στάθης Παχίδης- Σταυρούλα Παγώνα
Σκηνοθεσία: Εύη Σαρμή

Πρεμιέρα: Κυριακή 29|09|2924
Παραστάσεις για σχολεία: Τρίτη – Παρασκευή: 10.30

Παραστάσεις για το κοινό: Κάθε Κυριακή, στις 11:00

Η ξεκαρδιστική ιστορία μυστηρίου με συνεχείς ανατροπές, μουσικές, τραγούδια και αναπάντεχα παραμυθομπερδέματα, που «ξεσήκωσε», τη χειμερινή σεζόν, μικρούς και μεγάλους θεατές, επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο Βασιλικό Θέατρο.

Το «Fake Newsical. Παρ@μυθομπερδέματα!», σε κείμενο Στάθη Παχίδη – Σταυρούλας Παγώνα και σε σκηνοθεσία Εύης Σαρμή, αποτελεί μια θεαματική παράσταση για όλη την οικογένεια, η οποία παίζοντας με την πρώτη ύλη αγαπημένων παραμυθιών, δημιουργεί μια μοναδική ατμόσφαιρα, χαρίζοντας μια ξεχωριστή εμπειρία σε όσους την παρακολουθούν.

Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών
«96%» ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
Μια παράσταση – ντοκιμαντέρ για τους Εβραίους της Θεσσαλονίκης
Κείμενο- Σκηνοθεσία: Πρόδρομος Τσινικόρης

Πρεμιέρα: Πέμπτη 26|09|2024
Ώρες παραστάσεων: Τετάρτη- Κυριακή: 19:00 | Πέμπτη- Παρασκευή: 21:00 | Σάββατο: 18:00 και 21:00 | Κυριακή: 19:00

Μετά τις εξαιρετικές κριτικές που συγκέντρωσε και τη μεγάλη προσέλευση του κοινού η πρωτότυπη παράσταση που τον πρώτο λόγο έχει η έρευνα επιστρέφει στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών.

Το «96%» αποτελεί μια lecture performance του Πρόδρομου Τσινικόρη και της ομάδας του και στο «μικροσκόπιο» τους μπαίνει η Θεσσαλονίκη του 1943. Αφηγείται μια ιστορία σκοτεινή και λησμονημένη, τα ίχνη της οποίας όμως είναι ακόμα εδώ. Η παράσταση – ντοκιμαντέρ, επιχειρώντας μια αρχαιολογία του παρόντος, τα αναζητά, όχι μόνο σε μελέτες, αρχεία και μαρτυρίες, αλλά και με επιτόπια έρευνα στη σημερινή πόλη, στους δρόμους, στα κλειστά μαγαζιά, στα παλιά και τα καινούργια κτίρια, ακόμα και στο ίδιο το Κρατικό Θέατρο.

Πρόκειται ουσιαστικά για μια… χορογραφία στοιχείων, μύθων και προκαταλήψεων, για τα χρόνια της κατοχής και τη συλλογική κρίση αμνησίας που ακολούθησε στη Θεσσαλονίκη. Η έρευνα πραγματοποιείται επί σκηνής, παρουσία των θεατών, με ντοκουμέντα και τεκμήρια τα οποία συναντάει κανείς καθημερινά στη Θεσσαλονίκη του σήμερα.

Το project «96%» αποτελεί τμήμα του Ευρωπαϊκού θεατρικού και παιδαγωγικού προγράμματος “Landscapes of Devastation” (Τοπία Καταστροφής) που πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα σε τρεις πόλεις: Θεσσαλονίκη- Μαδρίτη- Βερολίνο.

Πρόκειται για μια συνεργασία του ΚΘΒΕ με τη Schaubühne (Βερολίνο) και το La Joven (Μαδρίτη), που χρηματοδοτείται από το γερμανικό Ίδρυμα EVZ (Μνήμη, Ευθύνη, Μέλλον), σε συμπαραγωγή με την εταιρεία TooFarEast Productions.

TΟ ΚΘΒΕ ΣΤΑ 59α ΔΗΜΗΤΡΙΑ

Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
«Το Αηδόνι του Αυτοκράτορα»
– Όπερα για παιδιά και νέους

Παρασκευή 4/10 στις 19.00,  Κυριακή 6/10 στις 12.00

«Το Αηδόνι του Αυτοκράτορα», όπερα για παιδιά και νέους βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίου του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν σε μουσική Λένας Πλάτωνος και σκηνοθεσία Κατερίνας Πετσατώδη, μία παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

Με τα λόγια της: «Το Αηδόνι του αυτοκράτορα» του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν στην εκδοχή του σαν όπερα ήταν μια ιδέα-πρόταση του στενού φίλου μου κόντρα τενόρου Άρη Χριστοφέλλη, ο οποίος και ήθελε να τραγουδήσει τον ρόλο του Αηδονιού – η πρόταση έγινε σε μένα το 1986. Τώρα από μένα και τον φίλο βιολόγο-ποιητή Γιώργο Βολουδάκη το έργο σαν διασκευή βασίστηκε στην πρέπουσα αποφυγή της μονοκρατορίας της τεχνολογίας απάνω στον άνθρωπο, η υπερθεμάτιση της επαφής του ανθρώπου με τη φύση».

Ένα μοναδικό έργο της Λένας Πλάτωνος βασισμένο  στο ομώνυμο παραμύθι του Άντερσεν παρουσιάζεται με τη μορφή της animated όπερας. Το Αηδόνι του αυτοκράτορα πρωτοπαρουσιάστηκε το 2018 με τεράστια επιτυχία στην Εναλλακτική Σκηνή και η παραγωγή υλοποιήθηκε με τη στήριξη της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Η Λένα Πλάτωνος, το έργο της οποίας έχει συνδεθεί με τον κόσμο των παιδιών μέσα από τη θρυλική Λιλιπούπολη, έγραψε το Αηδόνι του αυτοκράτορα σαν μια μελωδική παραβολή για την άνιση σχέση  τεχνολογίας και ανθρώπου. Πρόκειται για ένα έργο σπάνιας ομορφιάς και ευαισθησίας σε μια εντυπωσιακή παραγωγή, όπου η όπερα γίνεται προσβάσιμη στα παιδιά μέσω του animation, δημιουργώντας έναν καινούριο, συναρπαστικό μαγικό κόσμο. Το σύγχρονο μήνυμα του έργου, η συνύπαρξη αναλογικής και ηλεκτρονικής μουσικής, φυσικού και τεχνητού ήχου, η ευρηματική χρήση του animation και της live performance, οι μελωδικές γραμμές της Λένας Πλάτωνος και η δεξιοτεχνική φωνητική γραφή καθιστούν το Αηδόνι του αυτοκράτορα μια ιδεώδη γνωριμία των παιδιών με τον μαγικό κόσμο της λυρικής τέχνης. Η προηγούμενη ενασχόλησή της με τη Λιλιπούπολη έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη μελοποίηση του συγκεκριμένου έργου, με τα συνθεσάιζερ να είναι και πάλι στην πρώτη γραμμή. Μάλιστα, το λιμπρέτο που έγραψε ο ποιητής-βιολόγος Γιώργος Βολουδάκης ξεκινούσε με τη φωνή ενός παιδιού που ρωτούσε αν το μικρό συνθεσάιζερ μπορούσε να συναγωνιστεί το αηδόνι!

Το animation της παράστασης έχει σχεδιάσει η ανερχόμενη animator Ειρήνη Βιανέλλη. Χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνικές του animation που συνδυάζουν την υψηλή τεχνολογία με τη χειροποίητη αισθητική, η Ειρήνη Βιανέλλη ζωντανεύει καρέ-καρέ το Αηδόνι του αυτοκράτορα με έντονες αναφορές στην κινέζικη τέχνη. Σύμφωνα με την ίδια, «το τελικό αποτέλεσμα, ένα πολύχρωμο σύμπαν από δάση, παλάτια, κήπους και εργοστάσια, αφηγείται τη σχέση του ανθρώπου με τη φύση και τη δημιουργία».

Τη σκηνοθεσία υπογράφει η Κατερίνα Πετσατώδη,  με σημαντική εμπειρία στον χώρο της όπερας και του μουσικού θεάτρου. Η σκηνοθέτρια είδε το έργο σαν «ένα μουσικό παραμύθι που συνδυάζει ιδανικά δύο φαινομενικά ασύνδετες αλλά τελικά τόσο αρμονικά δεμένες μεταξύ τους τέχνες, την όπερα και το animation, με έμπνευση, φαντασία και ευρηματικότητα».

Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
«Κασσάνδρα» – Σύγχρονη όπερα δωματίου

Σάββατο 5/ 10, στις 21.00

«Κασσάνδρα», μια σύγχρονη όπερα δωματίου, των Πάβλο Ορτίς / Σέρχιο Μπλάνκο σε  μουσική διεύθυνση Νίκου Βασιλείου και σκηνοθεσία: Ντιάνας Θεοχαρίδη και Αλέξανδρου Ευκλείδη. Πρόκειται για μια συμπαραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με το Κέντρο Πειραματισμού του Θεάτρου Κόλον του Μπουένος Άϊρες .

Η Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής παρουσιάζει την τολμηρή σύγχρονη όπερα δωματίου Κασσάνδρα του διακεκριμένου Αργεντινού συνθέτη Πάβλο Ορτίς σε κείμενο του σπουδαίου Ουρουγουανού δραματουργού Σέρχιο Μπλάνκο, μια συμπαραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής με το Κέντρο Πειραματισμού του περίφημου Θεάτρου Κολόν του Μπουένος Άιρες. Έναν μήνα μετά την παγκόσμια πρεμιέρα στο Θέατρο Κολόν, που προκάλεσε αίσθηση, αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές, με τη μεγαλύτερη εφημερίδα της Αργεντινής Clarín να γράφει χαρακτηριστικά: «Ο μύθος της Κασσάνδρας αποκτά νέα διάσταση σε μια εξαιρετική όπερα γεμάτη συναισθηματική δύναμη και ένταση». Τον πρωταγωνιστικό ρόλο ερμηνεύει η διεμφυλική σοπράνο Μαρία Καστίγιο ντε Λίμα, ένα πραγματικό φωνητικό φαινόμενο, ενώ τη σκηνοθεσία υπογράφουν οι Ντιάνα Θεοχαρίδη και Αλέξανδρος Ευκλείδης.

Συμμετέχουν μουσικοί του Ergon ensemble υπό τη μουσική διεύθυνση του Νίκου Βασιλείου.

Σε αυτό το έργο η Κασσάνδρα, προορισμένη να περιπλανιέται τη νύχτα στην περιφέρεια μιας ανώνυμης πόλης σε αναζήτηση πελατών, ενώνει μέσω της μουσικής το τρομερό με το υπέρτατο, το βλάσφημο με το ιερό, το σύγχρονο με το αρχαίο, συνδέοντας τον μύθο με το παρόν. Συνδέει επίσης την αισθητική του δραματουργού με εκείνη του συνθέτη, δημιουργών που επεξεργάζονται από κοινού αυτή την αδιάκοπη ταλάντευση ανάμεσα στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον.

Κεντρική εικόνα θέματος: «Η γίδα»