Είναι αυτή η καθημερινότητα εντελώς κανονική; Κι αν ναι, πώς να τα φέρει κανείς εις πέρας; Είτε πρόκειται γι’ απογοητευμένους ταχυδρόμους που αναζητούν την τελευταία δόση αλήθειας ανάμεσα στα διαφημιστικά έντυπα και τους λογαριασμούς, είτε για την καταραμένη γήρανση και την αποτυχημένη επίσκεψη στον πλαστικό χειρουργό· είτε πρόκειται για απροσδόκητες παραιτήσεις και την απελπισμένη αναζήτηση του ταλέντου, τον προσωπικό απολογισμό του παρελθόντος ή τον απρόσμενο έρωτα σε μια διαδρομή με το τρένο· είτε πρόκειται για τη συνάντηση με την Ελφρίντε Γέλινεκ, είτε για τις ατυχίες στις θεατρικές σκηνές ή για την άστοχη αγορά ενός προϊόντος λεύκανσης του δέρματος στην Κίνα – αυτές οι καθημερινές ιστορίες είναι εμπλουτισμένες με μια μεγάλη δόση αυτοσαρκασμού και πολλή γοητεία.
Τα Αναπόφευκτα πράγματα αφηγούνται τις περιπέτειες της καθημερινότητας, οι οποίες μπορούν μάλιστα ν’ αλλάξουν ολοκληρωτικά τη ζωή μας. Μας κάνουν να χαμογελάμε και να διαπιστώνουμε επανειλημμένα έκπληκτοι πόσο κοντά βρίσκονται το καθημερινό και το ασυνήθιστο. Γιατί: «Οι κακές αποφάσεις οδηγούν σε καλές ιστορίες». Αυτό το γνώριζαν σίγουρα ο Γκαίτε, οι Rolling Stones, η Πάτι Σμιθ ή το Karate Kid. Σύμφωνα μ’ αυτό το δόγμα εξιστορούνται αυτές οι φανταστικές ιστορίες. Ή μήπως είναι αληθινές τελικά;
Διάβασε ένα απόσπασμα εδώ.
Κριστιάνι Βέτερ
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Η Κριστιάνι Βέτερ (Christiani Wetter) σπούδασε Πολιτιστικές Επιστήμες, Φιλοσοφία και Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Βερολίνο και το Εδιμβούργο, Υποκριτική στην Ανώτατη Σχολή Μουσικής και Θεάτρου στο Ανόβερο και Σεναριογραφία στη Σχολή Κινηματογράφου του Λονδίνου. Έχει εργαστεί ως ηθοποιός, συγγραφέας και παραγωγός σε σκηνές στη Γερμανία, την Αυστρία, την Ελβετία, την Αγγλία, τη Γαλλία και τις ΗΠΑ. Αρθρογραφεί στον δημοσιογραφικό όμιλο Vaduzer Medienhaus AG και γράφει σενάρια για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Η συλλογή διηγημάτων της Αναπόφευκτα πράγματα (Unvermeidbare Dinge) παρουσιάστηκε στις Διεθνείς Εκθέσεις Βιβλίου της Λειψίας και της Φρανκφούρτης το 2019. Έχει διακριθεί με το Βραβείο Werkjahr του Πολιτιστικού Ιδρύματος Λιχτενστάιν (2016), το Βραβείο Kujulie (2019), την υποτροφία του Künstleratelier στο Βερολίνο (2021) και την υποτροφία του Forum junger Theaterschaffender στο Schweizer Theatertreffen (2022). Με τη θεατρική της ομάδα «Fiese Matenten Kollektiv» ασχολείται με θέματα φεμινισμού, ένταξης, πολυπολιτισμικότητας, βιωσιμότητας κ.ά.