Η συνεργασία των Βάιλ και Μπρεχτ δεν εξαντλήθηκε στη μυθική Όπερα της Πεντάρας (1928), αλλά είχε πολλούς ακόμη σημαντικούς καρπούς. Στο δίπτυχο που παρουσιάζει το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης συμπεριλαμβάνονται δύο ιδιαίτερα έργα των Γερμανών δημιουργών.

Το Mahagonny Songspiel (1927) -ένα έργο που κριτικάρει βίαια τον καπιταλισμό- αποτελεί την εκκίνηση της δημιουργικής τους συνεργασίας, ενώ το διδακτικό έργο Αυτός που λέει Ναι (1930) συνιστά μια ιδιαίτερη φόρμα με την οποία πειραματίστηκε ο Μπρεχτ πριν την αυτοεξορία που του επέβαλε η άνοδος του ναζισμού.
 
Ο σκηνοθέτης Αλέξανδρος Ευκλείδης αναφέρει στο εισαγωγικό του σημείωμα για την παραγωγή αυτή:
 
«Απομεινάρια μιας επανάστασης που πέρασε. Τι απομένει από μια επανάσταση; Πώς ξαναπιάνεις τα απομεινάρια μιας επαναστατικής διαδικασίας -που εξ ορισμού συνδιαλέγεται με το εφήμερο- και τα εντάσεις σε ένα κατεστημένο, θεσμικό και μνημειακό πλαίσιο;
 
Τα δύο έργα που παρουσιάζονται στη σημερινή παράσταση αποτελούν καρπούς μιας από τις πιο σπουδαίες συνεργασίες στην πορεία της τέχνης του 20ού αιώνα, αυτής μεταξύ του συνθέτη Κουρτ Βάιλ και του συγγραφέα Μπέρτολτ Μπρεχτ. Γράφτηκαν στο πλαίσιο μιας διπλής επαναστατικής διαδικασίας, τόσο καλλιτεχνικής όσο και πολιτικής, και αποτυπώνουν τη “θερμοκρασία” μιας εποχής που, μέσα σε μια γενικευμένη κρίση, αναζητούσε να επαναπροσδιορίσει τα όρια και τους στόχους της καλλιτεχνικής έκφρασης.
 
Τα δύο έργα είναι εντελώς διαφορετικά, τόσο ως προς την πολιτική τους στόχευση όσο και ως προς τα καλλιτεχνικά τους μέσα. Το Mahagonny Songspiel (1927) είναι ο πρώτος καρπός της συνεργασίας Βάιλ/Μπρεχτ. Είναι ένα έργο που, χωρίς ενδοιασμό, θα μπορούσε κανείς να χαρακτηρίσει “πειραματικό”: από τη μια γιατί πειραματίζεται με μία καινοτόμο μορφή μουσικού θεάτρου που αναζητά την ισορροπία ανάμεσα στην, υποχρεωτικά, ελιτίστικη μουσική πρωτοπορία (γράφτηκε, άλλωστε, για να παιχτεί σε ένα φεστιβάλ σύγχρονης μουσικής) και στην ανάγκη να επικοινωνήσει με ένα κοινό που το απασχολεί περισσότερο η κοινωνική αλλαγή..»

 
Τα 2 έργα θα έχει την ευκαιρία να τα παρακολουθήσει το κοινό την Πέμπτη 25 και την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου (στις 21:00) στην αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης στο κτίριο Μ2 του Μεγάρου Μουσικής.

Συντελεστές
 
Βλαδίμηρος Συμεωνίδης Διεύθυνση Ορχήστρας
Αλέξανδρος Ευκλείδης Σκηνοθεσία
Γιάννης Κατρανίτσας Σκηνικά – Κοστούμια
Στράτος Κουτράκης Φωτισμοί
Ειρήνη Μπουτάρη Βοηθός Φωτισμού
Μιχάλης Παπαπέτρου Μουσική Προετοιμασία
 
Mahagonny Songspiel:
Jessie: Άννα Στυλιανάκη
Bessie: Αγγελική Καθαρίου
Charlie: Χρήστος Κεχρής
Billy: Δημήτρης Ναλμπάντης
Bobby: Διονύσης Τσαντίνης
Jimmy: Κωνσταντίνος Κατσάρας

Der Jasager:
Το αγόρι: Χρήστος Κεχρής
Η μητέρα: Αγγελική Καθαρίου
Ο δάσκαλος: Διονύσης Τσαντίνης
Τρεις σπουδαστές: Δημήτρης Ναλμπάντης, Αλέξανδρος Ευκλείδης,  Κωνσταντίνος Κατσάρας

Χορωδία Ι. Ν. Αγίων Κυρίλλου & Μεθοδίου Θεσσαλονίκης
Μουσική Διδασκαλία Χορωδίας: Μαρία Έμμα Μελιγκοπούλου

Ορχήστρα Δωματίου ”Contra Tempo

Σε συνεργασία με την Εθνική Λυρική Σκηνή