Κύκλος διαλέξεων σύγχρονης πειραματικής μουσικής στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης

«Μα είναι αυτό μουσική;» είναι ο τίτλος του νέου κύκλου διαλέξεων με θέμα την σύγχρονη πειραματική μουσική στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης του ΚΜΣΤ, κάθε Τετάρτη 18:00-20:00, από τις 19 Νοεμβρίου 2014 έως τις 21 Ιανουαρίου 2015.

«Μα είναι αυτό μουσική;» είναι ο τίτλος του νέου κύκλου διαλέξεων με θέμα την σύγχρονη πειραματική μουσική στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης του ΚΜΣΤ, κάθε Τετάρτη 18:00-20:00, από τις 19 Νοεμβρίου 2014 έως τις 21 Ιανουαρίου 2015.

Στόχος του πρωτότυπου αυτού κύκλου είναι η εξοικείωση των συμμετεχόντων σε θέματα της σύγχρονης μουσικής έκφρασης, με έμφαση στην τοπική καλλιτεχνική δημιουργικότητα. Τα σεμινάρια θα προσφέρουν στο κοινό μια πρώτη, κριτική επαφή με τεχνικά και αισθητικά ζητήματα που αφορούν στις σύγχρονες πειραματικές προσεγγίσεις στον ήχο, από την παραγωγή και τη διαμόρφωση ηχητικών δομών, μέχρι την παρουσίαση, διάδοση και πρόσληψη πειραματικών έργων. Για την παρακολούθηση του κύκλου δεν προαπαιτείται κάποια ιδιαίτερη γνώση πάνω στη μουσική. Οι διαλέξεις απευθύνονται σε όλους, και ιδιαίτερα σε όσους επιθυμούν να διευρύνουν τα εκφραστικά τους μέσα και τις θεωρητικές τους γνώσεις σε σχέση με την σύγχρονή μουσική.  

Οι εγγραφές άρχισαν!

Τι θα…ακούσουμε;

Ο κύκλος διαλέξεων περιλαμβάνει εισηγήσεις από μουσικούς διαφορετικών ηλικιών και προσεγγίσεων που δραστηριοποιούνται τα τελευταία χρόνια σε τοπικό και διεθνές επίπεδο. Μέσα από μια κριτική παρουσίαση της δουλειάς και της δραστηριότητάς τους, οι εισηγητές θα διερευνήσουν πρακτικά και θεωρητικά ερωτήματα όπως:

Tι είναι αυτό που ακούμε;
Tι ορίζουμε ως πειραματική μουσική και γιατί;  
Πώς συνδιαλέγεται η μουσική έκφραση με τον θόρυβo;  
Τί είναι  αυτοσχεδιασμός και πώς αποτυπώνεται ηχητικά;
Ποια είναι η σχέση του αυτοσχεδιασμού με τη σύνθεση;
Τι είναι musique concrete και τι ηλεκτροακουστική μουσική;
Πως κατασκευάζεται ένα πειραματικό ηλεκτρονικό έργο;
Τι είδους υλικά και τεχνικές χρησιμοποιούνται;
Ποια είναι η σχέση δημιουργού και ακροατή στον πειραματικό χώρο;  
Πώς τοποθετείται σήμερα η πειραματική δημιουργική πράξη, τόσο αισθητικά όσο και πολιτικά;

Το κάθε μουσικό σχήμα θα παρουσιάζει ανοιχτά τη δουλειά του και τους τρόπους χρήσης των εκφραστικών του μέσων, στοχεύοντας παράλληλα και σε μια θεωρητική διάρθρωση της μουσικής του πρακτικής. Μέσα από ιστορικές αναφορές σε παραδείγματα που επηρέασαν την εκφραστική προσέγγιση του κάθε εισηγητή, οι ακροατές θα έρθουν σε επαφή με ένα πολυσχιδές ιστορικό υπόβαθρο.

Ταυτόχρονα, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να γνωρίσει δημιουργούς και σχήματα πειραματικής μουσικής με ενεργή ή πρόσφατη δραστηριότητα στην πόλη της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι  παρουσιάζουν τη δουλειά τους σε εναλλακτικούς χώρους τέχνης και μέσα από εναλλακτικά κανάλια επικοινωνίας. Προωθώντας έτσι την ενεργή συνομιλία με καλλιτέχνες από ανεξάρτητα, εναλλακτικά δίκτυα παραγωγής και πρόσληψης της μουσικής, ο κύκλος σεμιναρίων εγκαινιάζει έναν πρότυπο διάλογο γύρω από τη σύγχρονη πειραματική μουσική, τον αισθητικό, κοινωνικό και πολιτικό της προσανατολισμό, και τη σχέση της με την καθημερινότητα.  

Πρόγραμμα

Σκηνοθετώντας ήχους:  Σύγχρονες όψεις της μουσικής σύνθεσης = Κωστής Δρυγιανάκης (19 Νοεμβρίου)
Πειραματική μουσική και κινούμενη εικόνα – Αναστάσιος Κοκκινίδης (aka emdy ) & Κλεάνθης Καραπιπέρης (aka auberg1ne) (26 Νοεμβρίου)
«Όταν ταιριάζει το παπούτσι ξεχνιέται το πόδι»: D.A.M. (Δραματοποιημένη ambient μουσική)  = Μιχάλης Σιγανίδης (3 Δεκεμβρίου)
Scolica enchiriadis – Παύλος Βάκαλος (aka Epavlispavlakis) (10 Δεκεμβρίου)
Η πειραματική μουσική σκηνή στην Ελλάδα υπό την οπτική των ανεξάρτητων μουσικών label. Παραδείγματα σύνθεσης με τη βοήθεια ψηφιακών και αναλογικών μέσων αναπαραγωγής ήχου – Μάριος Μόρας (aka More Mars Team) (17 Δεκεμβρίου)
Από τις ομαδικές αυτοσχεδιαστικές πρακτικές στον αυτοσχεδιασμό ως εργαλείο της μουσικής σύνθεσης – Αλέξης Πορφυριάδης (7 Ιανουαρίου)
Η πειραματική ηλεκτρονική μουσική μέσα από τις κυκλοφορίες της Granny Records – Granny Records (Άρης Γκιατάς – Σπύρος Εμμανουηλίδης – Βασίλης Λιόλιος -Σάββας Μεταξάς) (14 Ιανουαρίου)
Παίζοντας χωρίς σκοπό: ιστορίες πειραματικής μουσικής εκπαίδευσης – Δανάη Στεφάνου (21 Ιανουαρίου)

Οργάνωση / Συντονισμός: Ειρήνη Παπακωνσταντίνου, Ιστορικός Τέχνης – Επιμελήτρια ΚΜΣΤ

Σύμβουλος διοργάνωσης: Δανάη Στεφάνου, Επίκουρη Καθηγήτρια Ιστορικής Μουσικολογίας, Α.Π.Θ.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ