Από τα καμπαρέ της χρυσής δεκαετίας του ’20 ως την άνοδο του Χίτλερ στην εξουσία, επιχειρούμε μια γοητευτική όσο και σύνθετη περιδιάβαση στην ιστορία, την πολιτική και τις τέχνες στο μεσοπολεμικό Βερολίνο με οδηγό μας την Τατιάνα Λιάνη.
Το Βερολίνο του Μεσοπολέμου υπήρξε η μητρόπολη των αντιθέσεων. Στις δύο μόλις δεκαετίες που μεσολάβησαν ανάμεσα στον Πρώτο και τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, η γερμανική πρωτεύουσα πρόλαβε να ζήσει με ιλιγγιώδη ταχύτητα στιγμές απόλυτης λάμψης και απόλυτης παρακμής. Σε μια σειρά τρίωρων διαλέξεων, με εικόνες, μουσικές και βίντεο, θα αποπειραθούμε να προσεγγίσουμε πολλές αντικρουόμενες, αλλά παραδόξως και συμπληρωματικές, όψεις του Βερολίνου, που συνθέτουν την εικόνα της πιο ενδιαφέρουσας πόλης της μεσοπολεμικής Ευρώπης.
Οι σταθμοί μας στην ιστορία, την πολιτική, τις τέχνες και την καθημερινότητα θα είναι πολλοί και ενδιαφέροντες. Ανάμεσά τους: η παραίτηση του Κάιζερ, η θριαμβευτική πρεμιέρα της Όπερας της πεντάρας του Μπρεχτ, η δολοφονία της Ρόζα Λούξεμπουργκ, το Metropolis του Φριτς Λανγκ, το Βερολίνο Αλεξάντερπλατς, οι οντισιόν για τον Γαλάζιο άγγελο, η «σκάλα του Γέσνερ», το Νόμπελ του Αϊνστάιν, η «χρηστική ποίηση», το dada, το πρώτο Ινστιτούτο Σεξουαλικής Έρευνας του κόσμου, η άνοδος του αντισημιτισμού, ο «ιπτάμενος ρεπόρτερ» Έγκον Έρβιν Κις, οι 400 πολιτικές δολοφονίες των πρώτων χρόνων της δημοκρατίας, η μάχη για την «παράγραφο 218» περί εκτρώσεων, τα καμπαρέ, το Bauhaus, ο «μάγος» Μαξ Ράινχαρτ, ο «πράσινος βάτραχος» της Opel, οι Σπαρτακιστές, η Lulu, η «νέα γυναίκα» και το Bubikopf, ο Όττο Ντιξ, η Τζένη των πειρατών, ο «βιασμός της Πρωσίας», η κοκαϊνη και η Ανίτα Μπέρμπερ, το «δημοκρατικότερο σύνταγμα του κόσμου», η Κέτε Κόλβιτς και ο εξπρεσιονισμός, ο «θρύλος της πισώπλατης μαχαιριάς», το Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο και οι αμπούλες βρώμας των ναζί, η «χρυσή δεκαετία του ’20», η δολοφονία του «καταραμένου εβραιόσπορου» Ράτεναου, το Τραγούδι της αλληλεγγύης, ο εμπρησμός του Ράιχσταγκ.