Χορεύοντας όπως ένας παγετώνας. Μια γιορτή για τις κινήσεις που ορίζουν τη φυσική τάξη των πραγμάτων. Ο Χρήστος Παπαδόπουλος και το Larsen C έρχονται στη Στέγη.
«Ένα όνομα κυκλοφορεί, επαινείται για την τόλμη του και για τη μινιμαλιστική αλλά εκπληκτική του δεξιοτεχνία, για τους ερμηνευτές του. Μια αποκάλυψη. Είναι Έλληνας» αναφέρει το βελγικό Le Vif και αναρωτιέται: «Ήταν άραγε μια εφικτή αποστολή το να σφυρηλατήσεις ένα καινοτόμο καλλιτεχνικό ιδίωμα σ’ ένα δύσκολο περιβάλλον;» Τίποτα δεν μοιάζει δύσκολο για τον Χρήστο Παπαδόπουλο και την ομάδα του, ο οποίος στη νέα του παραγωγή καταπιάνεται με τον παγετώνα Larsen C.
Παγετώνας ή παγοκρηπίδα. Αυτός είναι ο επιστημονικός όρος του τεράστιου ακινητοποιημένου όγκου νερού Larsen C, ηλικίας 10.000 ετών, που βρίσκεται στην Ανταρκτική. Ο Larsen C, με έκταση διπλάσια της Ουαλίας, κινείται τόσο αργά, ώστε αυτή η κίνησή του δεν συλλαμβάνεται από τις ανθρώπινες αισθήσεις. Λες και ο παλμός της κίνησής του απορροφάται από τον χώρο και τον χρόνο. Στην ομώνυμη νέα χορογραφία του Χρήστου Παπαδόπουλου, τα ανθρώπινα σώματα συντονίζονται στον ίδιο αέναο ρυθμό, σε μια ονειρική ακολουθία, όπου προοδευτικά φαντάζουν εξίσου απόκοσμα με το πολικό τοπίο.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
«Μια εμπειρία μοναδική, σαν διαλογισμός», «ένας χορός που λιώνει όπως ο πάγος, εκπέμποντας φως», «τρελά ακριβής, διαολεμένα δυνατός και παρ’ όλα αυτά σχεδόν άπιαστος, αυτός ο χορός αιχμαλωτίζει και συγχρόνως απελευθερώνει το βλέμμα», «συναρπαστικό, με δυνατές, συνταρακτικές, απατηλές εικόνες». Αυτά είναι μερικά από τα σχόλια που γράφονται στον ευρωπαϊκό Τύπο για το Larsen C, την παραγωγή της Στέγης που περιοδεύει στην Ευρώπη.
Τέσσερα χρόνια μετά το ΙΟΝ, ο Χρήστος Παπαδόπουλος επιστρέφει στην Κεντρική Σκηνή με τη νέα χορογραφία του και γίνεται ξανά παρατηρητής της κίνησης του ελάχιστου που, στην εσωτερικότητα και στην επανάληψή της, παράγει ζωή. Το Larsen C είναι ένα πάρτι-φόρος τιμής στην αθόρυβη μετάβαση των σωμάτων. Είναι «μια μεταφορά» σχολιάζει ο ίδιος, «της ζωής που, ακατανίκητη, προχωρά».
Λίγα λόγια για τον Χρήστο Παπαδόπουλο
Ο Χρήστος Παπαδόπουλος σπούδασε χορό και χορογραφία στην SNDO (School for New Dance Development) του Άμστερνταμ και Πολιτικές Επιστήμες στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Είναι επίσης απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου.
Έκανε το χορογραφικό του ντεμπούτο με το Εlvedon, ένα έργο για έξι χορευτές, με αφετηρία «Τα κύματα» της Βιτρτζίνια Γουλφ. Το Εlvedon υπήρξε η πρώτη επιλογή του πανευρωπαϊκού δικτύου Aerowaves 16 Dance Across Europe, ενώ στη συνέχεια παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία στο Παρίσι (Théâtre de la Ville και La Briqueterie), στο Άμστερνταμ και σε άλλες ευρωπαϊκές σκηνές. Πορεία σημαντικών διακρίσεων ακολούθησε και η δεύτερη δουλειά του, Opus.
Ο Χρήστος Παπαδόπουλος συνεργάζεται για δεύτερη φορά με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Έχει προηγηθεί το ΙON, μια χορογραφία εμπνευσμένη από το φαινόμενο του ιονισμού. Η παράσταση ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2018 τη διεθνή περιοδεία της, η οποία διακόπηκε εξαιτίας της πανδημίας.
Η αλληλεξάρτηση του τόπου και του χώρου, οι σχέσεις που τείνουν από τα μικροσκοπικά στοιχεία στο καθημερινό και το πολιτικό, καθώς και η εντατική παρατήρηση της κίνησης χαρακτηρίζουν διαχρονικά την έρευνα και το έργο του Χρήστου Παπαδόπουλου. Κατά τον ίδιο τρόπο, επανέρχονται στο Larsen C.
Συντελεστές
Σύλληψη & Χορογραφία: Χρήστος Παπαδόπουλος
Χορεύουν: Αντώνης Βαής, Χαρά Κότσαλη, Γεώργιος Κοτσιφάκης, Σωτηρία Κουτσοπέτρου, Μαρία Μπρεγιάννη, Αλέξανδρος Νούσκας Βαρελάς, Ιωάννα Παρασκευοπούλου
Μουσική & Ηχητική Σύνθεση: Γιώργος Πούλιος
Σκηνικά: Κλειώ Μπομπότη
Σχεδιασμός Φωτισμών: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Κοστούμια: Άγγελος Μεντής
Δραματουργία: Αλέξανδρος Μιστριώτης
Βοηθός Χορογράφου: Μάρθα Πασακοπούλου
Βοηθός Σκηνογράφου: Φιλάνθη Μπουγάτσου
Οργάνωση Παραγωγής: Ρένα Ανδρεαδάκη, Ζωή Μουσχή
Υπεύθυνοι Φωτισμών Περιοδείας: Σταύρος Καριωτόγλου, Εβίνα Βασιλοπούλου, Αλέξανδρος Μαυρίδης
Τεχνική Διεύθυνση Περιοδείας: Μιχάλης Σιούτης
Οργάνωση Περιοδείας: Κωνσταντίνα Παπαδοπούλου
Διεθνής Διανομή: Key Performance
Ένα έργο του Χρήστου Παπαδόπουλου // Λέων και Λύκος
Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Το Larsen C πραγματοποιείται υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, με την υποστήριξη του Οργανισμού Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ και του Fondation d’entreprise Hermès στο πλαίσιο του New Settings Program.
Συμπαραγωγή: A-CDCN (Les Hivernales –CDCNd’Avignon, La Manufacture –CDCN Nouvelle-Aquitaine Bordeaux – La Rochelle, L’échangeur –CDCN Hauts-de-France, Le Dancing – CDCN Dijon Bourgogne-Franche-Comté, Chorège I CDCN Falaise Normandie, Le Pacifique –CDCN Grenoble-Auvergne-Rhône-Alpes, Touka Danses –CDCN Guyane, Atelier De Paris / CDCN, Le Gymnase – CDCN Roubaix – Hauts-de-France, Pole-Sud CDCN / Strasbourg, La Place de la Danse –CDCN Toulouse / Occitanie, La Maison – CDCN Uzès Gard Occitanie, La Briqueterie –CDCN du Val-de-Marne) (Γαλλία), Théâtre de la Ville, Παρίσι (Γαλλία), Les Halles de Schaerbeek, Βρυξέλλες (Βέλγιο), Julidans, Άμστερνταμ (Ολλανδία), Romaeuropa Festival (Ιταλία), Théâtre Jean Vilar de Vitry-sur-Seine (Γαλλία), Οργανισμός Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ (Ελλάδα), Festival Aperto / Fondazione I Teatri – Reggio Emilia (Ιταλία), Festival De Otoño De La Comunidad De Madrid (Ισπανία)
Σε συνεργασία με: département du Val-de-Marne, στο πλαίσιο του Creation Residency Aid (Γαλλία), Lavanderia A Vapore Choreographic Residencies Projects (Ιταλία)
H περιοδεία υποστηρίζεται από το πρόγραμμα «Εξωστρέφεια» της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση
*
Ακολουθώντας τις οδηγίες της Πολιτείας και στο πλαίσιο των προληπτικών μέτρων για την εξάπλωση του κορωνοϊού, η είσοδος στους χώρους της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση επιτρέπεται μόνο με την επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού (τουλάχιστον 14 ημερών) ή νόσησης (έως 3 μήνες από τη διάγνωση). Για την ταυτοποίηση στοιχείων, θα χρειαστεί να έχετε μαζί σας ταυτότητα ή διαβατήριo. Ο έλεγχος των πιστοποιητικών πραγματοποιείται από ειδικά εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο με σάρωση του σχετικού κωδικού QR, μέσα από την ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή “CovidFreeGr”. Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική σε όλους τους χώρους της Στέγης. Στη Στέγη, προτεραιότητά μας είναι η ασφάλεια όλων.
Photo credit: © Πηνελόπη Γερασίμου