Λίγες μέρες πριν την έναρξη του Jazzét Festival – 1st Hellenic International Jazz Festival 2024 στο θέατρο Πέτρας μιλήσαμε με τον Λευτέρη Χριστοφή, καλλιτεχνικό διευθυντή της διοργάνωσης. Ο Χριστοφής, μουσικός και συνθέτης, έχει συνδέσει το όνομά του με τη μουσική σκηνή του Jazzét στο Χαϊδάρι. Τώρα, ετοιμάζεται πειρετωδώς για αυτό το φεστιβάλ, που έρχεται να “ταρακουνήσει” με τζαζ μελωδίες την πρωτεύουσα.

Οπότε, από την Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου έως και την Κυριακή 15 Σεπεμβρίου δίνουμε ραντεβού στο θέατρο Πέτρας!

***

-Ποια είναι η έμπνευση πίσω από τη δημιουργία του Jazzét Festival – 1st Hellenic International Jazz Festival 2024; Τι σας ώθησε στην απόφαση να στήσετε αυτόν τον νέο πολιτισμικό θεσμό;

Η δημιουργία του φεστιβάλ δεν είναι θέμα έμπνευσης, αλλά ανάγκης! Βέβαια, καθοδηγείται μέσω της έμπνευσης με την παρουσία του μουσικού επί σκηνής και εγκαλείτο να μοιραστεί αυτό που προϋπάρχει στην καρδιά του, με το κοινό. Έτσι, η ανάγκη δημιουργίας ενός φεστιβάλ, με καλύτερες προϋποθέσεις, όσο αυτό είναι δυνατόν, όπου έχει στόχο ακριβώς την ίδια τη μουσική και το πηγαίο πάθος αυτής, είναι επιτακτική! Η “πραγματικότητα” στην χώρα μας, που κατά κανόνα οι διοργανώσεις έχουν την αληθινή δημιουργία στο τέλος της λίστας αναγκών ή και καθόλου…

-Σε ποιους απευθύνεται το Hellenic International Jazz Festival;

Απευθύνεται σε όλους, μυημένους στη τζαζ και μη. Σε αυτούς που περιμένουν το αναπάντεχο ή που κουράστηκαν να βλέπουν το ίδιο έργο χωρίς τέλος, να ακούν τις ίδιες φλυαρίες χωρίς κανένα νόημα και ουσία! Σε αυτούς που ψάχνουν νέες μορφές τέχνης και τρόπους να ταξιδέψουν για λίγο, όχι μέσα από την ψευδαίσθηση, αλλά από την απλότητα ανθρώπων που απλώς εκφράζονται και δίνονται ολόψυχα μέσα από τις μορφές του ήχου!

-Τι πρεσβεύει για εσάς η τζαζ; Πώς αντανακλάται αυτή η θεώρηση στη διοργάνωση που θα φιλοξενηθεί στο Θέατρο Πέτρας;

Ο χώρος της Jazz είναι αυτός, που στην ουσία, αγκάλιασε τη μουσική μου! Μου άνοιξε τους ορίζοντες και ζήτησε να καταθέσω τη δική μου πρόταση πράγμα που έκανα με όλες μου τις δυνάμεις όσο δύσκολο και να ήταν! Εάν μου επιτραπεί η λέξη “επιλογή”, αυτή έγινε μέσα από το ίδιο πρίσμα και αντανακλάται από μουσικούς και σχήματα!

-Με ποιο τρόπο, θα λέγατε, πως δικά σας ταξίδια και συμμετοχές σε φεστιβάλ του εξωτερικού, έχουν λειτουργήσει ευεργετικά στην καλλιτεχνική σας εξέλιξη;

Σε πολύ δύσκολη περίοδο της ζωής, αρχές του 1983 με μια κιθάρα, ξεκίνησε η οδύσσεια για μένα, που ακόμα συνεχίζεται. Επισκέφτηκα πολλές χώρες της Ευρώπης, Εγκαταστάθηκα το 1989 για δύο χρόνια στο Cambridge, εμπιστευόμενος τον εαυτό μου στους μέντορες του Anglia University που με σεβασμό και αγάπη, μου επέτρεπαν ως μοναχός να τελώ το μουσικό μυστήριο στους χώρους του γοτθικού ναού όπου στεγαζόταν η συμφωνική ορχήστρα του πανεπιστημίου.

Τα επόμενα χρόνια συνέχισα να ζω στο Λονδίνο. Επέστρεψα στην Ελλάδα, μετά από αρκετά χρόνια, Αμερική, ξανά πίσω και πάλι Νέα Υόρκη.

Πραγματικά 40 χρόνια στο stage με τις μουσικές μου, με μια κιθάρα (Benedetto Guitars) που τώρα φέρει επάνω της, το όνομα μου. Αυτή η οδύσσεια πέρασε σε δευτερόλεπτα από τη ματιά μου, τη στιγμή που ξεκινά η solo perfomance που έδωσα στο New Jersey, στη Φιλαδέλφεια στο φεστιβάλ προς τιμή του Pat Martino The life and the legacy of a legend.

Μετά το live, ανάμεσα σε μερικούς από τους μεγαλύτερους της Jazz σκηνής, Russel Malone, Jonathan Kreisberg, Jimmy Bruno Eric Alexander, καθίσαμε παρέα αστειευθήκαμε μεταξύ μας, σαν φίλοι, από τα παλιά. «Είσαι ένας από εμάς…»

-Ποια συνάντηση θα χαρακτηρίζατε ως το απόλυτο highlight του 1ου Hellenic International Jazz Festival;

Θεωρώ ότι η συμμετοχή του Paul Wertico και του Arild Andersen εξυψώνει τη διοργάνωση, στα πραγματικά πλαίσια ενός Διεθνούς Jazz Φεστιβάλ, που δικαίως, ονομάστηκε 1st Hellenic International Jazz Festival. Το τρίο με το όνομα Galassio στο οποίο μετέχω ως κιθαρίστας δίνει μια νέα υπόσχεση στο κόσμο της jazz. Είναι τιμή, για εμάς να παρουσιάσουμε τη πρώτη δισκογραφική δουλειά του σχήματος στο ελληνικό κοινό.

-Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια και για την έκθεση του John D. Carnessiotis στο χώρο διεξαγωγής του φεστιβάλ;

Μέσα από την έκθεση φωτογραφίας, με τίτλο “Jazz as a Portrait Art”, ο John Carnessiotis ακούει και βλέπει με το δικό του τρόπο και κάθε φορά μας εκπλήσσει, αποτυπώνοντας τη μαγική και πολυδιάστατη ενέργεια του καλλιτέχνη μέσα από το φακό.

-Ανυπομονείτε για τις 13, 14 και 15 Σεπτεμβρίου;

Η διαδικασία πραγματοποίησης ενός τέτοιου είδους φεστιβάλ είναι πραγματική εμπειρία. Και βέβαια ανυπομονώ ως καλλιτεχνικός διευθυντής αλλά πρωτίστως ως μουσικός!

Κεντρική εικόνα θέματος: Lefteris Christofis by John D. Carnessiotis

Διαβάστε επίσης:

Jazzét Festival – 1st Hellenic International Jazz Festival 2024 στο θέατρο Πέτρας