Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών σε συνεργασία με το Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», παρουσιάζουν τη Δευτέρα 7 Απριλίου, στο «ΘΕΑΤΡΟΝ» τη συναυλία μουσικής δωματίου, Λήθη.
Ένα δεξιοτεχνικό τρίο: Γρηγόρης Ασωνίτης– κόρνο, Δημήτρης Αγγελίδης-βιολί, Μαρία Μοσχίδου-πιάνο. Τέσσερις συνθέτες που καθένας υπήρξε στην εποχή του ρηξικέλευθος και ευφάνταστος: Γιοχάνες Μπραμς, Σαρλ Κεχλέν, Αργύρης Κουνάδης, Άστορ Πιατσόλα. Και συνθέσεις που «αφηγούνται» κάποια μικρή χαρακτηριστική ιστορία για την ζωή των δημιουργών τους.
Ο τίτλος της συναυλίας, «Λήθη», μοιάζει οξύμωρος αν σκεφτεί μάλιστα κανείς πώς το πρόγραμμα περιλαμβάνει δημοφιλέστατα έργα, δηλαδή το Τρίο σε μι ύφεση μείζονα του Μπραμς, τα Τέσσερα μικρά κομμάτια του Κεχλέν, τις Μουσικές Στιγμές του Κουνάδη και το Oblivion του Πιατσόλα. Πρόκειται όμως απλώς για την ελληνική απόδοση του τίτλου της σύνθεσης του ευφυούς Αργεντινού δημιουργού που εμπνεύστηκε και καθιέρωσε το Nuevo tango: Από τα γνωστότερα τάνγκο του Πιατσόλα, το Oblivion (Λήθη) γράφτηκε το 1982 στην Ιταλία για να συμπεριληφθεί στο σάουντρακ της γνωστής ταινίας «Ερρίκος Δ’» του Μάρκο Μπελόκκιο. Με τον εκλεκτικισμό των αρμονιών του και την λεπτή μελαγχολία του, γνώρισε εξαρχής ενθουσιώδη υποδοχή και έκτοτε ηχογραφήθηκε σε πολλές εκδοχές για διαφορετικά μουσικά όργανα.
Περίοπτο στην εργογραφία του Μπραμς είναι το Τρίο σε μι ύφεση μείζονα που γράφτηκε το 1865 στην μνήμη της μητέρας του συνθέτη Κριστιάνε η οποία είχε πεθάνει λίγους μήνες νωρίτερα. Ο ίδιος ο Μπραμς είχε κάποτε πει πώς συνέλαβε το εισαγωγικό μέρος μία ημέρα που έκανε περίπατο στο δάσος. Η πρεμιέρα του έργου έγινε την ίδια χρονιά στην Ζυρίχη, έκτοτε όμως πέρασαν οκτώ χρόνια μέχρι ο κορυφαίος εκπρόσωπος κατά τον 19ο αιώνα της μείζονος γερμανικής συμφωνικής παράδοσης να συνθέσει μουσική δωματίου.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Πολυγραφότατος και πολυσχιδής ήταν ο Γάλλος συνθέτης Σαρλ Κεχλέν που, αν και ήταν λάτρης του Μπαχ, μπορούσε να παθιαστεί και να εμπνευστεί τα έργα του (συμφωνίες, συμφωνικά ποιήματα, μουσική για μπαλέτο, τραγούδια και βέβαια πολλά έργα μουσικής δωματίου για πολλούς και διαφορετικούς συνδυασμούς μουσικών οργάνων) από τα πιο ετερόκλητα πράγματα: Από τα σοσιαλιστικά ιδεώδη στα οποία ήταν αφοσιωμένος μέχρι το «Βιβλίο της Ζούγκλας» του Κίπλινγκ κι από τους κινηματογραφικούς αστέρες της εποχής (ιδιαίτερα την Τζίντζερ Ρότζερς και την Λίλιαν Χάρβεϋ) μέχρι τη στερεοσκοπική φωτογραφία!
Διακεκριμένος συνθέτης, πιανίστας και αρχιμουσικός, δημιουργός με ευρωπαϊκή σταδιοδρομία, ο Αργύρης Κουνάδης συνέθεσε τις Μουσικές Στιγμές το 1949-50, περίπου την εποχή που, μαζί με τους ομοτέχνους και φίλους του Μίκη Θεοδωράκη και Μάνο Χατζιδάκι, άρχισε να συνεργάζεται με το Ελληνικό Χορόδραμα της Ραλλούς Μάνου. Πρόκειται λοιπόν για έργο της ελληνικής περιόδου του Κουνάδη (γραμμένο προτού ο συνθέτης να εγκατασταθεί μονίμως στην Γερμανία, στο Φράιμπουργκ όπου έζησε από το 1959 μέχρι και τον θάνατό του, το 2011), το οποίο φέρει διακριτικές χατζιδακικές επιρροές καθώς και μνήμες από λαϊκά μουσικά θέματα. Είναι άλλωστε γνωστό ότι ο Κουνάδης συγκαταλέγεται στους πρώτους Έλληνες λόγιους συνθέτες που ενδιαφέρθηκαν και μελέτησαν το ρεμπέτικο.
Το πρόγραμμα της βραδιά με μια ματιά
ΣΑΡΛ ΚΕΧΛΕΝ (1867–1950)
Τέσσερα μικρά κομμάτια, έργο 32
ΑΡΓΥΡΗΣ ΚΟΥΝΑΔΗΣ(1924-2011)
Μουσικές Στιγμές για βιολί και πιάνο
ΑΣΤΟΡ ΠΙΑΤΣΟΛΑ(1921-1992)
Λήθη
ΓΙΟΧΑΝΕΣ ΜΠΡΑΜΣ(1833 – 1897)
Τρίο σε μι ύφεση μείζονα, έργο 40
Ερμηνεύουν οι Γρηγόρης Ασωνίτης, κόρνο, Δημήτρης Αγγελίδης, βιολί, Μαρία Μοσχίδου, πιάνο