Λίνα Αδαµοπούλου – Εξ αφορµής Πυθαγόρα: Έκθεση στην γκαλερί Αργώ

Η Γκαλερί Αργώ υποδέχεται στους χώρους της την Λίνα Αδαµοπούλου, η οποία θα παρουσιάσει την καινούργια της δουλειά με ζωγραφικά έργα, κάτω από το γενικό τίτλο «Εξ αφορµής Πυθαγόρα».

Αυτή είναι η 1η ατοµική έκθεση που παρουσιάζει η Λίνα Αδαµοπούλου και θα εγκαινιαστεί την Τρίτη 17 Ιανουαρίου στις 7 το απόγευµα, ενώ θα διαρκέσει ως τις 11 Φεβρουαρίου 2023.

«Την ενότητα αυτή της δουλειάς µου εµπνεύσθηκα από την φιλοσοφία του Πυθαγόρα και ιδιαίτερα την Πυθαγόρεια Αριθµολογία, δηλαδή την φιλοσοφική ερµηνεία των αριθµών, του αρχαίου Σάµιου φιλοσόφου και µαθηµατικού, του 6ου π.Χ. αιώνα, ο οποίος πίστευε ότι οι αριθµοί είναι η ουσία του κόσµου, «το παν είναι κεκαλυµµένο στον αριθµό, κατ’ ουσίαν το παν είναι αριθµός» και «ἀριθµὸν εἶναι τὴν οὐσίαν πάντων», όπως γράφει ο Αριστοτέλης στο σύγγραµµά του Μετά τα Φυσικά. Χρησιµοποίησε τα µαθηµατικά για τη διείσδυση στις πιο υψηλές περιοχές του νου, ανάγοντας τη µαθηµατική επιστήµη σε φιλοσοφική θεωρία.

Ο Πλάτων θεωρεί ότι «ο αριθµός είναι το αίτιο της Παγκόσµιας Αρµονίας και της παραγωγής των Πάντων» και θεωρεί την µελέτη της φιλοσοφίας των αριθµών ως “το υψηλότερο επίπεδο γνώσης”, ο δε Αριστοτέλης απέδειξε ότι οι ιδέες είναι αριθµοί. Καθώς οι αριθµοί ήταν τα µέσα ή τα σύµβολα µε τα οποία µπορούσε να συλληφθεί το νόηµα των αφηρηµένων καθολικών Ιδεών, στην πορεία του χρόνου έφτασαν να υποκαταστήσουν τις ίδιες τις ιδέες.

Κάθε αρµονία, τάξη και ευκοσµία που παρατηρείται στον κόσµο βασίζεται σε αριθµητικές αναλογίες. Οι αριθµοί λοιπόν, έγιναν τα δοµικά στοιχεία του σύµπαντος και θεωρούνται “ιεροί”, οι δε αρχές των µαθηµατικών είναι παράλληλα και αρχές του Όντος, κατά τον Αριστοτέλη. «Τα πάντα δύνανται να αναχθούν σ΄έναν αριθµό είτε είναι συγκεκριµένα είτε αφηρηµένα, υλικά ή νοητικά» (Jean Mallinger, Βέλγος νοµικός και συγγραφέας, Ελληνιστής, ο οποίος µελέτησε σε βάθος την Πυθαγόρεια Αριθµολογία). Οι αριθµοί διαθέτουν ένα πνευµατικό στοιχείο ικανό να τους µετατρέπει σε αληθινές υπάρξεις και αποτελούν οντότητες µε δικές τους ιδιότητες και ηθικά χαρακτηριστικά.

Την ουσία, την ερµηνεία και τις βασικές ιδιότητες των 10 πρωτογενών φυσικών αριθµών, από µαθηµατικής και αρµονικής πλευράς, γνωρίζουµε σήµερα χάρη στο σύγγραµµα του Ιάµβλιχου «Περί Θεολογουµένης Αριθµητικής» (δεδοµένου ότι δεν υπάρχουν γραπτά από την εποχή του ίδιου του Πυθαγόρα και ό,τι γνωρίζουµε για την φιλοσοφία του προέρχεται από µεταγενέστερους συγγραφείς-φιλοσόφους).

Με αφορµή λοιπόν, την φιλοσοφία του Πυθαγόρα για τους αριθµούς, δηµιουργήθηκαν τα έργα αυτής της ενότητας, εστιάζοντας, κάθε φορά, σε κάποιες από τις βασικές ιδιότητες των θεµελιωδών ακέραιων αριθµών της δεκάδας (οι οποίοι αποτελούν την “ιερά τετρακτύ”), επιδιώκοντας την συµµετοχή του θεατή, ως αναπόσπαστο κοµµάτι του έργου.

Χρησιµοποιήθηκαν σύµβολα, αλληγορίες και αντιθέσεις µέσα σε έναν ρευστό εικαστικό χώρο που κυριαρχείται από ένα διάφανο χρωµατισµένο φως και δηµιουργήθηκε, µε αφαιρετική µατιά και ελεύθερη γραφή, ένα σύµπαν, που αποτελείται από ετερόκλητα στοιχεία και µορφές, συχνά αµφίσηµες, εµπνευσµένες από την πραγµατικότητα ή την φαντασία, καθώς και από αποδοµηµένες ή και αυστηρές γεωµετρικές φόρµες, που γίνονται «µορφές» και δοµικά στοιχεία του έργου.

Χρησιµοποιήθηκαν στοιχεία γεωµετρικά, µε επίγνωση της σηµασίας της γεωµετρίας για την τέχνη, για την φύση, η οποία ακολουθεί γεωµετρικά πρότυπα, αλλά και λόγω του γεγονότος ότι στην Πυθαγόρεια φιλοσοφία υπήρχε συσχετισµός των αριθµών µε γεωµετρικά σχήµατα λόγω της απεικόνισης των αριθµών µε «στιγµές» δηλ.κουκίδες σε διάφορες διατάξεις. Ως εκ τούτου οι αριθµοί θεωρούνταν και πηγή µορφής.

Οι αριθµοί, µέχρι σήµερα, στον καιρό των τεχνολογικών επιτευγµάτων και επιστηµών της ψηφιακής εποχής, της πληροφορικής, της φυσικής επιστήµης, της αστροφυσικής και της εποχής της τεχνητής νοηµοσύνης, παραµένουν τα δοµικά στοιχεία του κόσµου και του τεχνολογικού πολιτισµού µας. Βρίσκονται παντού, µας παρέχουν πληροφόρηση, λειτουργούν σαν σύνδεσµος µεταξύ αισθητού και νοητού κόσµου και εξακολουθούν να αποτελούν το θεµέλιο, το κλειδί για κάθε γνώση και κατανόηση του Κόσµου, καθιστώντας πάντα επίκαιρη την Πυθαγόρεια θεωρία».

-Λίνα Αδαμοπούλου

Λίνα Αδαµοπούλου

Η Λίνα Αδαμοπούλου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, όπου ζει μέχρι σήμερα. Σε ολόκληερη την μαθητική και φοιτητική πορεία της στο Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος στην Αγ. Παρασκευή (στο PIERCE COLLEGE και στο DEREE COLLEGE, αντίστοιχα) υπήρξε αριστούχος.

Μετά από σπουδές στην Διοίκηση Επιχειρήσεων (BACHELOR OF SCIENCE IN BUSINESS ADMINISTRATION), εργάσθηκε στον ιδιωτικό τομέα για όμιλο εταιρειών και κυρίως, για μεγάλη ιδιωτική Τράπεζα (ALPHA BANK).

Είναι απόφοιτος της ΣΧΟΛΗΣ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ Ι.ΒΟΡΓΙΑ, στο Παλαιό Φάληρο, με τετραετείς σπουδές ζωγραφικής στο πρόγραμμα FINE ART, απ’ όπου απεφοίτησε με Άριστα (92/100). Επίσης σπούδασε ένα ακόμη έτος προκειμένου να συμμετάσχει σε δύο πεντάμηνα προγράμματα της Σχολής, με εστίαση στον Σουρεαλισμό και στον Εξπρεσιονισμό.

Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις, σε γνωστές γκαλερί και Πολιτιστικά κέντρα της Αθήνας, όπως στον ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΚΥΚΛΟ SIANTI (2 εκθέσεις, τον Οκτώβριο 2018 και Ιανουάριο 2020), στην γκαλερί ΑΡΓΩ (Φεβρουάριος-Μάρτιος 2019), στο ΙΔΡΥΜΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΤΣΙΧΡΙΤΖΗ (Νοέμβριος 2021), στο ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ «ΜΕΛΙΝΑ» (Οκτώβριος 2021), στην ΓΚΑΛΕΡΙ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ (2 εκθέσεις, τον Νοέμβριο και Δεκέμβριο 2021), καθώς και στην CHRISTY’S GALLERY στην Μύκονο (Αύγουστος 2020) και στην MYRO GALLERY στην Θεσσαλονίκη (Μάιος 2022).

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ