Λόγος και Σκέψη ΙΙ: Νέα εργαστήρια στο Μουσείο Ηρακλειδών

Το Μουσείο Ηρακλειδών εγκαινιάζει το Σάββατο 9 Μαΐου 2015 τα νέα εκπαιδευτικά εργαστήρια, στο πλαίσιο των εργαστηρίων με τίτλο Λόγος και Σκέψη ΙΙ.

Το Μουσείο Ηρακλειδών εγκαινιάζει το Σάββατο 9 Μαΐου 2015 τα νέα εκπαιδευτικά εργαστήρια, στο πλαίσιο των εργαστηρίων με τίτλο Λόγος και Σκέψη ΙΙ.

Συγκεκριμένα, το Μουσείο Ηρακλειδών και η Ελληνική Ένωση για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση διοργανώνουν τέσσερα εισαγωγικά εργαστήρια για την αποτελεσματική επικοινωνία και την ειρηνική επίλυση συγκρούσεων.

Ο δεύτερος κύκλος εισαγωγικών εργαστηρίων «Λόγος και Σκέψη ΙΙ» εστιάζεται στην ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και δημιουργικής επίλυσης προβλημάτων και συγκρούσεων σε κάθε χώρο και περίσταση. Μέσα από τέσσερα καινοτόμα και ευρέως δοκιμασμένα προγράμματα, ειδικά σχεδιασμένα για μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι συμμετέχοντες θα διερευνήσουν τη σημασία της ακρόασης, της έκφρασης αναγκών και συναισθημάτων με κατάλληλο τρόπο, της διαχείρισης προβλημάτων με ψυχραιμία και αυτοπεποίθηση. Η επαφή με τη θεωρία επιτυγχάνεται βιωματικά μέσα από ατομικά και ομαδικά παιχνίδια, δραστηριότητες δημιουργικής σκέψης, επαφή με έργα τέχνης, παιχνίδια ρόλων και θεατρικές τεχνικές, προσομοίωση αληθινών καταστάσεων, δημιουργία ψηφιακών κόμικ και δραματοποίηση λογοτεχνικών κειμένων.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Σάββατο 9 Μαΐου 2015 │ «Γραφείον Ιδεών»©
Επίλυση προβλήματος και τεχνικές παραγωγής ιδεών

Ένα καινοτόμο πρόγραμμα που καλλιεργεί τον εναλλακτικό τρόπο σκέψης και ενθαρρύνει την παραγωγή πολλών, καλών και πρωτότυπων ιδεών. Οι συμμετέχοντες έρχονται σε επαφή με συγκεκριμένες τεχνικές παραγωγής ιδεών και στη συνέχεια αναλαμβάνουν ως «ειδικοί» να δώσουν λύσεις σε ποικίλα προβλήματα, να αξιολογήσουν, να προβλέψουν και, πρωτίστως, να συνεργαστούν και να συμμετάσχουν σε γόνιμο και δημιουργικό διάλογο. Στο εργαστήριο αξιοποιείται η μέθοδος «Μανδύας του Ειδικού», καθώς και τα ψηφιακά κόμικ, τα παιχνίδια ρόλων και ποικίλες προφορικές δραστηριότητες.

Εμψυχώτρια: Βάλια Λουτριανάκη

Σάββατο 16 Μαΐου 2015 │ Επικοινωνώ… άρα υπάρχω!
«Κάνε στους άλλους ό,τι θα ήθελες να κάνουν εκείνοι σε εσένα»

Ποια είναι τα 12 εμπόδια της επικοινωνίας; Πώς μπορώ να μάθω να  ακούω και να λέω τη γνώμη μου με τρόπο που οι άλλοι να με λαμβάνουν σοβαρά υπόψη; Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να λύνω τις διαφορές μου; (Σίγουρα όχι η φωνή μου!) Είναι δυνατόν μετά από μια σύγκρουση να μην υπάρχουν νικητές και ηττημένοι; Μέσα από ποικίλα παιχνίδια και δραστηριότητες ερχόμαστε σε μια πρώτη επαφή με το μοντέλο Gordon και αναπτύσσουμε δεξιότητες επικοινωνίας που επιτρέπουν να έχουμε αρμονικές και ποιοτικές σχέσεις στην οικογένεια και στο σχολείο.

Ο Gordon Training International (GTI) είναι ένας διεθνώς αναγνωρισμένος μη κερδοσκοπικός οργανισμός που ερευνά και εφαρμόζει εκπαιδευτικά προγράμματα για τις ανθρώπινες σχέσεις σε όλο τον κόσμο (σε 43 συνολικά χώρες). Η έδρα του βρίσκεται στην Ακτή Solana στην Καλιφόρνια, και ιδρύθηκε το 1962 από τον Dr. Thomas Gordon, παγκοσμίως αναγνωρισμένο και πολυβραβευμένο μαθητή του Carl Rogers και τρεις φορές υποψήφιο  για το Νόμπελ Ειρήνης. Στην Ελλάδα παρέχονται ήδη εργαστήρια για γονείς (Εργαστήριο Αποτελεσματικού Γονέα) και δασκάλους (Εργαστήριο Αποτελεσματικού Δασκάλου), καθώς και Εργαστήρια Αποτελεσματικής Ηγεσίας (http://www.gordonhellas.gr/index.html).

Εμψυχωτής: Αλέκος Παπάγος

Σάββατο 23 Μαΐου 2015 │ «Μη φοβάσαι! Μίλα!»
Πρόληψη της βίας μέσα από απόκτηση δεξιοτήτων επικοινωνίας

Περνώ συχνά δίπλα από παρέες που τσακώνονται. Βλέπω αδύναμα παιδιά να κατεβάζουν δειλά το κεφάλι. Κάποιες φορές είμαι κι εγώ ένα από αυτά. Κάποιες άλλες εκμεταλλεύομαι τη δύναμή μου. Τι συμβαίνει;  Τι να κάνω; Τι στάση να κρατήσω; Μέσα από τεχνικές θεάτρου μαθαίνω να είμαι ο εαυτός μου και να επηρεάζω θετικά και τους άλλους δρώντας ως διαμεσολαβητής.

Το πρόγραμμα «Νευρώνες Δύναμης» αποτελεί μια εναλλακτική πρόταση για την επίλυση των συγκρούσεων μεταξύ των μαθητών μέσα στο σχολείο. Αποβλέπει στο να βοηθήσει τις αντίπαλες πλευρές να επιλύσουν τις διαφωνίες τους με δημιουργικό και αμοιβαία ικανοποιητικό τρόπο. Εφαρμόζεται από μαθητές-διαμεσολαβητές οι οποίοι  αναλαμβάνουν να διαμεσολαβήσουν προτού μια διαφωνία να γίνει σύγκρουση ή ακόμη και όταν έχει γίνει, ώστε να αποκλιμακωθεί ειρηνικά.

Εμψυχώτριες: Μαρία Σφέτκου, Γιούλη Ρουμπέα

Σάββατο 30 Μαΐου 2015 │ Περπατώντας με τα παπούτσια σου!
Εργαστήρι επικοινωνίας και ενσυναίσθησης για γονείς και παιδιά

Στο α’ μέρος του εργαστηρίου θα ασχοληθούμε με την «Επικοινωνία δίχως βία». Μέσα από τον σχολιασμό ενός πρωτότυπου πίνακα, τη ζωγραφική, τα κινητικά παιχνίδια, τη σωματική έκφραση και το παιχνίδι ρόλων θα μάθουμε για την παρατήρηση, τα συναισθήματα , τις ανάγκες μας και τα διάφορα είδη επικοινωνίας, τη φωνή της καμηλοπάρδαλης (που εκπροσωπεί τη μη-βιαίη φωνή επικοινωνίας) και του τσακαλιού (που εκπροσωπεί τη βίαιη φωνή επικοινωνίας). Στο β’ μέρος θα μάθουμε τι σημαίνει η ενσυναίσθηση, δηλ. η ικανότητα να δούμε από την οπτική γωνία του άλλου, να προσπαθήσουμε να βιώσουμε τα συναισθήματά του και να επικοινωνήσουμε μαζί του, αποφεύγοντας οποιαδήποτε κριτική. Θα ακούσουμε και θα δούμε τις εικόνες της ιστορίας «Περπατώντας με τα παπούτσια σου», ενός ιδιαίτερου παραμυθιού που μας βοηθά να δούμε πόσο αναποτελεσματικό είναι να προσπαθούμε να δώσουμε έτοιμες λύσεις στους άλλους, όταν έχουν προβλήματα, αντί να τους ακούσουμε πραγματικά και να μείνουμε κοντά τους στη δυσκολία. Στο τέλος, όλοι μαζί, θα δραματοποιήσουμε το παραμύθι.

Τα εργαστήρια της Αέρινης Πόλης είναι ειδικά σχεδιασμένα για ομάδες γονέων και παιδιών. Στόχος τους είναι γονείς και παιδιά να διασκεδάσουν, να παίξουν και να μάθουν τρόπους επικοινωνίας και ενσυναίσθησης και εν τέλει να επικοινωνήσουν ευχάριστα και δημιουργικά μεταξύ τους.
Με την επιστημονική υποστήριξη του Κέντρου Έρευνας και Δράσης για την Ειρήνη (ΚΕΔΕ).

Εμψυχωτής: Αντώνης Μπέρτος

Σε ποιους απευθύνονται: Τα εργαστήρια απευθύνονται σε μαθητές Γ’-ΣT’ Δημοτικού & A’ Γυμνασίου

Σχεδιασμός εργαστηρίων: Βάλια Λουτριανάκη, φιλόλογος-εκπαιδευτικός (Αρσάκειο Ψυχικού), εκπαιδεύτρια ρητορικής και δημιουργικής σκέψης, DEA, υπ. Δρ (Ρητορική στην Εκπαίδευση)

Εμψύχωση εργαστηρίων (αλφαβητικά): Βάλια Λουτριανάκη

Αντώνης Μπέρτος, ψυχολόγος ΕΚΠΑ − εμψυχωτής, ειδικευμένος στο πρόγραμμα «Επικοινωνία δίχως βία, για σχολεία δίχως βία» (2011-2012) που διοργάνωσε το Κέντρο Έρευνας και Δράσης για την Ειρήνη (ΚΕΔΕ), υπό την αιγίδα του ΥΠΕΠΘ

Αλέκος Παπάγος, Σύμβουλος PCA, ICPS, University of Strathclyde, Glasgow UK, Εκπρόσωπος Gordon Training International στην Ελλάδα, Πιστοποιημένος Εκπαιδευτής PET, TET, LET, YET, TTT (Parent, Teacher, Leader, Youth Effectiveness Training, Train The Trainer)

Γιούλα Ρουμπέα, Φυσικός (Πρότυπο Πειραματικό Βαρβάκειο Λύκειο), Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, Phd, Msc, συντονίστρια του προγράμματος μαθητικής διαμεσολάβησης «Νευρώνες Δύναμης»

Μαρία Σφέτκου, Εκπαιδευτικός, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, πρώην μέλος του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Ανατολικής Αττικής, συντονίστρια του προγράμματος μαθητικής διαμεσολάβησης «Νευρώνες Δύναμης»

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ