Τα 30 έργα τέχνης που παρουσιάζονται στη γκαλερί, έχουν δημιουργηθεί από την καλλιτέχνη ειδικά για τη συγκεκριμένη έκθεση και τονίζουν τη μοναδική της πρακτική και δημιουργική φύση.
Ζώντας σε μια νέα απαιτητική πραγματικότητα συνεχών περιορισμών και απαγορεύσεων, η έκθεση αυτή μας παροτρύνει να αναθεωρήσουμε και να αμφισβητήσουμε την αντίληψή μας γύρω από την τέχνη σκεπτόμενοι αντισυμβατικά. Η Manon Steyaert δίνει την ευκαιρία στο κοινό να αναλογιστούν την ιδέα του πίνακα ως γλυπτό, του γλυπτού ως πίνακα και την όλη σχέση μεταξύ των δυο μέσων δημιουργώντας έργα που δεν ανήκουν σε μια μόνο κατηγορία.
To ‘’Point de Vue’’ που στα Αγγλικά σημαίνει «Point of View» και στα ελληνικά «Οπτική γωνία» , είναι ένα θέμα που η Steyaert πιστεύει ότι είναι ιδιαίτερα εμφανές και χαρακτηρίζει την πρακτική της τη συγκεκριμένη περίοδο. Μέσα από το σύνολο της δουλειάς, η καλλιτέχνης προσκαλεί το κοινό να αναθεωρήσει την οπτική του σχετικά με τα μέσα της ζωγραφικής και της γλυπτικής καθώς τα ενώνει ώστε να δημιουργήσει ένα μέσο σε σύγχυση.
Τον τελευταίο χρόνο η εικαστικός χρησιμοποιεί κυρίως σιλικόνη στα έργα της, ένα υλικό που προσδίδει ένα στρώμα, σχεδόν λαχταριστής επένδυσης στις πλίνθους της, με αποτέλεσμα οι ημιδιάφανες συνθέσεις της σχεδόν να αιρούνται μπροστά από τον θεατή.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Ενώ αυτό το υλικό συνεχίζει να τη γοητεύει, υπάρχει ένα μέρος κατά τη δημιουργική διαδικασία που θα ήθελε να αλλάξει. Το γεγονός ότι η ανθρωπινη μορφή είναι πάντα παρούσα στην κατασκευή του υλικού αλλά πολύ λιγότερο εμφανές στο τελικό αποτέλεσμα είναι ο κύριος λόγος που την οδήγησε να δημιουργήσει τις ακουαρέλες και τα μεγάλα έργα που περιέχουν τα σημάδια ανθρώπινου στοιχείου.
Έτσι, η εικαστικός δημιουργεί τα έργα όπου η ανθρώπινη γραφή είναι πιο ορατή, προκειμένου να κάνει τον θεατή να αισθανθεί την παρουσία της μέσα από τη δουλειά της.
Κατά τη διαδικασία της δημιουργίας των συγκεκριμένων έργων, τα οποία σε πρώτη ανάγνωση θα χαρακτήριζε κανείς γλυπτά, η Στιούαρτ ένιωσε μία ισχυρή σύνδεση με τη ζωγραφική υπόσταση τους και καθοδηγήθηκε από αυτήν για την ολοκλήρωση τους.
Χρησιμοποιώντας έντονα χρώματα, η καλλιτέχνης τραβάει την προσοχή του θεατή, φέρνοντάς τον πιο κοντά στο έργο, επιτρέποντάς του να αναλύσει την επιφάνεια για να τον μπερδέψει στη συνέχεια ως προς αυτό που κοιτάζει.
Τα νεότερα έργα τέχνης που περιλαμβάνονται στο “Point de Vue” είναι διπλού χρώματος πλακάκια σιλικόνης. Χρησιμοποιώντας έναν πιο σκούρο και πιο ανοιχτό τόνο, η καλλιτέχνης αναδεικνύει τις γραμμές που διατρέχουν το έργο. Αυτά τα πλακάκια ήταν εμπνευσμένα από τα κεραμίδια που συνέλεξε η Steyaert καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής της στην Πορτογαλία το 2020 για ένα artist residency. Καθώς βλέπει τα κεραμίδια ως δομικά στοιχεία για μια μεγάλη κατασκευή, τα πλακάκια σιλικόνης της Steyaert λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή ως ένα είδος δομικών στοιχείων για να τελειοποιήσει το έργο. Τα κεραμίδια είναι μια απτική και τρισδιάστατη αναπαράσταση της ακουαρέλας, βγάζοντας το γλυπτό μέσα από τον πίνακα.
Το “Point de Vue” προσκαλεί τους θεατές να μιλήσουν ανοιχτά για αυτό που νομίζουν ότι βλέπουν. Η ιδέα που κρύβεται πίσω από ένα έργο τέχνης είναι η πραγματική περιέργεια της Steyaert, ενώ όπως αναφέρει η ίδια, η τέχνη σπάνια περιορίζεται σε μια μόνο ιδέα. Η Steyaert δέχεται με ενθουσιασμό την οπτική των επισκεπτών ως προς τη δουλειά της ενώ προσπαθεί να την ενσωματώσει με έναν συνδυασμό υλικών και χρωμάτων.
H Manon Steyaert, [Γαλλίδα (Γεν. 1996)], ζει και εργάζεται στο Λονδίνο. Η καλλιτέχνης ολοκλήρωσε το πρώτο έτος foundation στο CSM, 3 έτη πτυχίου Fine Art στο CSM (2015-2018) και ένα έτος μεταπτυχιακό Fine Art στο Chelsea College of Art (2018-2019). Θέλοντας να δουλέψει αρχικά στο χώρο της μόδας, η Steyaert βρίσκει έμπνευση από τα υφάσματα και τις δυνατότητές τους να δημιουργούν φόρμες, συνδέοντάς τα με τον καμβά και τη σχέση μεταξύ μορφής και δομής. Θέλοντας να δει τα υλικά της να ζουν από μόνα τους, ‘’όρθια στα πόδια τους’’ μακριά από το καμβά, η Steyaert διερευνά αυτήν την ιδέα μέσω της εγκατάστασης με μεγαλύτερα έργα σιλικόνης. Ενώ στρώνει χρωματιστά φύλλα σιλικόνης το ένα πάνω στο άλλο, τυλιγμένα γύρω από τον καμβά, η καλλιτέχνης δημιουργεί έναν τρισδιάστατο διαχωρισμό χρωμάτων μέσα στο πίνακα.
Πέννυ Νικολάου, επιμέλεια έκθεσης και κείμενο
Η είσοδος στη γκαλερί την ημέρα των εγκαινίων, θα γίνεται με αποδεικτικό εμβολιασμού ή νόσησης.