Μαρία Λάππα: Ανάγκη για διακαλλιτεχνικότητα, πρωτοπορία και ανεξαρτησία της τέχνης

Η Μαρία Λάππα από τη διοργανωτική ομάδα του Hybrid in the City Performance Festival γράφει στο CultureNow για το πρόγραμμα και τους στόχους της 1ης έκδοσης του φεστιβάλ.

To “Hybrid in the city” γεννήθηκε από ιδέα και μια ανάγκη του Κωνσταντίνου Παυλίδη – καλλιτεχνικού διευθυντή του Θεατρού Noūs – για την δημιουργία μιας εναλλακτικής Avant Grarde σκηνής στους κόλπους του θεάτρου Noūs, ξεκινώντας το εγχείρημα αυτό με επίσημο προσκεκλημένο τον Olivier de Sagazan, με τον οποίο συνεργάζομαι τα τελευταία χρόνια. Επικοινώνησα πάραυτα με τον Olivier o οποίος δέχτηκε με χαρά την πρόσκληση και έτσι ξεκινήσαμε να σχεδιάζουμε την επιμέλεια των έργων που θα πλαισιώσουν το φεστιβάλ.

Τη ίδια περίοδο ο Κωνσταντίνος είχε ξεκινήσει την δημιουργία του έργου του Kandinsky Research το οποίο αποτελεί την πρώτη εικαστική παραγωγή του θεάτρου Nous η οποία θα εγκολπώνονταν στο Φεστιβάλ, όπως και έγινε.

 Η επιλογή των καλλιτεχνών έγινε με άξονα την υβριδική- διακαλλιτεχνική τους φύση και με συγκολλητική ουσία τον πηλό στην πλειοψηφία τους. Πρότεινα στον Κωνσταντίνο τέσσερις αγαπημένους καλλιτέχνες ελληνικής καταγωγής μέλη του Movement Research Project με διεθνή καριέρα και έδρα στο εξωτερικό στην πλειοψηφία τους και εκείνος με την σειρά του μου πρότεινε άλλους δύο. 

Ο Δημήτρης Φεσσάς με το Arborythmia επιθυμεί να δημιουργήσει επί σκηνής ένα οικοσύστημα μεταξύ κίνησης, ζωντανής μουσικής σύνθεσης και φυσικών υλικών, διερευνώντας τις ψυχοσωματικές καταστάσεις του ανθρώπου σε άμεση σύνδεση με τις βιολογικές διαδικασίες των δέντρων. Ο Georgio Κεχαγιάς καλλιτέχνης και ανθρωπολόγος με έδρα το Βερολίνο με το «La Medicina Urbana» θέτει το ζήτημα της λεηλασίας του φυσικού περιβάλλοντος με νεοφιλελεύθερα καπιταλιστικά μέσα σε ένα ευρύτερο πλαίσιο κλιματικής καταστροφής σε μια performance ανοιχτή σε ερμηνείες.

La medicina urbana του Georgio Κεχαγιά

Ο πολυμήχανος Myrgon με το «Hlios» φιλοτεχνεί μια εικαστική τελετουργία που ακροβατεί ανάμεσα στο οικείο και το ανοίκειο, το ιερό και το βέβηλο, την ομορφιά και τον τρόμο, ενώ ο Βαγγέλης Μπίσκας χορευτής και ερευνητής με έδρα την Ολλανδία στο «In Between» με μοναδικό υλικό το σώμα του διαπραγματεύεται την παρουσία του, ταλαντευόμενος σε ένα παιχνίδι ανάμεσα στο εσωτερικό κίνητρο και την εξωτερική συσχέτιση σε μια performance χορού με έντονα στοιχεία σωματικού θεάτρου.

Το φεστιβάλ επίσης πλαισιώνουν και άλλοι εξαιρετικοί δημιουργοί όπως ο γνωστός σε όλους ηθοποιός Γεράσιμος Γεννατάς με την performance «Ιλιάς» όπου διαβάζει την τρίτη Ραψωδία της Ιλιάδας, ενσαρκώνοντας τα πολυάριθμα πρόσωπα του ομηρικού έπους και ερμηνεύει, μαζί με την Μάρια Φλωράτου, το ηχητικό τοπίο της αφήγησης. Και τέλος η Αθανασία Τσάτσου Performer και εικαστικός με το έργο της «Τhe Human Seed», η οποία εξερευνά τη σχέση του ανθρώπου με τη φύση μέσα από το τραύμα της γέννησης. Το βρέφος ως «άγραφος πίνακας» (tabula rasa) διαμορφώνει σταδιακά τη συνείδησή του, όπως ένα σχέδιο στο χαρτί που διαρκώς δουλεύεται. Η συνεχής παρατήρηση της φύσης οδηγεί στην συνειδητοποίηση της απολυτότητας των στερεοτύπων που διέπουν τον ανθρώπινο κόσμο.

“The Human Seed” της Αθανασίας Τσάτσου

Ευελπιστούμε το Φεστιβάλ να αγκαλιαστεί από την πόλη καθώς αποτελεί μια αυτόνομη προσπάθεια χωρίς σπόνσορες, για να μπορέσει να πάρει ζωή και να θεσμοθετηθεί κάθε χρόνο. Έχουμε ανάγκη στην Ελλάδα από φρέσκιες ιδέες, από διακαλλιτεχνικότητα, πρωτοπορία καθώς και την ανεξαρτησία της τέχνης από τα μεγάλα ιδρύματα που διεκδικούν όλο και περισσότερο ζωτικό χώρο, επισκιάζοντας της μικρότερες καλλιτεχνικές σκηνές της Αθήνας.

Διαβάστε επίσης:

Το 1ο Hybrid in the City Performance Festival έρχεται στο Θέατρο Noūs

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ