Οι Kalfayan Galleries της Θεσσαλονίκης (Προξένου Κορομηλά 43) παρουσιάζουν την έκθεση της Μαρίας Λοϊζίδου …
με τον τίτλο «Privileged Access» από το Σάββατο, 17 Σεπτεμβρίου 2011.
Στις παρούσες συνθήκες και με όσα συμβαίνουν γύρω μας αλλά και πιο συγκεκριμένα στην πόλη της Θεσσαλονίκης (3η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης) η Μαρία Λοϊζίδου αντιμετωπίζει την έκθεση στην γκαλερί Καλφαγιάν στη Θεσσαλονίκη σαν μία πρόκληση για να δημιουργήσει κάτι ιδιαίτερο και μοναδικό στον χώρο της γκαλερί.
Πρόκειται για μια κατασκευή στο χώρο ενός κλειστού δωματίου προσαρμοσμένου στις διαστάσεις της γκαλερί με τρόπο που να αποτελεί μέρος της αρχιτεκτονικής της διαρρύθμισης και συγχρόνως να αποτελεί τοπίο, αλλά και νεκρή φύση. Αυτή η αλληλεπίδραση του τοπίου με τον χώρο δημιουργεί και τις συνθήκες προσδιορισμού της προσβασιμότητας του θεατή απέναντι στο αντικείμενο που καλείται να παρατηρήσει.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Η ‘προνομιούχα πρόσβαση’ σε ένα κατά τα άλλα κλειστό χώρο γίνεται αντιληπτή μέσα από μια υποθετική προσπέλαση των ερμητικά κλειστών ανοιγμάτων, πόρτας και παραθύρου, με το εύθραυστο χάρτινο τούβλο που υποστηριζόμενο από την αυστηρά γεωμετρική του τοποθέτηση προκαλεί εμπόδιο στο θεατή και συγχρόνως τον προκαλεί να δοκιμάσει το μέγεθος της μη απαγόρευσης. Μαζί με το μικρό άνοιγμα, παρατηρητήριο, που του επιτρέπει να αντιληφθεί το μακρινό αντικείμενο που βρίσκεται μέσα στο κλειστό χώρο, συνωμοτούν για την ευνοϊκή αυτή στιγμή που η αίσθηση των πραγμάτων είναι ένα ζήτημα ανοικτό σε όλους.
Η Μαρία Λοϊζίδου σπούδασε πλαστικές τέχνες στη Σχολή Καλών Τεχνών της Λυών. Συνεργάζεται με ιδρύματα, σχολές τέχνη, γκαλερί και μουσεία κυρίως στο Παρίσι καθώς επίσης στη Νέα Υόρκη και στο Düsseldorf. Από το 1991 έως σήμερα η παρουσία της στα Ελληνικά εικαστικά δρώμενα είναι επίσης δυναμική. Στις πρόσφατες εκθέσεις της περιλαμβάνονται η ατομική της, ‘Living Small’, στο Μουσείο Μπενάκη το 2008 στην Αθήνα και η συμμετοχή της στη 2η Μπιενάλε Θεσσαλονίκης το 2009, με τα έργα ‘Eucalyptus’ στο Βυζαντινό Μουσείο και ‘La Dantellière’.
Εκπροσώπησε την Κύπρο στην 12η Μπιενάλε Καΐρου 2010 με το έργο ‘Digitali’s, καθώς επίσης και στη Μπιενάλε Βενετίας το 1986 με τη βιντεο-εγκατάσταση ‘Ο μύθος της Αριάδνης σε τρεις πράξεις’. Το έργο της διαπραγματεύεται θέματα που απασχολούν τον άνθρωπο μέσα στην καθημερινότητά του και απομονώνουν στιγμές συνδιαλλαγών του «άλλου», του άλλου μας εαυτού, των σχέσεων γενικά που καταγράφουν και υποστηρίζουν τη δύναμη της ευθραυστότητας.
Η Λοϊζίδου εργάζεται επίσης για την πραγματοποίηση δημόσιων έργων τέχνης σε εξωτερικούς χώρους, όπως η εγκατάσταση ‘L’apparition des anges’, 2007, σε συνεργασία με τον αρχιτέκτονα Αλέξανδρο Τομπάζη, για την είσοδο της εκκλησίας της Αγίας Τριάδας στη Φάτιμα της Πορτογαλίας.
Kalfayan Galleries Θεσσαλονίκης: Από 17 Σεπτεμβρίου 2011