Η επιμελήτρια Ευαγγελία Καϊράκη σημειώνει για την έκθεση:

Drops

Το υγρό στοιχείο. Θεραπευτικό και εξαγνιστικό, προαιώνιο και θεμελιώδες στην ιωνική φιλοσοφία. Η «θεϊκή ουσία» κατά την κοσμογονία, συμπυκνώσεις του πρωταρχικού ύδατος η κυτταρική και η κοσμική ύλη, αλλά και τα άυλα στοιχεία του σύμπαντος.

Αφορμώμενη από το ζωογόνο ύδωρ και την αδιάλειπτη ανακύκλωσή του στην υδρόσφαιρα, τον αιθέρα και το έδαφος, η εικαστικός και performer, Μαρίνα Κορέλλη παρουσιάζει στη δεύτερη ατομική της έκθεση την παρούσα ενότητα έργων, προσομοιώνοντας- σε μια οντολογική ανάγνωση -τον υδρολογικό κύκλο της μητέρας φύσης με τον πάρισο ανθρώπινο βίο που έχει σαν απαρχή τη θαλπωρή του αμνιακού σάκου και τη σύσταση της οργανικής ύλης σε ένυδρες ενώσεις και ως κατάληξη τη ρευστοποίησή της, για να επανέλθει νομοτελειακά σαν αστερόσκονη στο σύμπαν σε μια αναπόδραστη εντροπία.

Αρχέτυπο, λοιπόν, το νερό, «το νήρον ύδωρ» της αρχαίας γραμματείας ή το «νεαρόν» της βυζαντινής, που αναβλύζει σαν τη νεογνική ζωή καθάριο και γάργαρο από την πηγή, για να εξαχνιστεί από τη θερμότητα, να στερεοποιηθεί σε μάζα στην ατμόσφαιρα και επόμενα να επιστρέψει στον υδροφόρο ορίζοντα, όπως του «κύκλου τα γυρίσματα» της ειμαρμένης «π΄ ανεβοκατεβαίνουν» σε έναν αλληγορικό παραλληλισμό. Γραμμικές μονάδες που μοιάζουν με υδάτινες σταγόνες αιωρούμενες, περιστρεφόμενες, συμπλεκόμενες ή σε πτωτική πορεία σαν να έλκονται από την ενέργεια της γης, οργανώνονται σε ακαθόριστο χώρο, που συνδυάζει με γόνιμο τρόπο τις μορφοπλαστικές αναζητήσεις της αφαιρετικής τέχνης με την ανατολική καλλιγραφία, για να μεταφέρουν τα εσωτερικά οράματα της καλλιτέχνιδας και ακολούθως, να μεταβάλουν τη ζωγραφική επιφάνεια σε μια εικόνα άχρονη -σχεδόν- με πρόδηλες συμβολικές προεκτάσεις. Ανεικονική η εικαστική προσέγγιση σκόπιμα, όπως άλλωστε άχρωμο, άγευστο, άοσμο, ανόργανο στη χημική του σύσταση, το νερό. Μόνο στερητικά -α προσδιορίζουν επιθετικά το πλέον ζωτικό και ενεργειακό στοιχείο του σύμπαντος, μια παραδοξότητα που βρίσκει επίσης παράλληλο στον ανθρώπινο βίο, ο οποίος συντίθεται από μεταπτώσεις, αντιθέσεις και ακροβολισμούς στην αναπόφευκτη διαδρομή του από την ηδονή προς την οδύνη.

Σταγόνες, λοιπόν, δοσμένες με μουσικό τόνο στους καμβάδες, σαν τον ήχο της φθινοπωρινής βροχής στο περβάζι, σαν τις εαρινές δροσοσταλίδες της αυγής στα νούφαρα και τα γιασεμιά, σαν τη μυρωδιά του νοτισμένου χώματος μετά τη νεροποντή, μια συναισθητική εικαστική πρόταση που η Μαρίνα Κορέλλη ευαίσθητα και λυρικά, στοχαστικά και αναστοχαστικά εισηγείται.

-Ευαγγελία Θ. Καϊράκη (Ιστορικός της Τέχνης)

Μαρίνα Κορέλλη

Η Μαρίνα Κορέλλη είναι εικαστικός, ηθοποιός και perfomer.

Γεννήθηκε στον Πειραιά. Αποφοίτησε από τη Ανωτέρα Δραματική Σχολή «Τράγκα» το 2000 και στη συνέχεια παρακολούθησε σεμινάρια υποκριτικής (Master Class) με τον Ανδρέα Μανωλικάκη και τη Λένα Φιλίπποβα και θεατρικό παιχνίδι «Μάτα Μάρα» στο Εθνικό Θέατρο. Έχει εμφανιστεί σε κεντρικές θεατρικές σκηνές στην Αθήνα σε έργα ρεπερτορίου υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Δημήτρη Κολλάτου, ενώ το 2001 επιλέχθηκε ως η κορυφαία του χορού στις Τρωάδες του Ευριπίδη στο θέατρο Σέττας σε σκηνοθεσία Δ. Παπακωνσταντίνου. Ως ηθοποιός εμφανίστηκε και στον κινηματογράφο σε ελληνικές και διεθνείς παραγωγές, αλλά και σε διαφημιστικά spots, ενώ εργάστηκε ως συντονίστρια και εμψυχώτρια σε θεατρικό παιχνίδι στο Λονδίνο και στην Ελλάδα, σε παιδιά με ΔΕΠΠΥ. Παράλληλα με την υποκριτική, η Μαρίνα Κορέλλη ασχολείται ως conceptual artist με τη ζωγραφική, τις σωματικές δράσεις και τα πολυμέσα, συμμετέχοντας κατά καιρούς σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, παρουσιάζοντας ως perfomer δρώμενα σε θεατρικές σκηνές και εναλλακτικούς χώρους, ενώ χρησιμοποιεί τη βιντεοτέχνη ως μέσο έκφρασης για να καταγράψει τις δράσεις της. Το 2022, παρουσιάστηκε η πρώτη ατομική της έκθεση στον Ελληνογαλλικό Σύνδεσμο στο Κολωνάκι. Το καλοκαίρι του 2022, συμμετείχε στο σεμινάριο performance “Cleaning the house” από το ΜAI Institute με την καθοδήγηση της Marina Abramovic.