Μάρω Φασουλή – Από τον αγκώνα ως τον καρπό: Έκθεση στο Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων

Την ατομική έκθεση της Μάρως Φασουλή, με τίτλο «Από τον αγκώνα ως τον καρπό», παρουσιάζει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων(ΟΠΑΝΔΑ) στο Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων.

Στη νέα της δουλειά η Μάρω Φασουλή (γ. 1980) συνδιαλέγεται με τη λαϊκή τέχνη. Χρησιμοποιώντας πολύχρωμα νήματα, υφαντά, πανί και καλάμια, η καλλιτέχνις φτιάχνει επιτοίχια έργα και γλυπτά εμπνευσμένα από τα αποτροπαϊκά ξόανα.

Όπως σημειώνει η ίδια:

Η τελευταία μου δουλειά, με τίτλο «Από τον αγκώνα ως τον καρπό», αφορά στις ενσώματες πρακτικές της μέτρησης. Τ ο έργο αντλεί από την παράδοση της υφαντικής, η οποία ανά τους αιώνες έχει αποτελέσει ένα από τα πιο σημαντικά πεδία της γυναικείας εργασίας, εστιάζοντας στο πώς χρησιμοποιείται ως μέτρο σε αυτή το ίδιο το σώμα.

Ειδικότερα, η μέθοδος που χρησιμοποιώ είναι η παραδοσιακή μέτρηση μέσα από το τύλιγμα του νήματος γύρω από τον πήχη. Μέθοδος που αποτελεί συνάμα μέτρο και μονάδα μέτρησης της παραδοσιακής υφαντικής («ένας πήχης ύφασμα») . Μέσα από αυτή την εστίαση στη μετρητική διαδικασία, επικεντρώνομαι στην ίδια την πρακτική της ύφανσης, αφήνοντας κατά μέρους τη διακοσμητική διάσταση του τελικού αποτελέσματός της, δηλαδή του υφαντού.

Στα γλυπτά συχνά αφήνω φανερά στον/ην θεατή/τρια στοιχεία – όπως τα μάλλινα κρόσσια, τα κοψίματα (οπές), κ.ά. – τα οποία στην παραδοσιακή υφαντική είναι εγκιβωτισμένα στο υφαντό, αποκρύπτοντας τη διαδικασία παραγωγής τους. Εδώ, τα κομμάτια υφάσματος (κρόσσια) δεν οριοθετούν το τελείωμα του υφαντού, αλλά βρίσκονται διάσπαρτα στο έργο, υποδηλώνοντας μια διαδικασία σε εξέλιξη που κάνει ορατά τα δομικά του στοιχεία. Ξανακοιτάζω αυτή την παραδοσιακή τέχνη με τους όρους της ίδιας της πρακτικής, φέρνοντας στην επιφάνεια σχέσεις μεταξύ ενσώματων πρακτικών, εργασίας και φύλου.

Παράλληλα, διατυπώνω ένα «άλλο» λεξιλόγιο ως προς το αισθητικό πλαίσιο της παραδοσιακής υφαντικής, κάτι που σταθερά με ενδιέφερε. Με αφορμή ένα άλλο λαϊκό αφήγημα, τα λεγόμενα αποτροπαϊκά ξόανα, που σκοπό τους είχαν την προστασία από κάθε είδους φόβο, εστιάζω στην έννοια της φιγούρας, σε πλήρη όμως έκταση , και συγκεκριμένα σ τη δική μου, καθώς το μέγεθός μου καθορίζει και το δικό τους. Τα υλικά μου, νήματα, υφαντά και καλάμια , είναι όλα τους αρκετά χαρακτηρισμένα σε κάθε μορφή λαϊκής τέχνης. –Μάρω Φασουλή

Επιμέλεια έκθεσης: Χριστόφορος Μαρίνος, ιστορικός τέχνης, επιμελητής εικαστικών εκθέσεων και δράσεων του ΟΠΑΝΔΑ

Μάρω Φασουλή

Η Μάρω Φασουλή σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (2000 – 200 5). Το 2009 ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Τμήμα Εικαστικών Τεχνών της ΑΣΚΤ. Έχει παρουσιάσει δουλειά της στην ατομική έκθεση «Picnic στη Βόρεια Κορέα» , CAN G allery , Αθήνα (2017), καθώς και σε ομαδικές εκθέσεις.

Ενδεικτικά : «Διαμονή» , Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας, Παλιά Δημοτικά Λουτρά, Πάτρα (2009) · «Placement – M isplacement – D isplacement» , ReMAP KM3, Γκαλερί ΑΔ, Αθήνα (2011) · «Σημείο Φυγής» , Πεδίο Δράσης Κόδρα , Θεσσαλονίκη (2012 ) · «Αρχιτεκτονικό Αντικείμενο» , Ιλεάνα Τούντα, Αθήνα (2013 ) · «Προς Τήνο» , Πολιτιστικό Ίδρυμα Τήνου, Τήνος (2013 ) · «Εκ Νέου» , Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Αθήνα (2013) · «Αστοχία» , The Symptom Project , Παλιό Νοσοκομείο Άμφισσας, Άμφισσα (2014) · «Ελάχιστη Δομή», Ρομάντσο, Αθήνα (2014) · «Face to Phase» , Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, Αθήνα (2017 ) · «Τα Δημώδη», Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη», Αθήνα (2019).

Είναι ιδρυτικό μέλος της εικαστικής ομάδας Under Cons truction (2008), με την οποία έχει συμμετάσχει σε εκθέσεις, residencies και performances στην Ελλάδα και σ το εξωτερικό.

Ενδεικτικά: παρουσίαση του έργου «Άντερ Κονστράξιον», Πεδίο Δράσης Κόδρα, Θεσσαλονίκη (2008) · Athens Biennale «OMONOIA» , Ξενοδοχείο Μπάγκειον, Αθήνα (2015) · «Our Livingroom, My Livingroom», Αθήνα (2008) · «ΕΧΙΤ» , Zone D, Αθήνα (2008) · Athens Biennale «Monodrome», Διπλάρειος Σχολή, Αθήνα (2011 ) · «Beautiful World, Heavenly Creation vol . I», Open Lido, Βενετία (2009) · «In Real Time», Beautiful World, Heavenly Creation vol . II, Δημοτική Αγορά Κυψέλης, Αθήνα (2010 )· «Self as a Stage», ReMap KM3, Αθήνα (2011) · «NLP», Θέατρο Εμπρός , Αθήνα (2012) · «Άγνωστος Καλλιτέχνης», Διεθνές Φεστιβάλ Μολύβου, Μόλυβος (2015


Στον εκθεσιακό χώρο θα τηρηθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για την τήρηση των υγειονομικών κανόνων, αλλά και των κανόνων λειτουργίας των χώρων, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας. Η χρήση ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική κατά την παραμονή του κοινού στον εκθεσιακό χώρο.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ