Το Masterclass διοργανώνει ο Σύλλογος Οι Φίλοι της Μουσικής και θα διεξαχθεί από τις 22 μέχρι και τις 25 Μαΐου 2023 στους χώρους του Συλλόγου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Διδασκαλίας και Αίθουσα «Γιάννης Μαρίνος», πρώην Πολυχώρος).

Στο πιάνο, ο εξαιρετικός Δημήτρης Γιάκας.

Οι σπουδαστές που θα επιλεγούν θα έχουν την ευκαιρία να διδαχθούν δύο άριες της επιλογής τους, τις οποίες θα παρουσιάσουν στη συνέχεια ενώπιον κοινού, στις συναυλίες που θα ακολουθήσουν, την Τρίτη 23 και την Πέμπτη 25 Μαΐου στις 20:30 στους χώρους του Συλλόγου στο Μέγαρο. Η διδασκαλία θα εστιάσει στην τεχνική του τραγουδιού, η οποία αποτελεί την ασφαλή βάση και προϋπόθεση κάθε ερμηνείας.

Προϋποθέσεις συμμετοχής

Οι νέοι λυρικοί καλλιτέχνες, άντρες και γυναίκες, επιπέδου τουλάχιστον Α΄ Ανωτέρας, θα πρέπει να στείλουν μέχρι τις 20 Απριλίου στο sfm@megaron.gr απλή αίτηση συμμετοχής και ένα link με βιντεοσκόπηση μίας άριας της επιλογής τους, καθώς επίσης τα στοιχεία επικοινωνίας τους και ένα σύντομο βιογραφικό. Όσοι επιλεγούν να συμμετέχουν στο masterclass θα έχουν προετοιμάσει μία άρια του Μότσαρτ και δύο ακόμη της επιλογής τους από το ιταλικό, το γαλλικό ή το γερμανικό ρεπερτόριο.

Πρώτο Γκρουπ συμμετεχόντων
Δευτέρα 22/5, 16:00-20:00 & Τρίτη 23/5, 15:00-20:00

Ο κάθε ένας από τους 8 ενεργούς συμμετέχοντες που θα επιλεγούν θα παρακολουθήσει δύο 20λεπτα μαθήματα με την Χριστίνα Πουλίτση, ένα την Δευτέρα και ένα την Τρίτη. Στη μέση και στο κλείσιμο της κάθε ημέρας, η κα Πουλίτση θα δώσει κάποιες γενικές παρατηρήσεις σε όλους τους συμμετέχοντες.

Μετά το τέλος και της δεύτερη ημέρας θα ακολουθήσει συναυλία των 8 συμμετεχόντων.

Δεύτερο Γκρουπ συμμετεχόντων
Τετάρτη 24/5, 16:00-20:00 & Πέμπτη 25/5, 15:00-20:00

Ο κάθε ένας από τους 8 ενεργούς συμμετέχοντες που θα επιλεγούν θα παρακολουθήσει δύο 20λεπτα μαθήματα με την Χριστίνα Πουλίτση, ένα την Τετάρτη και ένα την Πέμπτη. Στη μέση και στο κλείσιμο της κάθε ημέρας, η κα Πουλίτση θα δώσει κάποιες γενικές παρατηρήσεις σε όλους τους συμμετέχοντες.

Μετά το τέλος και της δεύτερη ημέρας θα ακολουθήσει συναυλία των 8 συμμετεχόντων.

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΟΥΛΙΤΣΗ

«Η φωνή της Ελληνίδας υψιφώνου Χριστίνας Πουλίτση έχει σώμα και είναι αξιοσημείωτη στην κολορατούρα. Φτάνοντας τις υψηλές νότες με απαράμιλλη ευκολία, παντρεύει τον έλεγχο της τεσιτούρας με μια ασυνήθιστα πλούσια φωνή, η οποία αντηχούσε στον χώρο συναρπαστικά» (Seen and heard International).

Η Χριστίνα Πουλίτση έχει καθιερωθεί διεθνώς σε μερικά από τα μεγαλύτερα λυρικά θέατρα του κόσμου. Ενώ συγκαταλέγεται στις καλύτερες παγκοσμίως ερμηνεύτριες της Βασίλισσας της νύχτας στον Μαγικό Αυλό του Μότσαρτ, ρόλο που έχει τραγουδήσει στη Βασιλική Όπερα του Λονδίνου, στο θέατρο Μπολσόι της Μόσχας, στην Όπερα της Ρώμης, στο Εθνικό Θέατρο του Τόκυο, στο Σιάτλ, τη Βαρκελώνη, το Παρίσι, το Βερολίνο, τη Δρέσδη, τη Μπολόνια, την Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία κ.α, οι συνεργασίες της με διάσημους μαέστρους όπως ο σπουδαίος Ζούμπιν Μέτα και ο Τζιαναντρέα Νοζέντα έχουν κατά πολύ διευρύνει το ρεπερτόριό της.

Με τον Ζούμπιν Μέτα -τον οποίο και θεωρεί μέντορά της- και με την Φιλαρμονική Ορχήστρα του Ισραήλ έχει συνεργαστεί επανειλημμένως, ενώ υπό τη διεύθυνσή του έχει ερμηνεύσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Τζίλντας στον Ριγολέττο του Βέρντι στην Όπερα της Φλωρεντίας. Τον ίδιο ρόλο ερμήνευσε στην Εθνική Λυρική Σκηνή το 2013, για τον οποίο και τιμήθηκε από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών με το βραβείο καλύτερης πρωτοεμφανιζόμενης καλλιτέχνιδας. Έκτοτε, έχει επαναλάβει τον ρόλο το 2017 και το 2022 στην καινούρια παραγωγή της Κατερίνας Ευαγγελάτου στο Ηρώδειο στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, στο Ντίσελντορφ κ.α. Υπό τη διεύθυνση του Τζ. Νοζέντα έχει ερμηνεύσει στο Ισραήλ Κονστάντσε /Απαγωγή απ’το Σεράι του Μότσαρτ, τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο Αηδόνι του Ι. Στραβίνσκι στο Φεστιβάλ της Στρέζα και έχει κάνει μαζί του περιοδεία στην Ισπανία και την Πορτογαλία. Η συνεργασία τους κορυφώνεται με την ηχογράφηση και βιντεοσκόπηση των Κάρμινα Μπουράνα το 2024 στο Λονδίνο με την Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου.

Η φωνή και ερμηνεία της Χριστίνας Πουλίτση αναδείχθηκε και καθιερώθηκε στον χώρο του bel canto μέσα από τους εμβληματικούς ρόλους της Λουτσία ντι Λαμερμούρ του Ντονιτσέτι, ρόλο που ερμήνευσε με μεγάλη επιτυχία στην πρώτη συμπαραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με την Βασιλική Όπερα του Λονδίνου σε σκηνοθεσία της Κέιτι Μίτσελ, και της Βιολέτα Βαλερί στην Τραβιάτα του Βέρντι που τραγούδησε στην Κρατική Όπερα του Αμβούργου. Έχει επίσης ερμηνεύσει Υπνοβάτιδα του Μπελίνι και Μανόν του Μασνέ στην ΕΛΣ, Κοντέσσα ντι Φολεβίλ /Το ταξίδι στη Ρεμς στο Φεστιβάλ Ροσσίνι του Πέζαρο, Ιταλίδα τραγουδίστρια στο Καπρίτσιο του Ρ. Στράους κοντά στη Ρενέ Φλέμινγκ υπό τον Κρίστιαν Τήλεμαν στην Κρατική Όπερα της Δρέσδης, Παμίρα / Η πολιορκία της Κορίνθου, Αδελφή Κονστάνς στους Διαλόγους Καρμηλιτισσών του Πουλένκ, Αντέλε, Μουζέτα κ.ά. Είναι στενή συνεργάτιδα του διάσημου Αυστραλού σκηνοθέτη Μπάρρη Κόσκυ.

Είναι απόφοιτος του τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, κάτοχος των διπλωμάτων Αρμονίας, Αντίστιξης και Φούγκας, Διπλωματούχος Λυρικού Τραγουδιού με Άριστα Παμψηφεί, ενώ ως υπότροφος «Μαρία Κάλλας» και «Αλεξάνδρα Τριάντη» έλαβε το Mάστερ της στην Όπερα από το Πανεπιστήμιο Τεχνών του Βερολίνου. Της έχει απονεμηθεί το Α’ βραβείο στον διεθνή διαγωνισμό «Νίκο Ντόσταλ» στη Βιέννη.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΙΑΚΑΣ

Γεννήθηκε στην Αθήνα και έλαβε δίπλωμα πιάνου από το Εθνικό Ωδείο (τάξη Μυρτώς Μαυρίκου). Συνέχισε μουσικές σπουδές στην École Normale de Musique (Παρίσι), στο πιάνο, στη μουσική δωματίου και στη μουσική προετοιμασία όπερας.

Στη συνέχεια άρχισε να μελετά συνοδεία τραγουδιού πλάι στον Ντάλτον Μπόλντουιν. Από το 1982 έως το 1991 εργάστηκε ως πιανίστας – μουσικός εκγυμναστής στην Όπερα του Παρισιού και στην Όπερα της Λυών μετά από πρόσκληση του μουσικού διευθυντού της Kεντ Ναγκάνο. Παράλληλα, εμφανίστηκε στο Παρίσι και φεστιβάλ της Γαλλίας συνοδεύοντας στο πιάνο τραγουδιστές. Από το 1990 εγκαταστάθηκε στην Αθήνα, όπου ξεκίνησε την τακτική συνεργασία του με την Εθνική Λυρική Σκηνή και με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Συνοδεύει συχνά Έλληνες και ξένους τραγουδιστές σε συναυλίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.