Η ταλαντούχα σκηνοθέτιδα Ρόουζ Γκλας (Saint Maud) στη δεύτερη ταινία της παρουσιάζει μία ηλεκτρισμένη ερωτική ιστορία με πρωταγωνίστριες την Κρίστεν Στιούαρτ και την ανερχόμενη Κέιτι Ο’Μπράιαν. Η ταινία συνδυάζει τη μαύρη κωμωδία, το queer έγκλημα, το πνιγηρό pulp, το οικογενειακό δράμα και το θρίλερ εκδίκησης για να εξερευνήσει τις καταστροφικές και μεθυστικές δυναμικές της φιλοδοξίας και του τρελού έρωτα. Στην ταινία πρωταγωνιστούν επίσης ο Εντ Χάρις -σε αξέχαστη ερμηνεία-, η Τζένα Μαλόουν και ο Ντέιβ Φράνκο.

Σύνοψη

Η Λου, μία μοναχική μάνατζερ γυμναστηρίου, ερωτεύεται με πάθος την Τζάκι, μία φιλόδοξη μπόντι μπίλντερ που οδεύει προς το Βέγκας για να εκπληρώσει το όνειρο της. Όμως, αυτός ο έρωτας πυροδοτεί βία και οι δυο τους εγκλωβίζονται στον ιστό της βουτηγμένης στο έγκλημα οικογένειας της Λου.

Σχετικά με την παραγωγή

Ο Ματωμένος Δεσμός είναι μία ιστορία για φυγάδες που σπάει το καλούπι με μία ονειρική και εφιαλτική ατμόσφαιρα, αστεία και κραυγαλέα, δηλητηριώδη και γεμάτη από τη μαγεία του ανοιχτού δρόμου. Η ιστορία παρακολουθεί τη Λου, μία μοναχική μάνατζερ γυμναστηρίου που διασταυρώνεται με μία φιλόδοξη μπόντι μπίλντερ με φόντο μία μικρή πόλη στο Νέο Μεξικό.

Η σκηνοθέτιδα Ρόουζ Γκλας μαζί με το καστ -που περιλαμβάνει την Κρίστεν Στιούαρτ, την πρωτοεμφανιζόμενη Κέιτι Ο’Μπράιαν, τον Εντ Χάρις, τον Ντέιβ Φράνκο και την Τζένα Μαλόουν- συνδυάζουν τη μαύρη κωμωδία, το queer έγκλημα, το πνιγηρό pulp, το οικογενειακό δράμα και το θρίλερ εκδίκησης για να εξερευνήσουν τις καταστροφικές και μεθυστικές δυναμικές της φιλοδοξίας και του τρελού έρωτα.

Η ταινία είναι η δεύτερη ταινία μεγάλου μήκους της Γκλας και η πρώτη της επί αμερικανικού εδάφους, σε ένα τοπίο που με τον φακό της το αποτυπώνει με έναν οικείο και την ίδια στιγμή πρωτόγνωρο τρόπο.

Η σκηνοθέτιδα εμφανίστηκε με ένα φρέσκο και ολοκληρωμένο όραμα το 2020, με το ντεμπούτο της, το Saint Maud, το αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές ως ένα αριστούργημα στο είδος του τρόμου, μία άγρια εξερεύνηση της πίστης και της παράνοιας.

Η Γκλας δεν ήθελε να επιστρέψει στο ίδιο είδος και μαζί με τη Βερόνικα Τοφίλσκα, άρχισε να γράφει ένα σενάριο ακριβώς αντίθετο με το ψυχρό και κλειστοφοβικό Saint Maud. Με φόντο τα ανοιχτά τοπία της αμερικανικής δύσης, αυτό το κυριολεκτικά μυώδες θρίλερ θα ήταν ποτισμένο με ιδρώτα και χιούμορ και θα είχε επικούς χαρακτήρες που ανατρέπουν τα αρχέτυπα.

Η ταινία παρακολουθεί την Τζάκι, μία χαρισματική ενζενί και νεοφερμένη γυναίκα στην πόλη που, αναζητώντας τη δόξα σε έναν διαγωνισμό μπόντι μπίλντιγκ στο Λας Βέγκας, καταλήγει στο γυμναστήριο Κρέιτερ. Εκεί συναντά τη Λου, δίνοντας σπίθα στη σκοτεινή και αλλόκοτη οδύσσεια μέσα από τον πόθο, την εκδίκηση και την απόδραση.

Η κλίμακα της ταινίας, που περιλαμβάνει σκηνικά, εφέ και ξαφνικές εκρήξεις του φαντασιακού, ήταν μία ολοκαίνουρια εμπειρία για την Γκλας. «Ήταν μία πρόκληση να κάνω κάτι διαφορετικό. Η ίδια η ιστορία και η απόφαση να γράψω το σενάριο με κάποιον άλλο, η συνεργασία πάντα φέρνει κάτι διαφορετικό και συναρπαστικό. Ήξερα ότι ήθελα να κάνω κάτι pulp και πομπώδες με πολύ μαύρο χιούμορ».

Παρόλο που το σκηνικό είναι τελείως διαφορετικό, η Γκλας θεωρεί ότι και οι δύο ταινίες μοιράζονται τις ίδιες θεματικές. «Και οι δύο έχουν να κάνουν με ανθρώπους που προσπαθούν να μεταμορφωθούν, καθώς και με τη δυναμική των πολύ στενών σχέσεων. Μόνο που αυτή τη φορά η ταινία λέει ότι αν πιστεύεις ότι η μοναξιά είναι δύσκολη, τότε περίμενε να δεις τι σημαίνει να είσαι ερωτευμένος» σχολιάζει η Γκλας γελώντας. «Πολύ συχνά ο έρωτας θεωρείται κάτι που σε μεταμορφώνει προς το καλύτερο, αλλά τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα». Η ταινία παίζει με αυτή την γκρίζα περιοχή, με τις ιδιοτελείς, παρασιτικές ποιότητες του έρωτα και τους τρόπους που μπορεί να σε κάνουν να νιώθεις ενθουσιασμένος, αλλά και πιο άρρωστος και ήθελε να αναποδογυρίσει τα κινηματογραφικά κλισέ και παραδέχεται ότι η ταινία «θέτει ερωτήματα γύρω από την έννοια του δυναμικού γυναικείου χαρακτήρα. Ήξερα ότι ήθελα να κάνω κάτι σχετικό με μία μπόντι μπίλντερ, ένα άτομο αδιαμφισβήτητης δύναμης, πνευματικής και σωματικής, που χάνει όμως τη δύναμη της από τους γύρω της».

Σχετικά με την επιλογή της να κινηθεί στον σχετικά ανεξερεύνητο κόσμο του μπόντι μπίλντινγκ των 80s, η σκηνοθέτιδα σχολιάζει «ότι έμοιαζε με την τελευταία δεκαετία της υπερβολής, λίγο πριν τον μηδενισμό των ’90s. Η υπερβολή έφτασε το απόγειο της και τελικά καταρρίφθηκε. Το μπόντι μπίλντινγκ, μαζί με τα στεροειδή που παίρνει η Τζάκι, ήταν μία αντανάκλαση του κινδύνου που επιφέρει η έλλειψης φυσικότητας, η φιλοδοξία για τη φιλοδοξία, η δύναμη για τη δύναμη».

Η Γκλας και η Τοφίλσκα τοποθέτησαν την ιστορία τους σε δύο αποπνικτικούς κόσμους, σε ένα γυμναστήριο και σε μία λέσχη οπλοφορίας στο απόκρημνο Νέο Μεξικό. «Είναι μία οξυμμένη εκδοχή της Αμερικής, όπως και όλη η ταινία που έχει ένα πόδι στην πραγματικότητα και ένα πόδι στα σύννεφα. Ούτε εγώ ούτε η Βερόνικα καταγόμαστε από την Αμερική, οπότε η εκδοχή που θα δούμε είναι πλασμένη με τη φαντασία μας και την πανταχού παρούσα επιρροή των αμερικάνικων ταινιών και της τηλεόρασης».

«Λίγοι είναι οι δημιουργοί που κάνουν τόσο κινηματογραφικές, ζωντανές και στυλιζαρισμένες ταινίες όπως η Ρόουζ» λέει η Κρίστεν Στιούαρτ. «Δεν κάνει ταινίες που θυμίζουν άλλες ταινίες, παρόλο που μπορείς να διακρίνεις τις εμπνεύσεις της. Το έργο της πηγάζει από κάτι γνήσιο και το πλαίσιο, η αρχιτεκτονική και η φωνή της ταινίας είναι εντελώς δικά της. Θέλει να τρομάξει το κοινό και τον εαυτό της όχι ερεθιστικά, αλλά για να μας κάνει να στραφούμε προς τα μέσα».

Ο Ντέιβ Φράνκο προσθέτει, «Είναι μία ιστορία της οποίας δεν μπορείς να προβλέψεις την κατάληξη. Έχει μία ενέργεια αλλόκοτη, τρομαχτική, ανθρώπινη και γεμάτη τρελό οικογενειακό δράμα. Μου αρέσει που η Ρόουζ δεν συγκρατείται. Συνειδητοποιείς ότι σε αυτή την ταινία μπορεί να συμβούν τα πάντα και νιώθεις συνεχή αγωνία. Παρόλο που οι καταστάσεις είναι τραβηγμένες και οι χαρακτήρες είναι γεμάτοι ελαττώματα, πολλοί άνθρωποι θα ταυτιστούν με αυτό που περνάνε οι ήρωες της ταινίας».

Η Λου και η Τζάκι ενάντια στον κόσμο

Τα κινηματογραφικά ζευγάρια έχουν πολλές μορφές, από την περίπτωση των Bonnie & Clyde, Badlands, Thelma & Louise, Raising Arizona μέχρι το Natural Born Killers. Αλλά δεν έχει υπάρξει ξανά ζευγάρι όπως η Λου και η Τζάκι. Η Τζάκι με τα μαλλιά που έχει κόψει μόνη της, τα ψαλιδισμένα μπλουζάκια, τα βαθιά μυστικά κΙ την καταπιεσμένη ενέργεια, και η Τζάκι με τα αστραφτερά μπικίνι, τους φουσκωμένους μυς και τη γλυκιά αφέλεια που μεταμορφώνεται σε φονικό ένστικτο. Μπορεί να γίνουν ένα εκρηκτικό ταίρι, αλλά την ίδια στιγμή είναι τρελά ερωτευμένες. «Παρόλο το σκοτάδι και τη διαστροφή αυτών των χαρακτήρων, η Κρίστεν και η Κέιτι ερμηνεύουν τη σχέση της Λου και της Τζάκι με γλυκύτητα, τρυφερότητα και ζεστασιά» λέει η Γκλας

Η Κρίστεν Στιούαρτ που υποδύεται τη Λου σχολιάζει για τη σχέση τους, «αυτοί οι δύο χαρακτήρες έχουν μία πρωτόγνωρη δυναμική που δεν έχουμε ξαναδεί σε ταινία. Δεν έχουμε συχνά την ευκαιρία να δούμε γυναίκες να νικούν με πονηρούς τρόπους και δεν είναι εύκολο να το βλέπεις, αλλά ξέρω ότι θα γαργαλίσει τον εσωτερικό κόσμο πολλών γυναικών» σχολιάζει η Στιούαρτ.

«Η Λου έχει ένα θηριώδες εξωτερικό περίβλημα, που τη βοηθάει να έχει τον έλεγχο» λέει η Στιούαρτ για τον ρόλο της. «Πιστεύω ότι η Λου θέλει να είναι καλή. Πάντα τρέχει να διορθώσει τα λάθη των άλλων. Ξέρει όμως για τι είναι ικανή και όταν εξωθείται στα άκρα, η Λου θα προστατεύσει αυτό που αγαπάει».

Στο πρόσωπο της Τζάκι, η Λου βρίσκει μία εκτόνωση για ό,τι έχει καταπιέσει. «Η Τζάκι είναι ένα γυμνό καλώδιο» γελάει η Στιούαρτ. «Είναι ανοιχτόκαρδη, αντιδραστική και ζωντανή. Η Λου καθηλώνεται από την εμφάνιση της Τζάκι, φυσικά, αλλά ακόμα περισσότερο από την ενέργεια της. Η Λου προσπαθεί να περνάει απαρατήρητη και η Τζάκι είναι ένας ασταμάτητος λαμπερός μονόκερος».

Ταυτότητα ταινίας
Ματωμένος Δεσμός / Love Lies Bleeding

  • Σκηνοθεσία: Ρόουζ Γκλας
  • Σενάριο: Ρόουζ Γκλας, Βερόνικα Τοφίσκα
  • Φωτογραφία: Μπεν Φόρντεσμαν
  • Μοντάζ: Μαρκ Τάουνς
  • Μουσική: Κλιντ Μάνσελ
  • Πρωταγωνιστούν: Κρίστεν Στιούαρτ, Κέιτι Ο’ Μπράιαν, Τζένα Μαλόουν, Ανα Μπαρίσνικοφ, Ντέιβ Φράνκο, Εντ Χάρις
  • Διάρκεια: 1 ώρα και 44 λεπτά
  • Χώρες παραγωγής: Ηνωμένο Βασίλειο, Η.Π.Α.
  • Έτος παραγωγής: 2024