Με αφορμή μια εικόνα: εργαστήριο θεατρικού παιχνιδιού στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων

Ένα πρωτότυπο και δημιουργικό εργαστήριο θεατρικού παιχνιδιού γεμάτο χρώματα ξεκινά στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων, με αφετηρία τις γραμμές και τα σχήματα των έργων του μεγάλου Ολλανδού ζωγράφου Piet Mondrian.

Ένα πρωτότυπο και δημιουργικό εργαστήριο θεατρικού παιχνιδιού γεμάτο χρώματα ξεκινά στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων, με αφετηρία τις γραμμές και τα σχήματα των έργων του μεγάλου Ολλανδού ζωγράφου Piet Mondrian.

Αναπαριστώντας στο χώρο το θέμα μιας συγκεκριμένης ζωγραφιάς, τα παιδιά εξοικειώνονται σταδιακά με τις γραμμές, τη σύνθεση και τα χρώματα. Ασκήσεις συντονισμού, παιχνίδια ρόλων μέσα από τεχνικές θεατρικού παιχνιδιού, αυτοσχέδια κοστούμια και αντικείμενα βοηθούν τα παιδιά να συνθέσουν τη δική τους ιστορία και να την παρουσιάσουν στους γονείς στο τέλος της δεύτερης συνάντησης.

Παράδειγμα παιχνιδιού

Αντικείμενα που υπάρχουν στο πάτωμα: μαύρα ξύλα που σχηματίζουν 10-12 τετράγωνα, κάθε τετράγωνο περιέχει ένα κομμάτι χρωματιστό ύφασμα (κόκκινο, κίτρινο, μπλε), τα βασικά χρώματα που χρησιμοποιούσε ο Mondrian στα έργα του, μερικά καπέλα.

1. Ασκήσεις συντονισμού (χέρια, πόδια, σώμα) με συνοδεία μουσικής.
2. Κάθε παιδί παίρνει ένα καπέλο και κάθεται σε τετράγωνο με χρωματιστό ύφασμα.
3. Αν το τετράγωνο π.χ. έχει ύφασμα με κίτρινο χρώμα, το παιδί θα μπει στη διαδικασία να αποδώσει με κινήσεις και εκφράσεις προσώπου και σώματος ένα κίτρινο λουλούδι ή φρούτο.
4. Σε αυτό το ρόλο μπαίνει κάθε παιδί σύμφωνα με το χρώμα που βρίσκεται στο τετράγωνο που κάθεται.
5. Χρησιμοποιεί το χρωματιστό ύφασμα και το καπέλο που πήρε στην αρχή.
6. Η ιστορία ξεκινάει όταν… ένα μεγάλο γαλάζιο κύμα παίρνει τα καπέλα των παιδιών.
7. «Θέλω το καπέλο μου πίσω» είναι η φράση κλειδί. Ξεκινάει ένα κινητικό παιχνίδι, καθένας ψάχνει το καπέλο του περιγράφοντάς το.
8. Τα καπέλα αλλάζουν χέρια, εξαφανίζονται ένα ένα.
9. Αυτό συμβαίνει μέχρι όλα τα καπέλα να εξαφανιστούν.
10. Τα παιδιά παραμένουν φορώντας τα χρωματιστά υφάσματα. Ένα παιχνίδι ισορροπίας των χρωμάτων ξεκινάει. Ποιο χρώμα έχει τη δύναμη να υπερισχύσει;

Υπεύθυνη εργαστηρίου: Ιωάννα Χαλά (σκηνογράφος, εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού)

Η Ιωάννα Χαλά γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα. Σπούδασε πολιτικός μηχανικός στο πανεπιστήμιο Κρήτης, υποκριτική στο Θέατρο των Αλλαγών και σκηνογραφία στο εργαστήριο της Μαρίας Χανιωτάκη (LSA). Έχει παρακολουθήσει το ετήσιο σεμινάριο Παιδαγωγικής Θεάτρου-Θεατρικού Παιχνιδιού στο Σχολείο Παιχνιδιού. Έχει σχεδιάσει σκηνικά και κοστούμια για θεατρικές παραγωγές στην Αθήνα και την επαρχία (θέατρο Φούρνος, Φεστιβάλ Αθηνών, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Σχολείο Παιχνιδιού, Ωδείο Τερψιθέας – Ελληνογαλλική σχολή, θέατρο Αλκμήνη, Θεατρική Ομάδα Τήνου, Δήμο Τήνου) καθώς και για διαφημιστικές ταινίες. Από το 2009, οργανώνει εργαστήρια σκηνογραφίας-κατασκευών για παιδιά και ενήλικες, καθώς και εκπαιδευτικά προγράμματα για μουσεία, σχολεία, πολιτιστικούς οργανισμούς.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ